POMPONIO SRL si-a platit datoriile dupa interventia U&A

Tweet this

Clientul DIAFAN SRL reprezentat de echipa de specialisti din cadrul agentiei de colectare debite URBAN SI ASOCIATII SRL a finalizat cu succes recuperarea creantei de la debitorul SC POMPONIO SRL, , [ C.U.I 13071623]

Daca aveti de incasat bani de la SC POMPONIO SRL,, [ C.U.I 13071623] va invitam sa ne scrieti la adresa secretariat@urbansiasociatii.ro




Reclamati abuzurile la adresa iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


2 Comentarii

  1. Ziua said

    am July 2 2008 @ 2:56 pm

    Dresorul de banci
    — Dan Vlaicu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), vrea sa taie nasul bancherilor * ANPC pregateste un proiect de lege care sa impuna comisionul fix si reguli clare privind dobanda platita de romanii care iau credite * Proiectul ar urma sa fie gata intr-o luna * Autori­tatea propune si un Cod de Bune Practici in domeniul bancar

    Timpurile in care bancile isi faceau de cap modificand dobanzi si comisioane dupa bunul plac par a fi pe cale sa apuna. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a inceput, in cele din urma, sa controleze si sectorul bancar si pregateste o serie de legi care sa faca ordine in modul in care sunt stabilite comisioanele si dobanzile pe care le platesc clientii.
    De la inceputul anului au fost inregistrate, la nivelul intregii tari, aproape 700 de reclamatii privind serviciile financiar-bancare, iar ANPC a verificat peste 20 de institutii bancare. Pentru incalcarea drepturilor consumatorilor 14 banci au fost sanctionate, valoarea amenzilor fiind de 150.000 lei. Dintre aceste 14 institutii bancare, cinci au contestat decizia in justitie. Este vorba de BCR, ABN AMRO Bank, Unicredit Tiriac Bank, CEC si Bancpost. Celelalte noua banci, care nu au contestat “pedeapsa” primita sunt: Banca Romaneasca, Volksbank, Credit Europe Bank, Piraeus Bank, Raiffeisen Bank, BRD-Groupe Societe Generale SA, OTP Bank Romania, Libra Bank si Carpatica. “Era momentul ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sa stabileasca daca sunt respectate drepturile romanilor care apeleaza la serviciile bancilor. Mutarea interesului nostru, ca institutie, in domeniul atat de reclamat al serviciilor, va aduce beneficii consumatorilor”, a declarat presedintele ANPC, Dan Vlaicu.
    Autoritatea a descoperit, in timpul controlului, nenumarate nereguli in relatia client-banca. Printre acestea se numara comisioane introduse pe parcursul derularii contractului, tarife disproportionate, modificarea unilaterala de catre banci a dobanzilor si comisioanelor fara notificare, rambursari anticipate neoperate in cont, tranzactii bancare eronate, lichidari de conturi neoperate, inregistrarea consumatorilor la Biroul de Credit pentru datorii pe care acestia de fapt nu le aveau si fara a fi notificati, calcul gresit la lichidarea conturilor, con­sumatorii fiind obligati sa plateasca de mai multe ori aceleasi comisioane si penalitati pentru rate deja achitate.
    Potrivit ANPC, va trebui implementat si in tara noastra un Cod de Bune Practici in domeniul bancar, decizie voluntara care apartine bancilor, dar care prezinta si o conditie pe piata financiara mondiala. Referitor la inscrierea unei persoane la Biroul de Credit, Vlaicu a spus ca, dupa o intarziere a platii de 30 de zile, clientul trebuie sa fie notificat ca in 15 zile va intra in baza de date a Biroului.
    Jumatate dintre romani nu isi permit nici macar o rata
    Aproximativ 46% dintre romani nu isi pot permite nici o rata la banca si doar 8% ar putea plati o rata de peste 350 de lei, in timp ce 6% ar putea achita sub 20 de lei lunar, potrivit studiului “Cresterea creditului in Romania: Evolutie si perspective”, realizat de Grupul de Economie Aplicata (GEA) la comanda Asociatiei Societatilor Financiare – ALB Romania.
    Referitor la comportamentul de plata, 86,2% din respondenti au declarat ca nu au intarziat niciodata cu plata unei rate, in timp ce 6,4% au intarziat doar o data si doar 4% au inregistrat intarzieri de mai multe ori. Peste 90% din romanii care au contractat un credit nu stiu ce inseamna termenul DAE (dobanda anuala efectiva), desi 70% dintre clientii institutiilor de credit sustin ca au inteles conditiile prevazute in contract si comisioanele aplicate imprumutului. Doar 6,5% dintre cei care au obtinut un imprumut de la o institutie financiara stiu ce inseamna DAE, in timp ce 34% explica gresit semnificatia termenului, iar restul nu stiu nimic despre acest indicator, se arata in studiul citat de Mediafax. Intrebati daca au inteles toate clauzele contractului si comisioanele aferente imprumutului, 70% dintre participantii la sondaj au raspuns ca au inteles tot, in timp ce restul spun ca au intalnit termeni financiari necunoscuti, ca nu au inteles nimic sau ca au avut nevoie de un consultant pentru a le explica.
    O lege pentru protectia clientilor
    ANPC a ajuns la concluzia ca este nevoie de reglementari suplimentare ale relatiei client-banca, fapt pentru care a initiat intalniri cu Asociatia Romana a Bancilor
    (ARB). Potrivit presedintelui ANPC, ARB va fi doar consultata, cea care elaboreaza legea fiind Protectia Consumatorului.
    “Am discutat cu reprezentantii Asociatiei Romane a Bancilor aceste aspecte care tin de scaderea riscului afectarii intereselor economice ale consumatorilor, urmand ca in perioada urmatoare sa se stabileasca masurile care se impun pentru ca sectorul financiar-bancar romanesc sa se caracterizeze prin transparenta, relatie deplin corecta cu clientul, competitie loiala intre institutiile bancare”, a mai spus Vlaicu.
    Autoritatea va initia o lege cu masuri de protectie a con­sumatorilor de servicii fi­nanciare, proiectul de lege fiind gata in aproximativ o luna. “In scopul asigurarii unui grad ridicat de protectie pentru clientii bancilor, Autoritatea va initia, in aproximativ o luna, o initiativa legislativa care va cuprinde masuri de protectie a con­su­matorilor de servicii financiare. Dupa redactare, vom cauta modalitatea cea mai rapida ca aceasta initiativa sa aiba caracter oficial. Oricum, cetateanul trebuie constientizat cu privire la unele capcane ale contractelor”, a precizat presedintele ANPC.
    Comisioane fixe, dobanzi transparente
    Legea pe care ANPC o
    are in vedere va cere stabilirea unor comisioane nemodificate ca valoare,
    fixa sau procent, pe toata durata derularii unui contract de credit. Aceste comisioane se pot modifica doar in sensul diminuarii sau eliminarii lor.
    Un alt punct ce se va afla in lege este stabilirea unei formule clare si transparente de calcul a dobanzii variabile. Asadar, dobanda fiecarei banci, pentru fiecare produs de credit, va fi formata din dobanda de baza a acelei banci, pentru acel produs, plus o marja de profit si risc, aceasta din urma fiind nemodificabila. Pentru modificarea dobanzii de baza, banca are obligatia de a notifica clientul prin intermediul extrasului de cont sau printr-o anexa la extras. Extrasul poate fi transmis clientului prin posta sau poate fi pastrat in banca, la dispozitia acestuia, conform optiunii imprumutatului la data semnarii contractului. Clientul are optiunea sa accepte plata comisionului si sa deruleze in continuare creditul, in noile conditii de cost, fie sa ramburseze integral creditul sau sa transfere creditul la alta banca. Presedintele ANPC a precizat ca legea care va fi aprobata in urma masurilor luate nu va putea fi aplicata retroactiv. “ANPC are in vedere necesitatea educarii consumatorului de servicii bancare, acest lucru fiind posibil prin campanii de informare publica sustinute la nivel national”, a afirmat Vlaicu.

Comment RSS