Banner

Romania bananiera : tara cu regi ai asfaltului, nu are asfalt

Tweet this

Noi avem regi ai asfaltului, dar nu avem asfalt...cea mai "antitezata tara"!!!

Chiar nu se gaseste nimeni in tara aceasta care "sa sparga" cloaca de hoti de la CNADR ?
Nu exista nici un organism al statului care sa verifice "la sange" contractele si devizele lucrarilor facute in decursul ultimilor 10 - 15 ani de "hotii asfaltului" ?
Ce gogorita dracului arunca acesti "banditi ai asfaltului" cu temperatura asfaltului ? Chiar ne cred prosti ?
Nu vedeti ca ei singuri isi dau cu stangul in dreptul afirmand si recunoscand ca nu au respectat prevederile tehnice si cele stipulate in caietul de sarcini privind conditiile de consolidare a asfaltului. De ce nu au respectat conditiile tehnice ? Ce anume i-au impiedicat ?
Daca au primit o dispozitie contrara normelor tehnice atunci sa plateasca cel care le-a dat dispozitia, cu conditia ca acest lucru sa poata fi dovedit.
Daca nu pot dovedi cu acte in regula atunci sa fie pusi sa suporte pagubele, respectiv sa asfalteze din nou pe banii lor. Sa-si vanda castelele, elicopterele si avioanele private cumparate din banii nostrii si bunurile si sa refaca lucrarile. Alta solutie nu exista intr-un "stat de drept", daca in Romania se mai poate vorbi despre asa ceva.
Daca DNA-ul ar deschide o ancheta serioasa, cel putin asupra unei astfel de lucrari si ar face o expertiza tehnica complexa (foraje structurale in calea rutiera, analiza compozitiei straturilor componente etc) atunci se va putea vedea ce hotii s-au facut, iar cei care se fac raspunzatori, incepand de la executant si terminand cu comisiile de receptie a lucrarilor sa fie pusi la plata (confiscarea averilor, puscarie).
Din pacate, toate cele de mai sus nu se pot intampla in Romania, unde in ultimii 21 ani nimeni nu a platit pentru hotiile si abaterile de la normele tehnice facute in toate domeniile.

EXCLUSIV: Sute de cratere pe cel mai important drum na?ional spre Europa. Cum a umflat Umbr?rescu 150 milioane de euro dup? ce-a crescut pre?ul de cinci ori


DN7, calea spre vestul Europei, a fost finalizat în 2010 ?i, dup? ?ase luni, s-a umplut de gropi. Contractul, ob?inut de Umbr?rescu, s-a dublat prin cinci adi?ionale.



La DN7, între N?dlac ?i Sebe?, unul dintre cele mai circulate sectoare din România, s-a lucrat trei ani, iar gropile au ap?rut pe kilometri întregi dup? numai un an. E un ?oc pentru toat? lumea pentru c? este una dintre investi?iile strategice din ultimii 10 ani, pre?ul total fiind de 150 milioane de euro.

Costurile acestei reabilit?ri este de fapt al doilea ?oc, pentru c? s-a plecat de la un contract semnat pe 70 milioane de euro ?i s-a ajuns, dup? cinci adi?ionale, la 150 de milioane, adic? mai mult decât dublul sumei ini?iale. Cratere pe un drum nou-nou?

226 km de ?osea au fost reabilita?i de cele dou? firme ale lui Dorinel Umbr?rescu - UMB Spedition ?i Tehnostrade. Lucr?rile au început în 2007 ?i s-au terminat în prima parte a lui 2010. Dar dup? numai ?ase luni, în toamn?, au început s? apar? primele gropi, în jurul Devei.

În ianuarie 2011, dup? un ger cumplit, gropile au explodat zeci de kilometri din DN7.
Imaginea era stranie: o ?osea nou?, cu bitum proasp?t, negru-închis, dar cu gropi la tot pasul, extrem de periculoase la viteze mari. Fenomenul s-a extins dup? ploile din aprilie ?i s-a repetat în aceast? iarn?.

"Nu neap?rat din cauza asta"

Problema a devenit atât de evident?, încât cei de la Drumurile Na?ionale Timi? (care au tronsonul de drum în jurisdic?ie) au prelevat probe ca s? analizeze dac? a fost o gre?eal? de ordin tehnic.

"Recep?ia n-a fost efectuat?, repara?iile se fac pe cheltuiala constructorului", declarau anul trecut ?efii CNADNR. În vara trecut? a mai ap?rut o problem?: partea carosabil? devenea un patinoar în perioadele ploioase, înregistrându-se circa 20 de accidente în mai pu?in de 10 zile.

Firmele lui Umbr?rescu au mai primit o amend? ?i au întins un strat de criblur?.

Pentru toate problemele pe un drum pe care s-au cheltuit 150 milioane de euro, r?spunsul CNADNR este prea relaxat: "Cauzele producerii respectivelor de­­te­rior?ri nu ?in neap?rat de fabricarea ?i a?ternerea mixturii asfaltice". Altfel spus, ar putea fi asta, dar nu neap?rat. Apoi sugereaz? cauza real?: "Solicit?rile traficului rutier dup? a?ternere au favorizat apari?ia excesului de bitum pe direc?ia dominant? a ro?ilor". Practic, bitumul n-a apucat s? se r?ceasc? înainte de a fi deschis traficului. CNADNR vorbe?te de o eroare tehnologic? ?i c? drumul n-are înc? recep?ia f?cut?, de?i e terminat de doi ani.

SARABAND?

Au dublat valoarea contractului


Contractul pentru reabilitarea DN7 a trecut prin mai multe supliment?ri ale sumei ini?iale. S-a plecat de la 221 milioane lei (f?r? TVA), în decembrie 2007, s-a ajuns la 330 milioane lei ?i s-a prelungit durata de execu?ie cu 12 luni, apoi s-a ajuns la 367 milioane, în aprilie 2008, apoi la 467 milioane lei, peste numai o lun?, apoi înc? o dat? la 493 milioane lei ?i, în final, s-au mai acordat 148 milioane de lei prin negociere f?r? anun? prealabil, toate sumele fiind f?r? TVA. CNADNR sus?ine c? toate repara?iile sunt f?cute de executant, recep?ia final? urmând a avea loc în iulie 2012.

EXPLICA?IA UMB SPEDITION

Asfaltul n-a apucat s? se r?ceasc?


Reprezentan?ii companiei Spedition UMB spun c? re?eta asfaltului a fost în regul?, lucru verificat ?i de CNADNR. Pe DN 7 problema a fost alta. Înainte de începerea lucr?rilor, UMB Spedition a cerut ca traficul greu s? fie deviat, îns? solicitarea s-a lovit de refuzul autorit??ilor.

"Din cauza acestor condi?ii de trafic, darea sub circula?ie la o temperatur? maxim? de 40 de grade Celsius, nu a putut fi respectat? pe tot parcursul lucr?rii. Circula?ia a fost reluat? pe stratul proasp?t a?ternut, când temperatura atingea valori de 80 – 100 de grade Celsius. Dac? s-ar fi respectat condi?iile, nu ar fi ap?rut absolut nicio degradare", este r?spunsul UMB, care mai men?ioneaz? c? aceast? stare de fapt a fost agreat? de CNADNR.

80  milioane de euro,
suma cu care s-a suplimentat reabilitarea DN7, prin cinci contracte adi?ionale




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


8 Comentarii pana acum»

  1. asistentapentruconsumatori.ro said

    am November 30 -0001 @ 12:00 am

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.
    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  2. vrajitorul.eu said

    am November 30 -0001 @ 12:00 am

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  3. Marian Lupescu said

    am February 17 2012 @ 5:12 pm

    Cu tot respectul, indiferent cata activitate veti avea pe forumuri sau pe facebook, tot nu va veti putea recastiga simpatia.
    Eu sunt un om mai direct, care se bazeaza mult pe “cutumele” poporului, pe proverbele geniale ale acestui popor.
    Stiti ce vi de potriveste ?
    iata cateva proverbe romanesti care va caracterizeaza:
    – “ai taiat mana care te-a crescut”
    – “la placinte – inainte / la razboi – inapoi”
    Sio din nefericire – cel mai elocvent este “curva cu doua fete” insotit de precizarea – TRADATOR !!!
    NU asa se face politica domnule Urban !
    Ceea ce ati facut dumneavoastra nu se numeste politica ci urmarirea interesului propriu !
    Pacat ca sunteti tanar.
    sper ca cei care v-au votat din greseala sa nu mai faca prostia asta inca o data.
    sa pleci la razboi ca soldat al americanilor si cand dai de o lupta grea sa treci de partea talibanilor…. NU ESTE O VIRTUTE – CI O TRADARE LAMENTABILA.

    Eu imi mentin comportamentul ala de moda veche si va spun in mod direct: SA VA FIE RUSINE !!!

  4. ghe said

    am February 17 2012 @ 10:29 pm

    Marian Lupescu, filozofia e simpla pentru oamenii culti si pentru cei de moda veche, o intelege si o practica insusi Gigi Becali. Pentru mine, care-s de moda noua, e de nepatruns si de aia intreb daca dincolo de folozofia, maximele si proverbele din comentariu razbate si vreo acuza aplicata sau vreun repros concret.

    Fiat lux !

  5. elena said

    am February 19 2012 @ 7:13 pm

    La DN7, între N?dlac ?i Sebe?, unul dintre cele mai circulate sectoare din România, s-a lucrat trei ani, iar gropile au ap?rut pe kilometri întregi dup? numai un an. E un ?oc pentru toat? lumea pentru c? este una dintre investi?iile strategice din ultimii 10 ani, pre?ul total fiind de 150 milioane de euro. => Foarte adevarat !

  6. LENTU said

    am February 20 2012 @ 1:14 am

    AM O PROBLEMA CU FIRMA DE LEASING MERIDIAN….MI-A FOST LUATA MASINA DUPA CARE AM FOST DATA SI IN JUDECATA SI PUSA SA PLATESC O SUMA IMENSA PLUS LITIGIU PE CASA MA PUTETI AJUTA????

  7. Pinochio said

    am February 20 2012 @ 1:26 pm

    Oare acesti “regi” gresesc? Nu cumva cei care accepta contractele si care le dau banii, din bani publici? La romani e o vorba, prost e ala care da nu ala care cere. Iar de la Berceanu incoace toti ministri au platiti fara sa controleze, fara sa ceara garantii si despagubiri. Nu-i asa?

  8. marian said

    am February 20 2012 @ 3:39 pm

    Face parte din decor.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: