Sondaj : Basescu are 56 % iar Geoana 43 %

Tweet this

Traian B?sescu 

Mircea Geoan? 

1330 Voturi (56, 33%) - Traian Basescu

1031 Voturi (43,67%) - Mircea Geoana




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


28 Comentarii pana acum»

  1. Catalin HN said

    am November 29 2009 @ 8:34 pm

    Cine a facut sondajul ? Din articol nu reiese. Dupa acest model pot scrie si eu, maine:

    SONDAJ: Geoana are 63% iar basescu 37%.

    E clar inca o INTOXICARE marca Urban Iulian, care vine la scurt timp dupa cea cu asa-zisul referendum pt. acte biometrice.

    Apropo, d-le Urban, ce raspuns v-a dat presedintele basescu referitor la scrisoarea pe care i-ati trimis-o pe tema referendumului solicitat de cei 1.000.000 de romani ? Puneti pariu ca n-o sa-mi raspundetri la aceasta intrebare ?

  2. Ela said

    am November 29 2009 @ 8:57 pm

    Domnule Urban,cine a facut sondajul??!! Nu sunt PSD-ista, dar….nici PDL-ista!

  3. Omuletzu said

    am November 29 2009 @ 10:43 pm

    Nu cumva este invers? Va dau in plic deschis scorul final. Basescu intre 44% – 48%. Adica pierde in fata lui Geoana.

  4. SIANA said

    am November 30 2009 @ 1:09 pm

    Ce frumos visati ……….

  5. razvan said

    am November 30 2009 @ 1:46 pm

    Penibil,cred ca voi renunta la “Asistenta pentru consumatori” care si-a pierdut obiectivele(bune)initiale, acelea de a asista consumatorii.

  6. 2fast4u said

    am November 30 2009 @ 2:34 pm

    urbane,sincer vreau sa castige base…dar ceea ce faci tu aici e intoxicare electorala…sincer cred k scorul e invers,din pacate…

  7. Radianu Mihai said

    am November 30 2009 @ 3:07 pm

    eu am sa-l votez pe basescu nu pentru ca mi-e simpatic ci pentru a nu-i ma da un mandat bolsevicului batran!
    dar sa lasam sondajele sa nu mai ne dam rotunzi aiurea!
    cine a facut acest sondaj si cine l-a comandat (platit)?

  8. Victor said

    am November 30 2009 @ 4:06 pm

    Sincer, mie imi este greata de fiecare data cand mai am proasta inspiratie sa intru pe acest blog “portocaliu”. Curiozitatea ma face sa intru uneori, poate poate se mai publica si ceva interesant dar se vede ca domnul Urban Iulian nu este nici mai mult nici mai putin decat un virus portocaliu care se foloseste de …. vezi doamne “asistenta pentru consumatori”… ca sa momeasca oamenii in breasla pedelistilor. Domnule Urban, va rog, nu mai veniti la inaintare cu tot felul de povesti sau atacuri nefondate, mai bine vedeti-va de ajutorarea consumatorilor. Daca asta nu se poate, atunci macar schimbati profilul blogului din “ajutator” in electoral….

  9. Adrians said

    am November 30 2009 @ 4:33 pm

    Nu va grabiti sa aruncati cu piatra in Iulian.Daca a gresit atunci a gresit in defavoarea lui Basescu.Cu siguranta ca pot sa fie persoane care sa mearga pe rationamentul ca daca Base are deja 56 % atunci nu mai are rost sa mearga si ei la vot,pt.ca el este oricum cistigator.Pentru suporterii lui Geo-ana,acest procentaj va avea exact efectul contrariu,deci haideti baieti la vot ca ne pierdem privilegiile sau cei 20000 de euro.Prin urmare,usurel cu verdictele.
    Pina atunci inca o perla din ” puta gindirii prostanacului “; va dezvolta o agricultura prin care va hrani cei 80 mil de romani.Il stiam cam prostut,dar nici macar sa-ti cunosti geografia tarii in care traiesti,deja este cam mult.Dle Geo-ana,la mai multe,ne-ai convins din nou ca locul tau este in Rusia,alaturi de tov.Iliescu.Du-te si sa te intorci cind te-oi chema eu.

  10. politika said

    am November 30 2009 @ 5:15 pm

    Mie mi se pare sondajul destul de echilibrat :
    – Basescu 56%
    – Geoana 43% … ce-i dupa virgula nu mai conteaza.

    Si mie personal mi se pare cam tras de par, deoarece eu sper ca Basescu sa obtina peste 60%.
    Geoana nu are de ce (si cum) sa depaseasca 40% , cu tot cu lipsa Ministrului de Interne. Romanii nu trebuie confundati cu modul in care se imparte tara la “masa verde” deoarece fiecare roman va pune in urna un vot …
    Dupa ultimul “teatru” mediatic inscenat de Patriciu-Vintu-Voiculescu , skarba romanilor a crescut si mai mult. Trebuie sa recunosc faptul ca metoda folosita de acestia trei din urma este foarte eficienta, deoarece multi prieteni de-ai mei care nu au votat in primul tur, vor merge la vot si vor vota Basescu. Trioul a reusit sa-i enerveze de-a binelea si sa-i scoata la vot.
    In tot acest timp Geoana nici macar nu a sughitat, pledindu-si scirtit discursul monolingv in fata maghiarimii …care ce-i drept l-au recunoscut ca figura dar nu au prea inteles ce-a vrut sa spuna datorita lipsei traducerii … :-) O sa incerce Klemen & Marko sa le transmita un rezumat … mai pe-ntelesu’ lor.

  11. Vlad Lungu said

    am November 30 2009 @ 5:17 pm

    o treime din oameni au votat cu Basescu
    o treime au votat cu Geoana si cu PSD-ul
    20 % au votat cu Antonescu
    10% au votat cu altii

    TOTI exista si TOTI au dreptul la o parere.

    dincolo de ura pe care o poarta unii PSD-ului sau altii lui Basescu – care din punctul unora de vedere e posibil sa sufere de schizofrenie, iar din punctul de vedere al celor care il voteaza sa fie salvatorul moral al romaniei, sa ne scoata din coruptie si alte povesti – TOTI cei care au votat VOR O SCHIMBARE.

    – cei care au votat cu Basescu chiar cred, desi irational, ca Basescu lupta impotriva coruptiei si ca inca 5 ani vor schimba treaba asta. In mare parte din cauza ca Basescu s-a folosit de ideea referendumului pentru a se pozitiona impotriva clasei politice. Lucru pe care el chiar il crede, si care ii justifica in lumea lui imaginara faptul ca minte, ca fura si ca constrange oameni sa semneze pentru EBA sau pentru alte interese personale.

    – cei care l-au votat pe Geoana in primul tur vor probabil sa scape de Basescu si probabil ca nu prea inteleg ce se intampla dar totusi, acesti oameni exista, si daca credem ca traim intr-un stat democratic nu putem sa-i ignoram.
    Dincolo de lipsa unui program de guvernare clar, Geoana a fost de bun simt la ultima dezbatere si a aratat ca e dispus sa dialogheze, nu ca asta ar conta extrem de mult, dar macar PSD-ul a fost de acord cu Iohannis chiar inainte de alegeri

    – cei care au fost de partea lui Antonescu, ca mine, au vazut ca Basescu e compromis moral si deci imaginea asta a lui de Salvator al Romaniei e bazata pe niste iluzii, si ca el de fapt nu poate purta un dialog cu nimeni. Ori faci ca el, ori iti da un cap in gura (ca arabului cand era primar), sau un pumn ca copilului.
    Asta e motivul pentru care nu pot sa-l votez pe Basescu. Stampila aia nu se poate lipi de Basescu nicicum. Il consider periculos pentru ca nu se poate controla nici macar in cele mai elementare limite. Ce sa mai vorbim de dialog politic sau de reforma. Ma apuca rasul, din pacate nu e rasul meu. Tipul a dovedit ca nu are o echipa reala si nimeni nu il poate sustine pe Basescu bazandu-se pe logica. Deci oamenii care il sustin ori sunt atat de scarbiti de sistemul politic incat vor sa termine odata pentru totdeauna cu el, ori chiar cred ca Basescu e capabil sa vina cu solutii, caz in care sincer nu ii inteleg dar le respect opinia.

    Sigur, fiecare vede ce vrea.
    Eu am lucrat in domeniul graficii 3d, al efectelor speciale si al animatiei in ultimii 10 ani. Parerea mea e ca clipul nu a fost trucat. Oricum, in nici un caz in felul in care se justifica tehnic – cu accelerarea mainii si alte chestii de genul asta.
    Daca ar fi fost trucat trebuia sa fie filmata din nou toata partea din stanga femeii, cu tot cu copil si inclusiv tipul din spatele copilului. Problema e ca Basescu chiar se misca si din umar deci chiar s-a intins catre copil.

    Acum ca a fost sau nu e alta poveste.
    Ma fascineaza ca publicul Basescu s-a impartit in trei categorii dupa filmul acum celebru:
    1. cei care cred ca e adevarat si care vad ca profilul psihologic al lui Basescu se potriveste cu aceasta actiune – sustinut de toate declaratiile inclusiv de prima declaratie a lui Basescu.
    2. cei care nu considera ca asta ar fi o problema – care sunt multi si care adauga o lumina trista pe calitatea electoratului lui Basescu
    3. cei care nu accepta ca Salvatorul putea sa faca asa ceva si care justifica actiunea ca pe un trucaj.

    De cei din categoria 2 nici nu discut. Nu ii dispretuiesc dar ei nu comunica oricum prin idei si prin scris inca. Mi-e sincer mila de ei si sper sa isi dea seama in viitor ca violenta nu e o solutie niciodata.

    Cei din ultima categorie sunt insa cei care vor fi cei mai dezamagiti cand balonul de sapun se va sparge si ei sunt cei mai infocati sustinatori ai lui Basescu.
    Ei sunt oameni cu adevarat interesati de soarta acestei tari, asa ca va rog pe toti, haideti sa nu ne mai injuram. Noi nu suntem nici Basescu, nici Geoana si nici Antonescu, noi suntem noi.
    Ei o sa treaca dar noi tot aici o sa fim, haideti sa cautam lucrurile pe care le avem in comun, sa ingropam armele si sa ne puem pe treaba.
    Democratia inseamna mult mai mult decat votul. A venit vremea sa invatam sa ne exprimam parerile si in afara cabinei de vot.

    http://www.webocrat.ro

  12. dorian grig said

    am December 1 2009 @ 12:34 am

    un personaj cu capacitati intelectuale reduse arunca o piatra in balta, iar alti 100 sar sa o scoata…
    Stimate domnule parlamentar portocaliu, va pierdeti si dvs demnitatea pentru mariner?

  13. Urban@Victor said

    am December 1 2009 @ 11:19 am

    Nu mai intra aici; dar nici dupa ce se termina campania sa nu mai vii sa ceri sfaturi sau sa cauti sfaturi aici, daca una doua arunci cu rahat pe cineva doar pentru ca are alta opinie politica decat tine

  14. cetateanul said

    am December 1 2009 @ 12:07 pm

    Eronat sondajul postat aici.Stiti si voi cei din Pd-L ca aveti 46-47%. Daca erati destepti,si vroiati sa-l ardeti pe Geoana si PsD, Base trebuia sa se retraga din turul 2 si sa-l sustina pe Antonescu, si sa faceti combinatia Antonescu presedinte ,Base prim ministru. Dar nu v-a dus capul.Acum stati si mestecati cat va dat Geoana in gura.Alegerile le-ati pierdut, pe mana voastra

  15. Florin B said

    am December 1 2009 @ 12:16 pm

    Fiecare care politician de la noi, la sfasit de mandat, poate spune: veni vedi, ciorditus. http://www.gallardo.ro

  16. Vasile said

    am December 1 2009 @ 3:52 pm

    Gloria Timisoarei nu poate fi murdarita!

    Dupa 20 de ani, comunistii s-au intors la Timisoara si au pangarit-o. Mircea Geoana, Presedintele PSD, partidul care a umilit Timisoara dupa Revolutie, a intrat in Timisoara si a insultat memoria eroilor din decembrie 1989. In loc sa ceara iertare timisorenilor pentru faptele lui Ion Iliescu, Mircea Geaona s-a folosit de numele marelui oras al Tmisoarei pe care l-a transformat in tribuna electorala.

    Evenimentul patronat de Geaona la Timisoara e o dovada de nesimtire si dispret. Orasul a fost dat pe mana lui Geoana de insusi primarul Gh. Ciuhandu care a manjit cu noroi amintirea neuitatului Corneliu Coposu, marele prieten al Timisoarei. Langa Mircea Geoana, s-a asezat Crin Antonescu, omul care a falsificat deja vointa atator tineri care au l-au votat si au crezut in el. Pactul pentru Timisoara semnat de Geoana-Antonescu si Johannis e Pactul pentru Profanarea Timisoarei.

    Pe locul spalat de sangele timisorenilor a fost ridicata o scena pentru mascarada lui Geoana. Acum 20 de ani, timisorenii erau secerati de gloante in Piata Operei. Astazi, Mircea Geoana danseaza pe sangele varsat in Piata Operei. Cei ce ne-au adus libertatea au fost secreati a doua oara. Cei ce le-au adus libetatea si lui Geoana, Iliescu, Antonescu, Ciuhandu, Vanghelie, Patriciu si Hrebenciuc au fost arestati a doua oara.

    Geoana, urmasul si marioneta comunistului Iliescu, a raspandit in vant cenusa eroilor Timisoarei. Punctul 8 al proclamateiei de la Tmisoara a devenit punctul 0 al minciunii si cinismului televizat in direct.

    Timisorenii au iesit, astazi, din nou in strada. Timisorenii au fost provocati si au aparat memoria copiilor si parintilor care au fost ucisi de comunisti. Timisorenii au iesit in strada si au fost batuti si intampinati cu gaze. Protestul lor a fost ascuns de televiziunile lui Vantu si Voiculescu. Timisoara a fost adusa din nou in ziua de 17 decembrie 1989.

    Romani! Democratia e in pericol! Libertatea voastra e sub asediu! Minciuna se pregateste sa isi aleaga Presedinte si sa distruga vointa poporului liber! Numele si libertatea Romaniei au fost lovite astazi 1 decembrie, de ziua Romaniei!

    Presedintele Traian Basescu, primul Presedinte al Romaniei care a condamnat comunismul, deplange insulta adusa memoriei Revolutiei si e alaturi de timisoreni in aceste clipe de rusine si umilinta. Gloria Timsoarei nu se va stinge niciodata!

  17. tudor-paul said

    am December 1 2009 @ 9:21 pm

    de-acum cinci ani inainte, tot basescu-i presedinte! hai basescu! hai romani la vot!! nu stati cu mainile in san! nu-i lasati pe altii sa aleaga in locul vostru.

  18. Catalin HN said

    am December 1 2009 @ 11:13 pm

    @ cetateanul :
    foarte bine zis; subscriu.

  19. Catalin HN said

    am December 1 2009 @ 11:13 pm

    @ cetateanul :
    foarte bine zis; subscriu.

  20. Catalin HN said

    am December 2 2009 @ 8:45 am

    Asa va fi :

    http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Politica/143577/Sondaj-INSOMAR-Geoana-castiga-presedintia.html

    Lasati intoxicarile cu “sondaje” inventate, d-le Urban. Stiu ca voua, pdl-istilor va este greu sa acceptati realitatea, dar este cea prezentata de INSOMAR (v. link-ul de mai sus).

  21. doru said

    am December 2 2009 @ 2:14 pm

    Ma oameni buni, da voi nu v-ati saturat de comunistii care sunt in PSD ???? Nu zic ca basescu e mai bun, dar sa fim sincer…ce a facut PSD-ul cat a fost zeci de ani la guvernare…??? Nik. …. sau mai bine au facut doar pt. ei…

    FITI SERIOSI SI PLINI DE INTELEPCIUNE …

  22. Sondaj ZF said

    am December 2 2009 @ 2:16 pm

    Cine si la ce diferenta va castiga duminica fotoliul de la Palatul Cotroceni?

    19,82%Traian Basescu 51% – 49% Mircea Geoana

    6,86%Mircea Geoana 51% – 49% Traian Basescu

    8,95%Traian Basescu 52% – 48% Mircea Geoana

    8,5%Mircea Geoana 52% – 48% Traian Basescu

    5,15%Traian Basescu 53% – 47% Mircea Geoana

    9,02%Mircea Geoana 53% – 47% Traian Basescu

    2,96%Traian Basescu 54% – 46% Mircea Geoana

    7,63%Mircea Geoana 54% – 46% Traian Basescu

    3,2%Traian Basescu 55% – 45% Mircea Geoana

    7,63%Mircea Geoana 55% – 45% Traian Basescu

    7,8%Traian Basescu cu peste 55% din voturi

    12,47%Mircea Geoana cu peste 55% din voturi

    Total voturi: 2871

  23. www.vrajitorul.eu/ said

    am December 2 2009 @ 4:00 pm

    INTRATI PE http://www.vrajitorul.eu/ – Magia afacerii dvs.
    informatii utile >> http://www.vrajitorul.eu/aplicatia/aplicatia.html

  24. asistentapentruconsumatori.ro said

    am December 2 2009 @ 4:00 pm

    Reclamati abuzurile la care sunteti supusi la office@asistentapentruconsumatori.ro

    Lupta noastra a celor de la Asociatia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro se duce impotriva abuzurilor la care sunt supusi consumatorii romani.
    Pentru asta avem nevoie ca voi, sa ne scrieti despre fraudele sau abuzurile la care sunteti supusi de catre comercianti sau autoritati.
    Noi preluam sesizarile voastre si ne luptam pentru ca drepturile sa va fie recunoscute.

    TOT CE AI DE FACUT ESTE SA NE SCRII LA ADRESA office@asistentapentruconsumatori.ro

  25. cetateanul said

    am December 2 2009 @ 10:51 pm

    Vasile, e adevarat tot ceea ce scrii in legatura cu evenimentele de la Timisoara ’89, sunt de acord ca Geoana e un comunist, dar … :
    -1. Timisoara l-a votat pe Ciuhandru 13 ani, 13 ani in care nu a facut nimic.Compara Timisoara cu :Arad,Sibiu,Brasov,Cluj. Asa ca Tmisoara sa taca, pentru ca s-a complacut.
    -2. Crezi ca lui Base ii pasa de Timisoara si de “revolutia” de la Timisoara?Sa fim seriosi, de ce ii pasa tocmai acum,si in toti anii lui de carmuire nu i-a pasat?
    Chestia asta cu declaratiile frumoase inainte de alegeri, e de 3 lei.
    De ce mama dracului nu fac nimica, si nu iau masuri in toti anii in care sunt in frunte,dar se gasesc sa critice si sa faca pe interesatii numai in preajma alegerilor?De jigodii,de aia,pentru ca nu le pasa nici de tine,nici de mine,nici de tara.Le pasa numai de ei.
    Iar aceasta idee e valabila pt. toate partidele si conducatorii lor,nu numai pt. Base

  26. Catalin HN said

    am December 3 2009 @ 10:59 am

    @ cetateanul:
    din nou sunt de acord 100% cu tine

  27. De ce trebuie sa castige un nou mandat Basescu ? said

    am December 4 2009 @ 4:20 pm

    Incep cu un Disclaimer: nu sunt membru PDL sau al altui partid politic, nu sunt jurnalist si nu mai traiesc in Romania de vreo 10 ani, asa ca evolutiile din tara nu ma afecteaza direct.

    In acesti 5 ani, Basescu a realizat o multime de lucruri:

    1. Infrangerea lui Nastase
    2. Introducerea cotei unice si a unor masuri economice importante
    3. Adoptarea unor reforme fundamentale in sistemul juridic si descurajarea influentelor politice in justitie
    4. Incurajarea libertatii de expresie
    5. Promovarea votului uninominal in doua tururi de scrutin care ar fi dus la restructurarea sistemului politic

    1. a castigat alegerile prezidentiale din 2004 si a numit un prim-ministru din Alianta DA, reusind sa atraga sprijinul parlamentar al partidului minoritar din coalitia PSD-PC, care castigase de fapt mai multe voturi dar nu fusese inregistrata ca atare la tribunal, si trimitand PSD in opozitie.

    Prin aceasta mutare spectaculoasa la care nu se astepta nimeni, Basescu a reusit sa opreasca alunecarea Romaniei catre o societate de tip autoritar, dominata de interesele economice ale clicii din jurul liderilor PSD.

    2. a girat un Guvern condus de Tariceanu din care faceau parte personaje precum

    – Ionut Popescu (initial la PNL, apoi la nou-infiintatul PLD ce a fuzionat mai tarziu cu PD) care a luat o serie de masuri reformiste ce au dus la un boom economic fara precedent (datorita simplificarii regimului fiscal prin introducerea unei cote unice reduse sau a adoptarii unor reguli menite sa imbunatateasca mediul de afaceri, precum ghiseul unic pentru inregistrarea firmelor, etc.)

    – Monica Macovei, un ministru intransigent si foarte putin popular pe scena politica romaneasca dar care prin reformele initiate in sistemul de justitite a reusit sa devina foarte populara si apreciata la Bruxelles, insa detestata la Bucuresti de oameni care-si simteau amenintate pozitiile si privilegiile

    – Mona Musca, un om politic curajos care a reusit sa determine Parlamentul chiar pe vremea guvernarii Nastase sa adopte legi care au dus la o mai mare transparenta a activitatii autoritatilor publice precum legea accesului la informa?iile publice ?i legea informa?iilor clasificate, ceea ce i-a atras in cele din urma ura unor personaje influente ce au speculat o greseala relativ minora din tinerete (scrierea unor notite informative cu caracter inofensiv ce vizau cativa studenti din tarile Orientului Mijlociu) si mai ales incapacitatea ei de a gestiona scandalul mediatic asa cum ar fi putut-o face o agentie buna de PR

    3. s-a opus tentativei de trafic de influenta in care primul ministru Tariceanu a incercat sa-l implice atat pe el, cat si pe Macovei, ministrul justitiei, in interesul lui Patriciu, un om de afaceri controversat care obtinuse o serie de concesii si avantaje din partea partidelor politice pe care le finantase (PNL si PSD), precum stergerea datoriilor Petromidia si achizitionarea rafinariei la un pret ridicol, licitatii trucate, manipularea actiunilor Rompetrol la Bursa.

    4. a sustinut si incurajat depolitizarea televiziunii si radioului public prin refuzul de a numi reprezentanti ai Presedintiei in consillile de administratie ale acestora, asa cum i-ar fi permis legea si cum n-au ezitat sa o faca partidele politice, dornice sa-si mentina influenta asupra presei.

    5. a incercat sa consolideze sistemul politic din Romania, initial prin convocarea unor alegeri anticipate care ar fi dus la obtinerea unei solide majoritati parlamentare in sprijinul reformelor vizate de el, iar dupa ce Tariceanu, compromis public prin dezvaluirea sus-numitei tentative de trafic de influenta, s-a opus acestei solutii si i-a dat afara din Guvern pe Macovei si pe ministrii PD care o sustineau (printre care si Ionut Popescu sau Mona Musca, nesupusa inca linsajului mediatic), prin promovarea unui sistem de vot majoritar in doua tururi inclusiv printr-un referendum, al carui rezultat a fost insa deturnat de Guvernul Tariceanu II, care a incropit un sistem electoral cu totul original, de fapt o corcitura intre un sistem electoral majoritar si unul proportional, fapt ce a permis liderilor PNL sa intre in Parlament chiar de pe locurile 2 sau 3 obtinute in colegiile lor.

    6. a fost reconfirmat in functie in urma votului popular, dupa ce fusese suspendat de coalitia informala PNL-PSD-PC pe baza unor acuzatii nefondate de incalcare a Constitutiei, respinse de insasi Curta Constitutionala.

    Bilantul primului mandat al lui Basescu ar fi fost si mai pozitiv daca:

    – Tariceanu n-ar fi tradat interesele electoratului care a girat alianta dintre PNL si PD (Alianta DA, inregistrata oficial), nu cea dintre PNL si coalitia PSD-PC, neinregistrata juridic si neasumata oficial de niciuna din parti.

    – Constitutia Romaniei i-ar fi permis nu doar sa numeasca primul ministru, dar si sa-l poata demite. Cum insa Constitutia nu-i dadea lui Basescu acest drept, Tariceanu a preferat sa pactizeze cu opozitia parlamentara (PSD si PC) care i-a asigurat ramanerea in functie in schimbul unor avantaje politice si economice care au costat scump Romania si au lasat-o descoperita in fata crizei financiare.

    – Tariceanu ar fi numit macar niste persoane cat de cat competente pe scaunele ministeriale de pe care fusesera dati jos ministrii PD, nu niste personaje incompetente, corupte si manevrate de sforarii din PSD si PNL precum Chiuariu, Adomnitei, Cristian David, Remes-Caltabos, Norica Nicolai, etc.

    – Basescu insusi si-ar fi controlat mai bine comportamentul in spatiul privat (precum in cazul episodului “tiganca imputita” sau al discutiilor informale de la Goldne Blitz), nu ar fi incurajat ambitiile politice ale unor persoane din anturajul sau (precum EBA sau Elena Udrea, nici prea stralucite, dar nici atat de diabolice precum le-a zugravit presa) sau ar fi dezavuat legaturile cu oameni de afaceri controversati (Cocos, Casuneanu, Popoviciu).

    Basescu are un proiect politic reformator, precum si ambitia si resursele de a-l pune in aplicare in urmatorii 5 ani. Daca va fi reales, putem spera ca:

    – va mentine cota unica, ceea ce Geoana nu vrea, iar Antonescu nu poate fara sprijinul PSD

    – va reforma sistemul politic prin adoptarea sistemului majoritar uninominal in doua tururi, ceea ce va duce la consolidarea partidelor politice

    – va determina clarificarea raporturilor dintre institutiile Statului prin modificarea prevederilor ambigue din Constitutie, fara ca asta sa insemne neaparat ca va milita pentru acordarea unor puteri sporite institutiei prezidentiale, intrucat Basescu ar fi la ultimul mandat de presedinte si nu ar fi in interesul sau sa aiba de-a face cu un presedinte mai puternic odata ce va reveni la conducerea PDL dupa 2014

    Ce proiecte au Geoana sau Antonescu? De ce i-am vota? Ce politicieni au de gand sa promoveze la conducerea institutiilor Statului?

  28. Catalin HN said

    am December 5 2009 @ 12:54 pm

    Referitor la postarea precedenta:

    CITEZ:

    “De ce trebuie sa castige un nou mandat Basescu ?

    In acesti 5 ani, Basescu a realizat o multime de lucruri:
    1. Infrangerea lui Nastase
    2. Introducerea cotei unice si a unor masuri economice importante
    3. Adoptarea unor reforme fundamentale in sistemul juridic si descurajarea influentelor politice in justitie
    4. Incurajarea libertatii de expresie
    5. Promovarea votului uninominal in doua tururi de scrutin care ar fi dus la restructurarea sistemului politic”

    Pai stimate anonim, exacta astea sunt motivele pt. care NU trebuie sa castige basescu. Iata si de ce:
    1. “Infrangerea lui Nastase” s-a datorat poporului roman deziluzionat de guvernarile psd-iste de pana atunci. Din pacate acum deziluzia e si mai mare iar basescu a adus Romania in pragul colapsului economic si social (nici o masura anticriza, cresterea datoriei externe la cote insuportabile, promovarea propriilor “moguli” la carma economiei romanesti : Videanu, Negoita , Cocos, Poteras ….etc., implementarea actelor biometrice intr-un mod contrar legilor UE si apoi refuzul de a organiza referendum desi 1 milion de romani cer acest lucru, razboiul cu Parlamentul contrar intereselor nationale etc.)
    2. “Introducerea cotei unice si a unor masuri economice importante” Cota unica NU ii apartine lui basescu ci aliantei DA si este o masura binevenita de inspiratie liberala. Cat despre restul “masurilor economice importante”, acestea sunt inexistente desi ar fi fost OBLIGATIA lui basescu sa le promoveze, mai ales in perioada crizei, capitol la care pana si bulgarii ne-au luat-o cu mult inainte.
    3. “Adoptarea unor reforme fundamentale in sistemul juridic…” Exact asta au asteptat si au sperat toti romanii de buna credinta in ultimii 5 ani. basescu n-a facut insa NIMIC bun in acest sens, nici macar cu guvernul boc pe care l-a controlat total.
    4. “Incurajarea libertatii de expresie” – povesti de adormit copiii. Libertatea de expresie a fost castigata in dec.’89 si nu este catusi de putin meritul lui basescu. basescu nu are nimic in comun cu acest subiect.
    5. “Promovarea votului uninominal in doua tururi de scrutin care ar fi dus la restructurarea sistemului politic” – a promovat dar nu a obtinut nimic, actualul sistem de vot “uninominal” fiind unul care, asa cum se desfasoara, nu e bun de nimic.

    As fi fost foarte bucuros daca aceste 5 puncte ar fi fost intr-adevar realizate de basescu si atunci i-as fi acordat votul meu. Asa insa … daca marinarul nu a avut decenta sa se retraga dupa 5 ani catastrofali de mandat, trebuie respins de alegatori pe 6 dec.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: