Bunicii fac credit pentru rechizitele nepotilor

Tweet this



Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


1 Comentariu pana acum»

  1. Iulian Urban said

    am June 2 2008 @ 4:21 pm

    ———- Forwarded message ———-
    From: Iulian Urban
    Date: Jun 1, 2008 6:58 AM
    Subject: Re: Ref Ers Euroline
    To: cristina petier

    Buna ziua d-na Petier Cristina

    Ma intereseaza detalii si astept sa imi trimiteti eventuale acte scanate pe care le detineti.
    Vreau sa va rog asa imi spuneti daca ati depus reclamatie scrisa la ANPC legata de acest caz ?
    Ati primit pana acum vreo notificare legata de faptul ca mai aveti de plata 3330 de ron ?
    Astept raspunsul dvs.

    2008/5/30 petier cristina:

    Domnule avocat,

    Am citit cu atentie cele semnalate pe blog-ul dvs.privind abuzurile companiei ERS Euroline,actualmente EFG RETAIL SERVICES.
    Va supun atentiei cazul meu:am achizitionatin decembrie 2004 o combina audio,un prajitor si un sandwich maker,toate in valoare de aprox.1200 lei,cu tot cu dobanda aprox.1850 lei.
    Nu am primit nici un document care sa evidentieze o tranzactie cu plata in rate ci doar o factura fiscala.In ianuarie 2005 am retras de la bancomat o suma de 150 lei,de pe acest card (mi se comunicase ca pot utiliza aceasta suma oricand doresc).
    Desi am achitat luna de luna,ajungand in decembrie 2007 sa achit aproape intreaga datorie mai putin suma retrasa de pe card,desi am solicitat prin nenumarate adrese scrise explicatii privind modul de calcul al sumelor din extrase,nu am primit un raspuns valabil,mai mult sunt sunata zilnic ,amenintata iar datoria este acum de inca 3300 lei.
    Va rog,in masura timpului disponibil,sa treceti in revista comentariile de pe forumuri (ca de ex.cele de pe http://www.piticu.ro) unde zeci (poate chiar sute) de oameni se plang de practica acestei firme.Aceasta firma ,pe langa faptul ca nu a emis nici macar documentatia minima pentru un credit,nu a informat clientii privind dobanzile,comisioanele practicate apeleaza la metoda constrangerii,amenintari,desi in repetate randuri am solicitat din partea lor o rezolvare amiabila.Pot sa va ofer si mai multe amanunte,doar daca aveti disponibilitatea de a le primi.
    Doresc doar sa va spun ca locuiesc in Brasov,in aceeasi scara de bloc cu sediul biroului firmei dvs. si mi se strange inima de cate ori vad masinile cu inscriptia “recuperare debite”,gandindu-ma la cei de la ERS Euroline.(in ideea ca ar apela la dvs.pentru a-si recupera debitele,asa cum se intampla cu alti clienti ai ERS din alte orase-de ex.firma Mars Collection)
    Va asigur de intreaga mea consideratie,
    Cristina Petier

  2. Iulian Urban said

    am June 2 2008 @ 4:24 pm

    Salut,

    Am si eu o problema cu euroline.

    Cand am luat produsul de la Germanos Bistrita nu am primit decat factura produsului, am platit in fiecare luna timp de 4 ani sume intre 20 si 150 lei, uneori si de cate 2 ori iar ei mi-au perceput comisioane de intarziere pentru ca nu m-am incadrat in perioada stabilita de ei in contract.

    Anul acesta, incepand din februarie am inceput sa fac demersuri pentru a obtine o copie dupa contract si am primit de la ei doar cererea si prevederile atasate de mail pe care te rog sa nu le faci publice. Eu prevederile alea nu le-am vazut niciodata, nu am stiut de penalitati, dobanzi sau comisioane. Cei de la dep. Juridic de la euroline mi-au zis ca Cererea si Prevederile reprezinta contractul si ca altceva nu exista desi pe cerere, cu caractere microscopice scrie ca datele de pe cerere vor fi folosite pentru contractul de credit.

    Am facut sesizare la OPC din 30 martie dar nu am primit nici un raspuns pe motivul ca dosarul este trimis la OPC Bucuresti.

    Daca cineva ii da in judecata ma fac si eu parte, nu vreau decat sa imi inchid contul la ei si sa ma stearga din CRB desi legea mi-ar permite sa le cer daune si interese.

    Cristian P.

  3. Iulian Urban said

    am June 3 2008 @ 11:46 am

    ———- Forwarded message ———-
    From: Iulian Urban
    Date: Jun 3, 2008 11:45 AM
    Subject: Re: Fw: loreta mateescu
    To: loretam

    Ok, astept documentele
    Cu stima
    Urban Iulian

    On 6/3/08, m. loreta wrote:

    Va multumesc nespus pt.articolul de pe site-ul dv.si consider primul pas ca deja facut .Va voi trimite actele atat ale mele cat si ale sotului meu care este in aceeasi situatie .Sper ca si ceilalti cu care corespondez vor face acelasi lucru .

    De asemenea ,in alta ordine de idei , regret ca nu am realizat acea colaborare cu dv .anul trecut , pt.ca ,chiar daca nu am studii de drept sunt o justitiara .

    Cu stima ,

    Loreta M.

  4. ciocan mihaela said

    am June 3 2008 @ 3:33 pm

    ma numesc ciocan mihaela si vreau sa va spun ca ma numar si eu printre cei care au probleme cu eurolineul am de platit in jur de 25000000 pana acum am platit aproximativ 21000000 si mi-au trimis acasa un extras de cont prin care ma instiinteaza ca mai am de platit 43000000 ,iar pe urmatorul extras chiar daca am platit 1100000 datoria in loc sa scada a crescut
    cum ma puteti ajuta
    va rog mult
    multumesc

  5. Steluta S. said

    am June 3 2008 @ 3:46 pm

    Buna ziua,

    Am citit chiar acum pe mail in cadrul newsletter@urbannews.ro artticolul dvs despre Consumatorii sufocati de dobanzile uriase platite la Euroline vor sa isi faca asociatie – No. 10454/2008-06-02.
    Eu trec prin aceeasi problema si chiar m-am mirat cum poate o firma sa functioneze atata timp fara ca nimeni sa faca nimic in aceasta privinta.

    Eu am cumparat de la Altex acum circa 4 ani o masina de spalat care costa circa 9 milioane lei vechi. am platiti timp de 4 ani lunar minim un milion ( in primul an cred ca am platit mai putin ) in orice caz cumulati cred ca am achitat minim 40 milioane lei vechi pana acum . Am sunat in ianuarie ( dupa nenumarate telefoane si in anii anteriori si cereri si faxuri etc. ) si mi s-a spus ca mai am de plata 30 milioane lei vechi ( dupa ce in august 2007 aveam un extras de la dansii care aratau 32.417.600 lei vechi si din august pana in ianuarie am tot platit un milion, 2 etc ).
    Bun, am intrebat cat trebuie sa platesc pana la urma lunar ca sa acopar creditul si mi s-a spus ca un milion de lei. In luna Martie tot anul acesta ( deci dupa 3 luni de plata ) am sunat si mi-au spus ca mai am de plata 37 milioane lei vechi si ca ar trebui sa achit cam 3.500.000 lei vechi lunar ca sa termin.
    Deci cei 30 nu numai ca nu au scazut dar din 30 milioane in trei luni s-au facut 37 milioane, in conditiile in care am platit lunar.

    Factura de la ei cred ca a venit de 5 ori de cand am incheiat contractul si nu exagerez, plus ca nu intelegeam mai nimic din ea si anul trecut mi-am dat seama ca acel minim de plata nu era rata mea normala asa cum spuneau dansii, ci de fapt cred ca era doar dobanda la ce cumparasem eu initial.

    Am vrut sa caut un avocat dar mijloacele materiale nu imi permit sa fac acest lucru.

    Tin sa mentionez ca am cerut situatii de la ERS ale contului, am dat – o si la prieteni contabili, din pacate nu am reusit sa intelegem nimic din ea.

    Mai este bine sa va spun ca intotdeauna am platit mai mult decat era suma minima de plata, recunosc ca la inceput nu am platit chiar in fiecare luna dar cand am platit am dat si de 2 – 3 ori mai mult decat trebuia. Plus ca daca erau de exemplu 500.000 de plata ( eu vorbesc acum totul in lei vechi ) cu termen pana la 30 ale lunii. Daca eu plateam pe 02 luna urmatoare 1 milion nu mi se luau in calcul, adica puteau sa ia cei 500.00 zic eu care trebuiau platiti pana pe 30, sa ia 1 leu sau cat ar fi fost comision de intarziere, si restul sa intre in plata de pe luna in curs nu ? cea care abia incepea si in care trebuia sa platesc alta rata. nu stiu unde s-au dus acei bani.

    Deasemenea in ultimele 2 luni nu am mai platit deloc deoarece cerusem de le ERS o reesalonare a creditului sau sa faca intr-un fel sa refinanteze ( desi nu stiu ce dobanzi ar pune la asta ) nu am primit nici un raspuns inca si nu mai pot plati. Sunt in biroul de credite datorita acestor ERS, nu imi mai da nimeni credit ca sa pot sa il acopar o data pe asta, si iata cum dintr-o prostie mi-am blocat ani buni din viata, poate cei mai importanti in care nu mai pot face nimic datorita acestui ERS. Nici o banca nu imi acorda credit deoarece sunt in Biroul de Credite, cert este ca nici nu am cum sa platesc datorita faptului ca nu pot face un credit normal. Si asta doar pentru ca am vrut o amarata de masina de spalat. Si cine stie ce se va mai intampla.

    Nu stiu ce ar trebuii sa fac in privinta lor, cand am vazut articolul dumneavoastra chiar mi s-a luminat ziua. Poate totusi cineva pune piciorul in prag referitor la asta pentru ca e ceva de neimaginat.
    Pentru o masina de spalat de 9 milioane de lei vechi sa ajung sa trebuiasca sa achit cam 80 milioane lei si inca nu s-a terminat, e strigator la cer.

    Va pot trimite daca doriti si daca considerati patania mea similara cu a altor oameni, si demna de bagat in seama, extrasul lor din 31.08.07 pe suma de 3241.76 ( pe care initial mi-l trimisesera gresit pe al altcuiva ) si pot cauta in toate mailurile corespondenta cu ei sau mai bine zis cererile mele nenumarate si un raspuns maxim 2 de la ei in scris.

    Va multumesc pentru atentia acordata citirii acestui mail si astept un raspuns de la dumneavoastra,

    O zi buna,

  6. Iulian Urban said

    am June 3 2008 @ 3:47 pm

    Buna ziua

    Ne trebuie sa ne transmiteti
    – copia contractului de credit semnat cu Euroline
    – copia extraselor de cont
    – dovada platilor facute

    Este incredibil faptul ca ati platit pe o masina de spalat de 900 ron, peste 80 de milioane si continuati sa platiti; O sa trimitem actele prin avocat, la ANPC insa este absolut incredibil ce vi se intampla.

  7. cristina said

    am June 3 2008 @ 9:02 pm

    Eu am incercat in acesti ani sa inteleg mecanismul prin care ERS ajunge la sumele acestea:
    -la creditul cu buletinul ti se da o limita de credit (cel putin asa era in 2004) mult sub valoarea produselor achizitionate sau sub valoarea salariului declarat.(la mine aceasta a fost de 205 lei,la o valoare a prod.de 1200 lei si un salariu cam tot de atat).La multiplele mele cereri de a mi se explica modul de calcul al acestei limite,mi s-a spus ca este confidential.Ma intreb daca asa ceva este normal?Si atunci,daca aceasta limita initiala este de 205,este normal sa inceapa sa curga comisionul de depasire limita credit, imediat ce ai facut greseala sa scoti vreun ban de pe acel card sau sa achiti minimul de plata prevazut in extrasul de cont.Intrebarea mea este si le-am adresat-o si celor de la ERS:de ce esti lasat ca si consumator sa ajungi la astfel de sume?Eu aveam de achitat1850,aseara mi-au spus ca am achitat 1830 lei si ca mai am vreo 3300 lei.Ti se raspunde ca ai semnat un contract.Care contract,pentru ca am primit o copie dupa 2 ani jumatate de la cumpararea produselor.Mai mult,aseara mi se spune ca eu nu am avut un contract pe 3 ani,cum stiu eu ci UN CARD PE VIATA.Asta m-a terminat.Asadar,cu aceasta firma ai sanse sa mori de gat,nu mai scapi (conform spuselor lor)in veci.

  8. Lili said

    am June 4 2008 @ 8:55 am

    Buna ziua

    Am auzit si eu despre cazul lui Costica Croitoru ,si pot sa spun ca si eu am patit cam acelasi lucru cu cei de la Euroline.Am luat bunuri de la Altex in valoare de 1099,80 lei noi(aprox 11 mil lei vechi) in 5.11.2005.Rata era de aprox 20 ron,dare u am platit de fiecare data o suma mai mare.Pana acum am platit aproximativ dublu suma de pe factura si acuma cei de la Euroline tot imi trimit un extras in care apare ca mai avem de platit 700 ron.Cei de la Euroline ne tot sunau pana ce ma scoteau din sarite sin e amenintau ca ne dau in judecata !!!pt ce pt ca ei sunt niste hoti? Va rog sa-mi raspundeti…..Va multumesc!! va rog ajutati-ne!!

  9. Iulian Urban said

    am June 4 2008 @ 8:56 am

    Buna ziua

    Va rog sa ne trimiteti scanate prin e-mail sau prin posta, TOATE actele pe care le aveti legate de situatia dvs., contracte, facturi, chitante, notificari primite de la Euroline, ca sa putem sa va ajutam atat prin reclamatie depusa la ANPC cat si prin Justitie, pe cale procesuala.

    Le asteptam

  10. Ramona B. said

    am June 4 2008 @ 9:05 am

    Buna,ma numesc RAMONA B. si ma consider si eu o persoana pagubita de catre cei de la ERS,datorita unor bunuri luate de la ALTEX prin ERS.In luna decembrie 2004 am luat de la ALTEX un tel mobil si un radio-mp3 ambele valorand 13.000.000lei(pret din raft)si 18.000.000lei(pret total-raft+dobanda).Acest”contract”,desi nu pot sa-i spun asa unei hartii pe care scrie cerere de emitere a unui card de credit(ceea ce eu nu am cerut),dar se pare ca mi-a fost bagat pe gat,fiind pusa sa semnez un teanc destul de gros de hartii,fiind convinsa de catre cei de la altex ca e contractul pt bunuri in rate,pe care abia se vedea ce scrie,deoarece scrisul era foarte mic si pe langa asta cei de la altex nici nu te lasau sa pui mana pe el,doar iti ridicau coltul din dreapta jos si te puneau sa semnezi cateva hartii,dupa care asteptai sa ti se dea o copie a contractului,insa nu era asa,iti spuneau sa astepti acasa ca tre sa iti vina un card,ceea ce te lasa masca.
    In final,am primit cardul in luna ianuarie sau februarie,acesta fiind lasat unei vecine,eu nefiind acasa.Deci am luat produsele respective pe o perioada de 3 ani,desi recunosc ca nu am platit in fiecare luna la timp,dar pana in momentul de fata am achitat suma de aproape 2500RON,ca in urma unui tel.catre ERS sa constat ca mai am de plata inca 4800-4900RON,asta doar ca sa fiu la zi,deci de la 1800 RON cat trebuia sa dau 3 ani s-a ajuns la o suma imensa deci daca faceti un calcul pana in momentul de fata ar fi 7400RON,cine stie pana unde va ajunge aceasta suma?Pe cererea de emitere card la sectiunea card suplimentar(care nu a fost solicitat)nu sunt trecute nici un fel de date personale,doar nationalitate SLOVACA,asta insemnand ,dupa mine,ca a fost facut unei persoane de nationalitate slovaca,careia nu i-au fost trecute datele personale,iar la sectiunea girant e trecut judetul BUCURESTI si ocupatie ALTELE.EU in afara de cererea de emitere a cardului si conditiile generale pt emiterea si utilizarea cardului nu am alte documente in afara extraselor de cont,care nu le mai am toate si a chitantelor cu care am facut platile catre ERS.Tocmai am solicitat sa-mi fie trimise toate extrasele de cont incepand de la primul si pana in prezent.Am fost si la alte banci la serviciul retail,insa mi s-a spus clar ca ei nu inteleg ce este acolo.Tocmai mi-am facut un descoperit de card si am aflat ca la biroul de credit nu sunt trecuta cu restante,momentan,doar cu o suma datorata de 2240RON.Cei de la ERS au fost sunati de mine in timp ce eram la banca,iar dna de la banca a vb personal cu un domn de la ERS si a cerut sa fie trimisa pe nr.de fax al bancii o adresa cu suma acordata,perioada si dobanda anuala pt a-mi putea calcula o rata,sa mi se poata aproba descoperitul.Asta fiind joia,insa zilele au trecut,a venit ziua de marti si nimic,apoi am primit extrasul de cont si abia am reusit sa obtin o suma minima,eu avand si un copil in intretinere.Deci de la suma de 2700 RON cat imi aproba banca,dupa ce am dus si extrasul de cont mi s-a acordat o suma de 600 RON.Si dna de la banca mi-a zis ca trebuie facut ceva ca nu stiu ce fel de firma sau societate e asta,nu e posibil ca in 3 ani de la suma de 1800 RON sa ajungi sa dai inapoi 7400RON,platind pana in prezent 2500RON.
    Va rog mult sa ne ajutati pe toti cei care suntem in situatia de fata.Daca intrati pe http://www.piticu.ro/2007/03/09/euroline-cards/index.html,o sa vedeti acolo si problemele altor persoane pagubite de acest ERS.
    Spuneti-mi ce sa fac in continuare,sa mai platesc suma minima de pe extrasul de cont sau nu?
    Va multumesc si astept un raspuns din partea d-voastra.
    Cu stima Ramona

  11. Iulian Urban said

    am June 4 2008 @ 9:05 am

    Este clar faptul ca vi s-au incalcat drepturile de consumator , mai ales prin prisma faptului grav si care frizeaza ilicitul penal, ca nu vi s-a trimis contractul de credit, si ca s-a completat practic in fals solicitarea de emitere a unui card suplimentar.
    Este clar faptul ca nu trebuie sa mai platiti nimic pentru ca oricat ati plati ei va vor cere in continuare bani, si este ilegal si imoral sa dati de la 1300 de ron peste 7500 de ron in 3 ani si jumatate.
    Avocatii nostri colaboratori pot sa preia cazul dvs. insa va trebui sa ne trimiteti prin e-mail sau prin posta pe adresa : bd. Preciziei, nr.1, etj.4, sector 6, Bucuresti, TOATE actele pe care le aveti, facturi, chitante, notificari, etc, ca sa le putem atasa atat la reclamatia care se va trimite la ANPC , la BNR dar si pentru inaintarea cazului dvs. catre Justitie, unde se va cere de catre avocati, nu numai exonerarea dvs. de la plata in continuare a acestor sume de bani care inseamna camatarie, dar sa va si restituie tot ce ati platit in plus, adica bani cu care ei s-au imbogatit fara just temei in dauna dvs.
    Sa ne lasati si un numar de telefon mobil.
    Urban Iulian – http://www.urbaniulian.ro

  12. Iulian Urban said

    am June 4 2008 @ 9:16 am

  13. Iulian Urban said

    am June 4 2008 @ 9:16 am

  14. Iulian Urban said

    am June 4 2008 @ 9:17 am

  15. Iulian Urban said

    am June 4 2008 @ 9:58 am

  16. Iulian Urban said

    am June 4 2008 @ 1:26 pm

  17. mihaela ciocan said

    am June 4 2008 @ 1:54 pm

    doresc sa mai mentionez ca am primit doar cardul cu care sa efectuez platile si am o copie dupa factura de la magazin in rest nu mai am nimica …..si desigur am toate chitantele primite in momentul in care am platit ratele

  18. Onofreciuc said

    am June 4 2008 @ 4:01 pm

    ———- Forwarded message ———-
    From: gabelu gabelu
    Date: Jun 4, 2008 1:38 PM
    Subject: buna ziua
    To: iulian.urban@gmail.com

    ma numesc onufreciuc gabriel sunt din vatra dornei si
    am urmatoarea problema cu cei de la ers
    am avut un credit finantat de cei de la ers si in
    decembrie 2006 vam vrut sa scap de finantarea ers
    am sunat si le-am spus ca doresc plata anticipata a
    creditului si mi-au comunicat suna de 1640 ron dupa un
    an si jumatate de plata la un credit de 1750 ron
    k am platit-o la data de 14 12 2006si dupa un an ma
    suna ca nu au fost accelerate ratele pe motiv ca nnu
    am trimis un formular de plata in avans
    mentionez ca bani au fost trmisi in contul lor
    as dori sa stiu daca se poate face ceva ca acele rate
    sa nu mai fie pt ca am platit pt ele
    va multumesc si as dori un raspun la acesta adresa de e-mail

  19. Iulian Urban said

    am June 4 2008 @ 4:02 pm

    Buna ziua d-le Onofreciuc
    Va rog sa imi trimiteti documentele pe care le detineti legate de acest caz ca sa le putem analiza si sigur va vom sprijini in demersurile dvs.
    Le puteti trimite scanate prin e-mail sau pe adresa postala : bd. Preciziei, nr.1, etj.4, sector 6, Bucuresti

  20. Iulian Urban said

    am June 5 2008 @ 3:39 pm

    stimati pagubiti de catre Euroline, iata cum “justifica” sumele uriase cei de la la aceasta firma

    http://www.cotidianul.ro/cum_platesti_de_opt_ori_o_masina_de_spalat_varianta_creditorului-47714.html

  21. Octav said

    am June 9 2008 @ 6:39 pm

    Din curiozitate intreb…ce comisioane luati oamenilor ca sa-i scapati de datoriile de la banci? Din moment ce ii sfatuiti sa nu mai plateasca nimic…care-i treaba? nu inteleg

  22. caracoti cristina said

    am June 11 2008 @ 9:51 am

    Buna ziua . Ma numesc Cristina Caracoti si sunt din constanta . In 2005 sora mea a achizitonat de la Altex un telefon mobil a carui valoare era de 670 lei . nu a primit decat o factura pe spatele careia se specifica faptul ca acea factura tine loc de contract . la o saptamana dupa ce a achizitonat telefonul a primit acasa cardul . am uitat sa spun ca a achizitionat telefonul in rate pe o perioada de doi ani . rata stabilita a fost de 26 lei . a platit pana in prezent 1.100.00 lei . presupunand ca a terminat ratele , am sunat la euroline sa vad daca s-au achitat ratele (sora mea este plecata din tara), cand colo stupoare …un operator foarte nepoliticos mi-a spus ca nu poate sa imi dea nici un fel de informatii . la insistentele mele mi-a comunicat ca mai are de platit 1.100,00 lei reprezentand penalitati , care nu includ ratele ramase restante . cam asta ar fi povestea in mare . Show-ul dureaza de doua luni de cand am refuzat sa mai platesc vreun banut , ma bombardeaza cu telefoane , si mai nou cu notificari si cu amentintarea cum ca vor transmite datele la Biroul de credite . pe 3 .04.2008 le-am transmis pe mail o notificare prin care le solicit o copie a “contractului” si un desfasurator de rate . Evident ca nu am primit nik. am sa postez in continuare notificarea pe care le-am trimis-o :

    Subsemnata , …………… , domiciliata in Constanta , Strada ……………… legitimata cu CI seria KT nr ………… , avand CNP ………………….. , va notific ca in termen de 15 zile de la data primirii prezentei sa imi transmiteti la adresa mai sus mentionata , copie a contractului incheiat cu societatea Dvs la data de 14.01.2005, cat si desfasuratorul de rate aferent acestui contract .
    In fapt in data de 14.01.2005 , am achizitionat de la magazinul Atex Constanta un telefon mobil marca Nokia 6100, prin Euroline Retail Services .
    La data achizitionarii telefonului NU am semnat nici un contract , Ci numai o factura de primire a produsului (in caz factura nr 7119786/14.01.2005. cu o valoare totala de 6.699.000 (lei vechi la acea data).
    Tot in acest sens , ni mi s-a dat nici desfasuratorul de rate aferent acestui credit (obligatoriu dealtfel in astfel de situatii ).
    Pe verso -ul facturii este inscriptionat urmatorul text ” Operatiunea de vanzare a bunurilor ce fac obiectul prezentei facturi constituie un contract , deoarece vanzatorul a predat marfa si cumparatorul a aprobat pretul , dupa ce a verificat marfa calitativ si cantitativ. Dovada ca pretul a fost platit de cumparator vanzatorului o constituie bonul de casa , chitanta fiscala , precum si orice alt instrument de plata ……..” inchei citatul .
    Legislatia romana cunoaste mai multe tipuri de contracte . Contractul, acordul intre doua sau mai multe persoane spre a da nastere, a modifica sau a stinge intre dansii un raport juridic, se regaseste in viata de zi cu zi sub diverse forme.
    Potrivit art. 2 alin. 2 din Legea nr 469/2002 privind unele masuri pentru intarirea disciplinei contractuale, contractul trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu clauze contractuale privind:
    obligatiile ce revin partilor in derularea contractului,
    conditiile de livrare si de calitate a bunurilor si/sau serviciilor,
    termenele,
    modalitatile de plata si de garantare a platii pretului,
    instrumentele de plata
    clauzele de consolidare a pretului in conditiile inflatiei si devalorizarii,
    riscul contractual,
    modul de solutionare a eventualelor litigii aparute in legatura cu derularea si executarea contractului

    Pe langa aceste clauze contractuale, este evident ca un contract trebuie sa contina datele de identificare ale partilor, numele persoanei ce reprezinta societatea si calitatea acesteiea semnatura partilor.

    Conform art 4 alin 1 din Legea nr 469/2002, in contractele incheiate partile contractante vor prevedea ca, in cazul neindeplinirii in termen de 30 de zile de la data scadentei a obligatiilor prevazute la art. 3 alin. (1), debitorii sa plateasca, in afara sumei datorate, penalitati pentru fiecare zi de intarziere. (in cazul nostru – si nu in cazul in care nu respecta intervalul de plata inscris pe extrasul de cont !!!???????? -adica daca plateste mai devreme sau mai tarziu cu o zi se aplica penalitati )

    Se observa ca aceasta lege, nu stabileste un cuantum al penalitatilor de intarziere, situatie in care partile, in contractul incheiat vor fi cele care vor conveni in privinta acestor penalitati. ( in cazul nostru – nu exista un contract valabil incheiat care sa contina clauzele obligatorii )

    In contractele comerciale dintre partile contractante, indiferent de forma in care acestea se incheie, in afara penalitatilor contractuale prevazute la alin. (1), pentru compensarea prejudiciului suferit de catre creditor ca urmare a indeplinirii cu intarziere sau a neindeplinirii obligatiilor asumate de debitor, se pot include si daune-interese pentru neexecutarea totala sau partiala a contractului, sub forma daunelor moratorii sau a celor compensatorii.

    In privinta cuantumului prin urmare este de preferat ca la stabilirea penalitatilor sa se tina cont de rata inflatiei si de rata dobanzii bancare.

    In orice caz insa, alin 3 al aceleiasi legi prevede ca : “Totalul penalitatilor pentru intarziere in decontare, prevazute la alin. 1 si 2, nu poate depasi cuantumul sumei asupra careia sunt calculate, cu exceptia cazului in care prin contract s-a stipulat contrariul.“ (in cazul nostru si in situatia in care nu exista contract incheiat , nu poate exista un debit de 1.150 lei reprezentand dobanzi si penalitati asa cum mi s-a transmis telefonic cat si in extrasul lunar atata vreme cat suma pe care o aveam de plata este de 670 lei .

    asa cum am aratat mai sus , un contract pentru a fi valabil incheiat trebuie sa contina in mod obligatiu clauzele mai sus mentionate . tinand cont de faptul ca la data achizitionarii produsului am semnat o factura si nu un contract cat si de faptul ca sunt in posesia unor instrumente de plata care atesta faptul ca am achitat pretul produsului, consider ca obligatia pe care o aveam fata de societatea Dvs s-a incheiat .
    Suma restanta de care imi tot vorbiti formata din dobanzi si penalitati (c are dealtfel nu sunt individualizate printr-un contract valabil incheiat si acceptat de legislatia romana in vigoare si al carei cuantum depaseste cu mult valoarea produsului ) nu are nici un suport si nici un temei legal , drept pentru care ea nu va fi achitata .

    In alta ordine de idei , daca ar fi sa accept factura ca pe un contract asa cum este inscris pe verso exista iarasi 3 cazuri :
    – nu exista clauze , termene . etc
    – nu am semnat de luare la cunostina a textului inscris pe verso (fapt ce poate fi demonstrat printr-o copie a facturii )
    – pretul contractului este inscris pe factura ( 6.699.000 lei vechi )

    extras verso factura : ” dovada ca pretul a fost platit de cumparator vanzatorului o constituie bonul de casa , chitanta fiscala , precum si orice alt instrument de plata admis de legea romana si convenit intre parti . ”

    in aceasta situatie in care pretul “contractului ” este de 6.699.000 lei vechi – 670 lei , am achitat suma de 1.185 lei – fapt ce poate fi dovedit cu chitante , sunt total indreptatita sa solicit diferenta platita in puls adica suma de 515 lei .

    tinand cont de toate cele prezentate mai sus : lipsa unui contract incheiat valabil si acceptat de legislatia romana , lipsa unui desfasurator de rate , lipsa cu desavarsire a unor clauze contractuale obligatorii care sa stabileasca cuantumul dobanzilor si penalitatilor , ilegalitatea activitatii pe care o desfasuirati (in sensul ca stabiliti dobanzi si penalitati duble fata de valoarea debitului in conditiile in care NU EXISTA CONTRACT CU CLAUZE VALABILE SI ACCEPTATE DE LEGEA ROMANA , consider incheiata obligatia de care o aveam fata de societatea Dvs . In acest sens solicit inchderea contului , pentru a nu mai primi la domiciliu extrase de cont .
    In situatia in care nu vom solutiona pe cale amiabila aceasta situatie , ma voi adresa instantelor competente (avand toate premisele unui castig de cauza in instanta )solicitand totodata obligarea societatii dvs la plata sumei achitata in plus , cheltuieli de judecata at si toate cheltuilelie decurgand dintr-un litigiu in instanta cat si denuntarea societatii Dvs la Oficiul Protectiei Consumatorului .
    In situatia in care vom rezolva amiabil aceasta situatie , in sensul inchiderii contului si renuntarea Dvs la sumele ilegale si aberante pe care le solicitati (dobanzi si penalitai inexistante si fara temei legal) , nu mai solicit restituirea sumei de 515 lei platita in plus , si renunt la actiunea in instanta .
    Consider ca ar fi o publicitate negativa societatii Dvs , care ar dauna imaginii tinand cont de faptul ca sunt o multime de persoane in aceeasi situatie ca si mine si care ar avea consecinte comerciale drastice intrucat populatia isi va pierde increderea (si asa nefondata ) in astfel de societati …….
    Dupa ce le-am trimis aceasta notificare pe mail , in decurs de 1 1/2 luna sora mea a primit acasa un plic de la EFG care continea urmatoarele : cerere ptr emiterea unui card de credit , prevederi generale in vederea emiterii si utilizarii unui card euroline scris cu caractere de 2 , conditii generale pentru emitererea si utilizarea cardului Euroline .Mentionez faptul ca atat cererea de emitere a cardului cat si conditiile generale de emitere si utilizarea cardului euroline sunt semnate DAR NU DE SORA MEA .NU ESTE SEMNATURA EI. Mai mult decat atat . La achizitionarea telefonului ea a semnat pe o cerere impreuna cu verisoara mea care este girant NUMAI CA SEMNATURA GIRANTULUI NU APARE PE CEREREA pe care au trimis-o ei . Deci, este clar ca este o alta cerere atata vreme cat verisoara mea mi-a confirmat ca a semnat si ea . in plus de acest fapt , pe conditii generale pentru emiterea si utilizarea cardului euroline apare o semnatura care nu este a surorii mele . SE VEDE CLAR CA S-A INCERCAT IMITAREA SEMNATURII . Si in alta ordine de idei , in conditii………nu apare nicaieri numele surorii mele …..asa ca … ma intreb eu ….cu cine s-a incheiat presupusul”contract” …daca poate fi numit contract ..ca eu una nu il pot numi asa .
    O alta chestie . Odata cu actele acestea a primit si o scrisoare de la ei (probabil aceeasi pe care au primit-o toti ) prin care i se aduce la cunostinta faptul ca i-au fost stornate anumite penalitati si comisioane intrucat platile au fost facute corect .
    Impreuna cu sora mea am fost la O.P.C.Constanta , de unde ne-au indrumat sa ne adresam O.P.C. Bucuresti intrucat corespondenta dintre cele doua institutii este una greoaie si exista riscul ca sesizarile sa “se piarda undeva pe drum “. Asa ca voi trimite seiszarea pe mail la O.P.C. Bucuresti cat si prin posta cu toate documentele anexate . Sa vad ce se intampla . In orice caz . Din februarie nu am mai platit nimic si nici nu am de gand sa mai platesc vreun leu . ptr un telefon de 690 lei care in doi ani costa 870 lei am platit 1.100 lei . mai avem de plata in ca 1.100 lei . durata creditului a expirat . era facut pe doi ani incepand cu 14.01.2005 . La 14.01.2007 a EXPIRAT , IAR SORA MEA SI-A ACHITAT OBLIGATIILE FATA DE EFG. Le-a dat chiar mai multi bani . Bani pe care ii vrem inapoi .Plus daune ptr tot stresul la care suntem supusi . Ma alatur voua in aceasta cauza . mailul meu este hrisa_78@yahoo.com.mx . Tel 0742-29.55.88 .

  23. Laurentiu said

    am June 12 2008 @ 12:56 pm

    Buna ziua!
    Sunt Laurentiu, din Bacau si la fel ca multi altii sunt si eu implicat in povestea cu ERS.
    O scurta descriere a problemei mele: in decembrie 2004 am luat de la altex un DVD si un sistem de boxe care aveau o valoare undeva in jurul a 1200 RON.Facusem credit pe 3 ani (fara a primi vreun contract sau grafic de plata)…deci in decembrie 2007 ar fi trebuit sa termin cu el dar…..surpriza….mai am de platit 1997 RON dupa ce am platit 3 ani.
    Problema este ca nu gasesc o parte din chitante, mai exact cele din 2005.
    La un calcul facut la chitantele pe care le am, am platit in jur de 1500 RON asta fara chitantele de pe un an care mai insumeaza si acelea vreo cateva milioane.
    Iar acum, dupa atata timp mai am inca de plata 2000 RON .
    Am aflat de la doamna Loreta ca sunteti de acord sa ne ajutati.Vreau sa va intreb de ce acte aveti nevoie pentru a initia actiunea in cazul in care credeti ca ne puteti ajuta?
    Va multumesc si astept raspunsul dumneavoastra

  24. Iulian Urban said

    am June 12 2008 @ 12:57 pm

    Buna ziua Laurentiu

    Ne trebuie

    – sa ceri de la ERS in scris sa iti trimita un extras de cont ca sa vezi toate platile facute de tine in perioada 2004-2008
    – declaratie notariala data de tine ca nu ai primit un exemplar al contractului de credit
    – copia facturii de la ALTEX din 2004
    – copia chitantelor pe care reusesti sa le mai gasesti

  25. cosmin vasile said

    am June 27 2008 @ 3:26 pm

    Numele meu este Cosmin Vasile, locuiesc in Bucuresti, si fac parte din marea masa a nefericitilor care a contractat un credit cu buletinul prin Euroline. De la suma de 670 RON, cat a costat telefonul mobil pe care l-am achizitionat din magazinele Altex am ajuns sa platesc aproape 1800 RON. Am fost hartuit de indivizii de la Euroline, dupa ce le-am spus ca nu mai vreau sa platesc, intrucat cu cat plateam mai mult cu atat suma se facea mai mare. M-au amenintat in fel si chip, si pana la urma m-au introdus in baza de date a Biroului de Credit. Pana la urma ca sa scap de ei le-am platit cat mi-au cerut si mi-am inchis contul si le-am cerut si am primit un document in care se atesta ca nu mai am datorii la ei si ca mi-au inchis contul (stampila+semnatura). La o simpla cautare pe Google am descoperit foarte multi nemultumiti de aceasta companie care da tepe. Precizez ca nu am primit nici un desfasurator de plata sau contract, ci numai factura de la Altex. Nu am platit niciodata suma minima, ci de 3 sau 4 ori mai mult, si nu am facut nici o extragere de bani cu cardul respectiv. Sincer nu doresc bani de la ei, dar listarea mea in lista de rau-platinici ma impiedica sa fac orice fel de imprumut. Sunt consient ca am platit mult mai mult decat ar fi trebuit si doresc sa stiu daca le pot cere niste bani inapoi+despagubiri (morale sau materiale)+scoaterea de pe lista Biroului de Credite. Precizez ca am toate documentele doveditoare si ca toate acestea s-au petrecut cu 2 ani in urma (ultima plata ca sa scap de ei am facut-o la inceputul anului 2007). In cazul in care considerati ca am ceva sanse de reusita in instanta am sa ma prezint si la birourile dvs. din Bucuresti pentru a va prezenta toate documente justificative.

  26. Mirela Rizea said

    am July 28 2008 @ 11:04 am

    buna ziua, ma numesc rizea mirela si sunt din giurgiu , am tot citit aici de multe situatii cu ers euroline si ma intreb cand vom reusi sa ii oprim !
    am luat un calculator in 2004 de la altex in valoare de 2.600 ron si cu dobanda era 4.500 ron. am intrebat la altex cum trebuie sa platesc si cand ( nu am primit un dasfasurator de plata ) si mi s-a spus: platit cand vreti si cat vreti cu conditia ca la sfarsitul perioadei sa aveti toata suma achitata. am scos de pe card suma de 700 ron . am platit in general timp de un an suma care mi-o dadeau ei ca minim de plata dupa care am platit dublu (100 ron)sau mai mult in functie de cat puteam. in 2007 aflu de la ei ca platisem 4.500 ron deja dar mai aveam 4.000 de plata!!!!!
    gandindu-ma ca a fost prostia mea si … asta e am continuat sa platesc cate 200 ron pe luna pentru a scapa de datorie . ii sun acum cateva zile si aflu : mai aveti 4.500 de ron de plata !!!!!! deci inteleg ca am de plata 15.000 ron pentru un calculator????
    nu mai suport! va rog spuneti-mi ce pot face ! am ajuns la limita!
    va rog dati-mi un raspuns! nici eu nu am contract si mai nimic cu ei … doar factura de la altex . multumes

  27. Iulian Urban said

    am July 28 2008 @ 11:05 am

    Poti sa ne trimiti factura scanata ? Si copiile chitantelor aferente ratelor achitate pana la acest moment ?
    Cu siguranta cazul tau va fi preluat de avocatii de la http://www.AsistentaPentruConsuamtori.ro

  28. Calculator la Euroline de la 2400 la 15000 ron ! said

    am July 28 2008 @ 11:17 am

    Un calculator finantat prin ERS Euroline a ajuns sa coste cat o masina

    Numarul consumatorilor care acuza practicile incorecte si abuzive ale companiei de credite de consum ERS Euroline, este tot mai mare.
    Dupa ce semnalul nemultumirilor a fost dat de cazul lui Costica Croitoru care a ajuns in prag sa isi piarda casa din cauza ratelor la un aragaz neachitat la Euroline, despre care puteti citi aici http://www.urbaniulian.ro/2008/06/02/cazul-costica-croitoru-a-determinat-anpc-sa-anunte-declansarea-unor-ample-controale-la-banci/, tot mai multi clienti nemultumiti s-au adresat avocatilor, fiind chiar in curs de constituire o asociatie a celor care se considera prejudiciati si abuzati de aceasta firma asa cum puteti citi aici http://www.urbaniulian.ro/2008/06/02/consumatorii-sufocati-de-dobanzile-uriase-platite-la-euroline-vor-sa-isi-faca-asociatie/.
    Faptul ca oamenii au inceput sa vorbeasca despre aceste abuziri si sa lupte impotriva lor, au dat curaj si altora, iar unul dintre acesti consumatori este si Rizea Mirela din Giurgiu, care a ajuns sa plateasca pentru un computer care costa initial 2400 ron, nu mai putin de 15000 ron, adica putea sa isi cumpere linistita o masina, sau sa dea avans la un credit ipotecar.
    Iata povestea ei :
    buna ziua, ma numesc rizea mirela si sunt din giurgiu , am tot citit aici de multe situatii cu ers euroline si ma intreb cand vom reusi sa ii oprim !
    am luat un calculator in 2004 de la altex in valoare de 2.600 ron si cu dobanda era 4.500 ron. am intrebat la altex cum trebuie sa platesc si cand ( nu am primit un dasfasurator de plata ) si mi s-a spus: platit cand vreti si cat vreti cu conditia ca la sfarsitul perioadei sa aveti toata suma achitata. am scos de pe card suma de 700 ron . am platit in general timp de un an suma care mi-o dadeau ei ca minim de plata dupa care am platit dublu (100 ron)sau mai mult in functie de cat puteam. in 2007 aflu de la ei ca platisem 4.500 ron deja dar mai aveam 4.000 de plata!!!!!
    gandindu-ma ca a fost prostia mea si … asta e am continuat sa platesc cate 200 ron pe luna pentru a scapa de datorie . ii sun acum cateva zile si aflu : mai aveti 4.500 de ron de plata !!!!!! deci inteleg ca am de plata 15.000 ron pentru un calculator????
    nu mai suport! va rog spuneti-mi ce pot face ! am ajuns la limita!
    va rog dati-mi un raspuns! nici eu nu am contract si mai nimic cu ei … doar factura de la altex . multumesc!

    Se repeta obsesiv acelasi mod de actiune, comun tuturor celor care s-au plans de acest IFN care acorda credite de consum, adica faptul ca nu li s-a dat un exemplar al contractului, nu au primit grafic de plati [ desfasurator al ratelor ] si s-a mizat pe faptul ca acestia vor plati prin amenintare si intimidare sume de bani foarte mari, fiind lasati deliberat sa intarzie anumite rate ca sa li se poata adauga dobanzi, majorari si penalitati care nu au baza legala si contractuala.
    Sper ca tot mai multi dintre cei care se considera fraudati in drepturile lor sa aleaga sa se lupte, sa reclame la ANPC, sa se adreseze Justitiei pentru a scapa de plata unor sume de bani pe care efectiv nu trebuie sa le achite, mai ales prin prisma cuantumurilor pe care acestea au ajuns sa le atinga in decurs de 4-5 ani asa cum a patit si Rizea Mirela.

    Pentru sugestii sau comentarii pe tema acestui material va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.co

  29. alexandra said

    am October 25 2008 @ 11:21 pm

    buna ziua!intr o situatie nefericita ma aflu si eu datorita celor de la EFG retail services.
    In data de 18.06.2007 am cumparat de la ALTEX bunuri in valoare de 3289.49ron prin efg. in momentul in care am facut acest credit , nu am semnat niciun contract, iar d-na care s a ocupat de mine mi a spus clar ca daca voi platii cate 100ron timp de 4 ani voi scapa de datorie. aproximativ 2 luni mai tarziu mi a venit acasa un card Prompt Activ EFG retail services cu o limita de credit de 3700ron.am platit lunar cate 150 ron chiar si 200 , nu 100 cat imi spuse operatoarea de la Altex, in speranta ca voi scapa mai repede de datorie.de cand am inceput platile , comisionul de administrare cont a crescut de la 1.75% in 07/2007 la 1.99% in 10.2008 + ca acest comison se va mari cu 0.8% + ca incepand cu 1.11.2008 se va mai introduce un comsion lunar pt emiterea extrasului de cont in valoare de 4.5ron.
    In data de 22.08.2008 am retras de pe card suma de 700 ron la care mi au bagat comision de retragere 13.30.
    Ciudat este faptul ca dupa 15 luni in care am platit in medie cate 150 ron la timp(nu suma minima de plata, aproape dublu, deci fara vreo penalizare)eu figurez cu o datorie fata de ei, conform ulirmului extras 3282.84 ron.
    15*150=2250 platiti in 15 luni – 700ron(scosi de mine pe card)=1550roni platiti de mine in total.
    daca datoria mea initiala era 3289-1550(cat am platit eu practic)= 1739 (aceasta trebuia sa fie datoria mea fata de ei in mom. actual, nu?)
    deci de la 3282.84 la 1739 este aproape dublu , suma pe care ei nu o recunosc ca fiind platita, dovada extrasului de cont!
    sper ca cineva sa ma ajute, ori eu m am incurcat in ate pe aici ori astia isi bat joc pur si simplu..
    va multumesc !

  30. cgrangasu georgeta said

    am October 31 2008 @ 6:11 pm

    buna ,ziua ,am si eu o problema in legatura cu acestia .am cardul ERS EuroLine dupa care am exreas anul trecut in luna septembrie suma de 20oo ron si in luna octombrie suma de 500 ron .am achitat pana acum suma de 1300ron si cand am sunat sa vad cat mai am de dat,mi s-a spus ca am de dat suma de 1993 ron intrebandu-i ce s-a intamplat cu restul de bani mi s-a raspuns scurt si nu am inteles nimic.Tin sa mentionez faptul ca acasa imi vin niste facturi din care nu inteleg absolut nimic Va ror frumos sa ma ajutati sa stiu si eu ce sa fac in continuare.Va multumesc

  31. Iulian Urban said

    am October 31 2008 @ 6:13 pm

    Toti cei care doriti ajutor in fata abuzurilor Euroline, sunteti rugati sa ne trimiteti actele si mesajele la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro

  32. claudia susanu said

    am January 15 2009 @ 1:19 am

    Ma numesc Ecaterina Claudia Susanu, din Iasi, nr card 9300513476579016, cod numeric personal 2681112221199. Am primit numai contractul si va rog sa imi calculati o reesalonare a ratelor, fara penalitati si comisioane inacceptabile, de asemeni si un desfasurator de rate, pentru a-l prezenta avocatului meu. Precizez ca nr meu de tel este 0732/748593, si am angajat un avocat pentru consiliere juridica. In caz contrar refuz plata si va dau in judecata pentru frauda. Nu pot accepta sa platesc rata si astept raspuns privind suma lunara reesalonata fixa pe 18 luni, cit mai am de plata la dvs, intr-un desfasurator de rate fixe. Mentionez ca sunt sunata de diversi operatori de la dvs in fiecare zi cu diverse variante de plata si va pot da in judecata, dupa inregistrari telefonice pentru hartuire, in cazul in care voi solicita si daune, dupa ce va dau in judecata, urmind ca instanta sa decida sumele de plata.
    Precizez ca nr meu de tel este 0732/748593, si am angajat un avocat pentru consiliere juridica, urmind sa intreprindem demersurile necesare pentru stingerea datoriei. Va rog sa imi transmiteti in timp util reesalonarea fara penalitati si comisioane inacceptabile, daca aceasta posibilitate exista, pentru a constitui proba in dosarul de judecata, pentru ca nu mai am incredere in firma dvs. Astept in ultima instanta decizia unui executor judecatoresc, probabil asa voi avea niste rate normale, pe care le pot plati.
    Cererea mea privind desfasuratorul de rate si reesalonarea nefiind respectata si fara raspuns, contractul cu cardul nefiind negociat, va anunt ca nu voi plati rata, deoarece nu pot fi de acord cu ultimul estras primit acum 2 luni, desi trebuia sa primesc si luna aceasta, deci va convine sa percepeti penalitati de intirziere, pentru ca nu ma incadrez in perioada stabilita prin contract, si sunt obligata, daca platesc pina pe 6 ianuarie, data deja depasita, sa mai platesc inca o data pe final de luna, deci este aberant si numai un refuz imi va conveni.
    Anexez cererea mea anterioara si astept raspuns privind reesalonarea, deoarece mi-ati confirmat telefonic ca voi primi.

    ****************
    Ce spune Legea 193 / 2000:
    Art. 4. – (1) O clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor. [cum este plata de 7-8 ori sumei imprumutate]

    (2) O clauza contractuala va fi considerata ca nefiind negociata direct cu consumatorul daca aceasta a fost stabilita fara a da posibilitate consumatorului sa influenteze natura ei, cum ar fi contractele standard preformulate sau conditiile generale de vanzare practicate de comercianti pe piata produsului sau serviciului respectiv.
    (3) Faptul ca anumite aspecte ale clauzelor contractuale sau numai una dintre clauze a fost negociata direct cu consumatorul nu exclude aplicarea prevederilor prezentei legi pentru restul contractului, in cazul in care o evaluare globala a contractului evidentiaza ca acesta a fost prestabilit unilateral de comerciant. Daca un comerciant pretinde ca o clauza standard preformulata a fost negociata direct cu consumatorul, este de datoria lui sa
    prezinte probe in acest sens.

    Cu referire la notificarea / solicitarea dvs. de plata no. 0028937407 din data de 19/11/2008 va transmit acest raspuns, prin care va informez asupra faptului ca, fara sa recunosc debitul, fara sa refuz sa il platesc, insa intrucat am dreptul si doresc sa verific validitatea
    restantei pe care dvs. spuneti ca o datorez catre Euroline, va cer sa imi raspundeti in scris la urmatoarele intrebari:
    – pentru ce fel de servicii/produse datorez eu aceasta suma de
    bani pretinsa la plata de Euroline
    – vreau sa imi explicati modul in care a fost calculata suma, cu defalcarea debitului principal fata de alte categorii de pretentii financiare cuprinse in total indicat de dvs. ca restant la aceasta data, si baza legala si contractuala in baza careia ati calculat aceste majorari, dobanzi si alte speze financiare cerute de la mine spre plata;
    – sa imi trimiteti copii ale documentelor in baza carora dvs. Euroline
    pretindeti ca eu datorez aceste sume de bani; plecand de la faptul ca multi consumatori reclama faptul ca nu au primit contractele de credit semnate, ei trebuie sa stie ca firma de credite de consum este obligata de art. 4 din legea 193 /2000 sa demonstreze ca le-a dat un exemplar al contractului de credit si ca au negociat clauzele contractuale cu acestia.
    – sa imi trimiteti lista completa a platilor pe care eu le-am facut catre Euroline , impreuna cu contractul semnat de mine [ din care nu mi-ati dat un exemplar si pe care nu m-ati lasat sa il negociez ] si graficul de plati, plus un extras complet de cont al platilor facute pana la acest moment de mine catre dvs.
    – sa imi spuneti daca Euroline este creditorul original sau daca a preluat creanta prin cesiune sau subrogatie de la creditorul initial si daca este asa, sa imi spuneti care este identitatea acestui creditor original;
    – sa imi spuneti daca Euroline a asigurat debitul la o societate de
    asigurare si daca nu cumva aceasta a platit despagubirea catre dvs.
    – sa imi demonstrati ca dreptul de a pretinde suma de bani nu este prescris conform legilor romanesti in materie de prescriptie extinctiva
    – sa imi spuneti care este numarul dvs. de inregistrare la ONRC, codul dvs. unic de inregistrare si faptul ca aveti in obiectul de activitate al societatii Euroline activitatea de colectare a debitelor si autorizare de prelucrare a datelor personale conform legii 677/2001
    – toate documentele vreau sa imi fie trimise avans mentiunea conform cu originalul si avand semnatura originala si stampila reprezentantilor creditorului Euroline sau a eventualilor creditori originali;

    Pana imi veti trimite aceste documente si raspunsuri/precizari, va notific prin prezenta asupra faptului ca, atat Euroline, cat si eventualii creditori originali, va trebui sa va abtineti de la faptul de a comunica date despre mine catre Biroul de Credit pentru ca mi-ai incalca drepturile, si daca voi suferi orice consecinta negativa de pe urma unei asemenea iniative a dvs. sau a creditorilor, ma voi adresa Justitiei sa cer obligarea la plata de daune; de asemenea va notific incetarea platilor catre dvs. pana la momentul la care nu imi veti trimite aceste documente si aceste lamuriri;
    Astept sa imi trimiteti raspunsul dvs. impreuna cu documentele solicitate in termen de 30 de zile de la data primirii prezentei scrisori pe care vi-o trimis astazi data de 27 nov 2008.

    Va notific de asemenea faptul ca, pana la data la care nu imi veti trimite un raspuns scris insotit de documentele solicitate, nu vreau sa ma mai contactati telefonic, e-mail sau in vreo alta forma si vreau sa notificati si catre alti eventuali creditori originali, in caz contrar urmand sa le cer daune in Justitie sub acuzatia de hartuire si amenintare nefondata. Daca nu imi veti trimite raspunsurile scrise si documentele cerute in cele 30 de zile, voi prezuma faptul ca notificarea dvs. de plata a fost rodul unei erori, si va voi cere sa ma stergeti din baza dvs. de date, si sa incetati orice alte proceduri impotriva mea.

    Claudia Susanu, loc. Iasi, str Stejar nr. 58, bl. T2, etj 1, ap 8, jud Iasi, Romania

  33. ciofu mariana said

    am April 27 2009 @ 10:18 pm

    vreau sa va pun si eu cateva intrebari,si sa va spun totodata ca si eu ma aflu in aceeasi situatie cu cei care platesc inca la ratele si dobanzile usturatoare de la euro lines service.Pe data de 03/04/ 2005 am facut o rata la altex la un tel samsung x460 si un tv.samsung,valoarea acestor 2 produse acumulate era de 1500ron, iar cu tot cu dobanda trebuia sa platesc pana la data 15/04/2009 2500ron.ei bine am platit pana acum 4000ron si am aflat zilele astea ca mai am de plata inca 2700ron.mentionez ca nu am nici un contract incheiat cu ei,ci doar factura fiscala a produselor care mi-a dat-o de la magazin la vremea respectiva,si toate chitantele pe care le-am platit pana acum.se poate face ceva in sensul asta pt ca n-am de gand sa mai platesc,eu pur si simplu consider ca datoria mea fata de ei am platit-o.

  34. Santa Robert said

    am April 29 2009 @ 12:35 pm

    Buna ziua ma numesc Santa Robert si evident ca si ceilalti am o problema cu cei de la Euroline,adica dintr-o suma de aproximativ 2500 RON si plata lunara ratelor,am ajuns dupa 3 ani si cateva luni la 9000 RON datorie la Euroline.
    Astept un raspuns de la cei care ati reusit intradevar ceva impotriva celor de la Euroline sau care aveti de gand sa faceti ceva.
    Trebuie sa fie o institutie abilitata care poate lua masuri in cazuri de “hotie legala”,doar ca probabil doarme!?!

  35. Samuila Alexandra said

    am June 24 2009 @ 5:22 pm

    Buna ziua. Am si eu aceeasi problema ca toti cei ce au scris mai sus…Va Rog sa imi spuneti ce as putea sa va trimit pt a ma ajuta si pe mine. Din pacate am facut in 2004 creditul si nu cred ca mai am nici macar acea factura pe care am primit-o la achizitionarea a doua telefoane mobile in valoare totala de 900 lei. Din chitante mai am dar foarte putine. Presupun ca daca cer un extras de cont acolo se vede cat am platit pana in prezent. Am primit instiintare prin posta ca trebuie sa achit 9000 lei…adica de 10 ori valoarea creditului dupa ce am platit rate din 2004. Va rog sa imi trimiteti un raspuns pe adresa de mail: alexa10_22@yahoo.com. Va multumesc anticipat.

  36. Vladoiu Ana Maria said

    am July 12 2009 @ 11:24 pm

    Buna ziua D-le Urban.Am speranta ca ma veti ajuta.Am achizitionat in 2005 anumite produse electrocasnice in valoare de 2625.29(pret raft).3999.02 suma de rambursat.Am platit 4 ani uneori la timp uneori nu,si acum le sunt datoare cu 6200.Mentionez ca am platit pana acum 6100.Nu mai am putere psihica si nici financiara sa mai platesc.As vrea sa stiu care imi sunt sansele sa castig un proces cu ei.Am obtinut de la ei contractul,cererea de emitere card credit,o lista a platilor efectuate de mine pana la aceasta data,si mentionez ca mi-am regasit semnatura plastografiata in 12 exemplare.Va multumesc anticipat.

  37. Vladoiu Ana Maria said

    am July 12 2009 @ 11:27 pm

    Mai am factura de cumparare de la Altex si mare parte din chitante.Va multumesc din nou.

  38. Munteanu Andreea said

    am August 3 2009 @ 8:06 pm

    Buna seara,
    Am si eu o intrebare privind cardul Euroline. Pe scurt: unchiul meu care a decedat in urma cu 2 luni a facut acum 2 ani de zile un credit doar cu buletinul la ALTEX achizitionand un telefon mobil in valoare de 1000 ron ( 10 mil vechi). La scurt timp dupa aceea i-a venit acasa daca nu ma insel cardul; pe card dispunea de suma de 200 Ron cu conditia sa plateasc la termen suma minima de plata de pe extras. In urma unui telefon primit astazi ( 03.08.2009) ni s-a adus la cunostinta ca pentru respectivul card trebuie sa mai plateasca suma de 1200 Ron. Ori daca analizam logic suma de 1200 este pretul telefonului mobil plus cardul. Ori in acest timp unchiul meu a fost cu toate platile la zi. Intrebarea mea este: in cazul in care proprietarul cardului a decedat cine trebuie sa plateasc sau daca trebuie platiti acesti bani? Va multumesc anticipat.

  39. felice@ said

    am August 28 2009 @ 6:43 pm

    Si eu am surprize neplacute cu ei. Se pare ca procedurile lor sunt ilegale. Ideea e ca ajungem aiurea la RCB aiurea. Trebuie sa rezolvam asta in instanta

  40. felice@ said

    am August 28 2009 @ 6:56 pm

    Experienta mea neplacuta cu aceasta institutie nebancara e urmatoarea. In aprilie 2005 am achizitionat prin Altex un comuter pe care trebuias sa dau in interval de 4 ani suma de 4000 lei. De asemenea am primit si un card pe care aveam o suma de 220 lei de care ma puteam folosi. In luna apriliea.c. trebuia sa fi lichidat plata insa am mai platit si suma de 200 lei in plus pentru ca dupa termenul limita am fost informata ca ca am o restanta la ei, am acceptat sa platesc inca trei luni 280 lei. In urma cu o saptamana am sunat la sediul euroline pentru a afla de ce imi vin de achitat lunar diverse sume ca restanta. Atunci am aflat cu stupoare ca mai am de achitat la ei suma de 3300 lei. In conditiile in care eu am oplatit timp de 4 ani suma impusa, nu minimum de plata. Mentionez ca nu am primit nici o copie dupa contract si nici nu am fost informata de reprezentantii Altex de comisioane si dobanzi, nici la achizitionarea computerului nici la ridicarea cardului cu care eram obigata sa platescrata la orice sucursala Bancpost. Se pare ca nu sunt singura aflata in aceasta situatie, ceea ce ne va determina probabil sa actionam in instanta acest Euroline. Si vom face cunoscut sio prin mijloacele media procedurile ilegale de furt pe care le utilizeaza euroline ers. Ferit-va cat puteti de ei!

  41. Gabriel Manolache said

    am January 22 2010 @ 11:35 am

    Stau si ma intreb uneori cat de fraieri putem fi cu totii sa acceptam asa ceva din partea acestor escroci de camatari ca altceva nu sunt.
    Sunt si eu in acceasi poveste ca si voi. In anul 2005 am facut un credit cu buletinul la MediaGalaxy din Vitan,Bucuresti in valoare de 20 mil. Cu dobanda 6.8 mil..pe 2 ani.N-am primit in magazin nimic in afara de factura de cumparare a produselor.In 2006, la 1!(un) an de la acel credit sa ma trezesc la usa cu un curier cu un card pe care chipurile sa-l folosesc pt a -mi plati ratele.Bun pana aici. Eu plateam pe luna mult peste rata lor care era in jur de 87 RON.Sume de 250RON, 200RON pt ca m-am gandit ca daca tot am banii de ce s anus cap de acea rata mai repede. Cardul nu l-am folosit niciodata in alte scopuri decat sa ma duc la ATM de la Bancpost sa platesc acele rate. Toate bune si frumoase numai ca de la luna la luna..tot crestea suma.E adev ca am lasat-o si eu moale.Ca in 2009 prin septembrie sa ma trezesc cu o INSTIINTARE precum ca eu am INCA de plata 8600RON!!! Adica am facut calculul..in 4 ani de zile am ajuns sa le dau 6200RON in loc de 2700RON si ei mai vor inca 8600RON!!! Mi-am luat toate actele si chitantele si m-am dus la ei in sediul de la Vitan unde am cerut sa mi se explice ce-i cu acea suma. Pai ca s avedeti, penalizari, intarzieri, card neacoperit…etc. Am cerut sa vad dosarul meu, contractul (pe care in magazin pauza).Mi s-a rasp ca arhiva este la ploiesti si ca dureaza o saptamana.Bun.A trecut sapt , am fost din nou…acum stupoare a venit cica cu dosarul : er ao singura foaie de hartie care era o COPIE la cererea de emitere card “semnata” in magazin in 2005…ma uit la semnatura mea ..falsa.fac crize. Le cer hartiile originale.Mi s eraspunde ca nu am dreptul la alea ca sunt ale bancii.Insist sa le vad.Ma pun s afac cerere ca sa le aduca de la arhiva..din Ploiesti.bineinteles.Imi fac copie dupa buletin. Peste o sapt ma prezint iar sa vad dosarul in original.Ma uit si stupoare.Originalul era tot acea copie la care atasasera copia dupa buletin facuta cu o sapt in urma!!! Am facut instiintare catre conducerea lor…care cica ar fi prin Pipera ca incepand cu aceasta data nu mai “contribui” la bunastare alor datorita neregulilor gasite in acele foi, plus rarspunsuri “tampite” si cretinoide gen” pai cardul dvs a venit in 2006 pt ca nu v-a gasit curierul acasa”.Tineti minte ca acel card l-am primit la un an dupa presupusa mea cerere de emitere card semnata in magazin.Cerere care tine loc si de CONTRACT. S-o creada ei.
    Acum am primit acea somatie cu “Incepem”…faza e ca mie nu au ce sa-mi ia…nu am nici o proprietate,insa adresa este la parinti..si acum stau si ma intreb ..oare pot face executarea aia silita pe care ne tot ameninta acolo? Sincer n-as vrea sa-mi vad parintii care n-au nici o treaba cu acea rata scosi din casa lor. Mor cu ei de gat!
    Va rog daca ma puteti sfatui cumva pt ca nu cunosc nici un avocat ceva.Este prima oara cand am de-a face cu asa ceva.
    In speranta unui raspuns cat mai rapid va las si-un nr de contact:
    0724339682 Gabriel Manolache

  42. girleanu ana said

    am February 3 2010 @ 7:53 pm

    Buna ziua! aceeasi problema o am si eu cu cei de la EFG EUROLINE.In 2005 am achizitionat produse in val de 1800.pana in prezent am achitat 4500 lei iar cntractul trebuia incheiat din septembrie 2009.Angajatii de la efg ma suna de cateva ori pe zi ca mai am de plata suma de 9455 lei.ma ameninta cu instanta daca nu le platesc suma de 9455 lei,oare este posibil asa ceva?va multumesc si sper ca mas poate ajuta cineva.

  43. Samuila Alexandra said

    am May 16 2010 @ 3:15 pm

    Eu i-am dat in judecata…pana acum am castigat procesul…inca nu s-a dat hotararea finala pt ca ei au dreptul sa faca recurs in termen de 15 zile…cine vrea detalii sa ma caute la adresa de mess

  44. CARAUS TUDOR said

    am August 19 2010 @ 10:31 am

    Buna ziua!
    Am citit cu atentie majoritatea comentariilor postate,si cred ca
    m-as putea regasi in aproape toate cazurile.Cu o mica exceptie:
    Cind am achizitionat produsul din magazin,mi s-a eliberat doar o factura,insotita de bonul fiscal,pe care este trecut cu pixul :
    “Aprobat Rohan Raluca 0820410080085 GV 256774 CREDIT ERS”,si data.
    21.03.2006.
    In consecinta nu am in posesie nici un fel de contract.Si nu tin minte sa fi semnat vreunul.
    Si sa fie tacimul complet,cardul meu Euroline,a expirat in luna
    a 3-a 2010.
    Sint in asentimentul tuturor celor ce au de suferit de pe urma acestei firme.Ma supun atentiei si sfaturilor dvs.
    Va multumesc!

  45. Cristian Mihai said

    am September 19 2010 @ 2:36 am

    Am si eu nevoie de ajutor in privinta acestor hoti. Am luat un PC in 2004 pentru o rata de 105 Lei lunar. Am platit 6 ani continuu. De aproape doi ani mi-am schimbat domiciliul si nu am mai primit nici un extras de cont in ciuda tutror efortuilor mele (faxuri la numere date de ei, telefoane cu zeci de minute ïn asteptare pentru a lua legatura cu Sreviciul Clienti care nu m-a ajutat cu absolut nimic).
    In 2008 am realizat ca pe ultimul extras primit aveam 1800 Lei restanta. Am continuat sa platesc, iar dupa calculele mele trebuia sa termin demult cu ei. Insa se pare ca nu e asa. Nu am mai platit din iunie 2010 decis fiind sa nu mai platesc pana nu vad pentru ce si cat mai am de platit. In schimb au inceput telefoanele de amenintare, la mine si la parintii mei. Nu reusesc sa aflu nici un detaliu cu privire la contract, extras… pur si simplu nimic. Operatorii care suna dupa bani spun ca nu au decat sitautia ultimilor plati si nici un altfel de detaliu. Ma trimit pe diferite numere de telefon sau ma pun sa trimit faxuri cu cereri tpizate de pe un site, dar care nu au avut nici un rezultat. Atentie, nici macar primirea extrasului de cont la a adresa la care locuiesc acum.”Nu am nici un extras de cont de mai bine de DOI ani. Pe parintii mei i-a sunat cineva care le-a spus ca mai am am de plata….. 5.500 Lei!!!! In caz de neplata ca-mi fac si imi dreg.

    Mentionez ca nu am contract cu ei semnat. Am semnat doar cand am primit cardul. Am primit doar factura la PC si PC-ul. Mai am doar cardul, expirat din 2007 si chitantele de plata. Atat.

    CE TREBUIE SA FAC?

  46. dan said

    am November 2 2010 @ 9:21 pm

    Buna seara! sunt si eu in aceeasi situatie ca cele descrise mai sus, le-am solicitat copii de pe documente dar de mai bine de 60 de zile nu primesc nimic, in scimb sunt sunat si amenintat zilnic de lucratori de la efg. Ce ma sfatuiti sa fac in aceasta situatie? multumesc!

  47. Dolcemax said

    am November 30 2010 @ 11:38 pm

    Mai are rost sa spun ca sint in aceeasi situatie? Dupa 3 ani si 6 luni de plata (ratele erau facute pe 3 ani, pe care le-am terminat la timp dar am platit in continuare pt ca soldul crestea!!!) mai am de plata 55oo lei!!!! Va rog sa-mi spuneti ce pot sa fac. In orasul meu, avocatii si OPC mi-au spus ca ORICUM O SA MAI PLATESC CEL PUTIN 4000 lei!!!!!!.
    CE POT SA FAC?????

  48. nebunik said

    am May 30 2012 @ 11:45 am

    buna ziua, ma numesc mirela si sunt din braila, am o mare problema. povestea mea incepe in noiembrie 2007 cand am achizitionat de la magazinul altex din braila un laptop si un televizor in valoare toatala de 4000 ron prin cardul euroline adik prin cei de la EFG RETAIL SERVICES IFN S.A….pana in prezent Mai 2012 am achitat catre ei 6650 ron.asta nu e nimik, in fiecare luna primesc un extras din care reiese ca datoria mea creste pe zi ce trece si ca mai am de plata inca 8088 ron in afara de cei 6650 care i-am achitat pana in prezent…sunt disperata…ma ameninta ca ma dau in judecata daca nu le platesc, ma hartuiesc in fiecare zi cu telefoanele si pe mobil si pe fix, in caz ca nu raspunzi suna la vecini, rude si ce mai gasesc ei in cartile de telefon care mai exista….cum e posibil asa ceva, nu e legal ca pt niste produse in valoare totala de 4000 ron sa achit 6650 care i-am achitat pana in prezent si inca 8088 ron…in total insumeaza 14.738 ron …este inadmisibil asa ceva…nu stiu unde sa merg…sa consult un avocat sau sa merg la protectia consumatorilor? va rog frumos sa ma ajuta-ti cu ceva. nu este posibil sa platesc de aproape 4 ori suma degaba asa ca vor ei…ca sunt camatari..ASTEPT UN RASPUNS PE ADRSA MEA DE MAIL romila_mirela@yahoo.com

  49. loredana opra said

    am December 29 2013 @ 7:28 pm

    buna ziua
    am si eu un credit nenorocit la euroline, de care nu mai scap
    ma pun astea sa platesc de catina anio de ma ineaca. ideea e ca asa cum s-a mai spus in loc sa scada creditul creste de mama focului
    imi doresc sa termin cu ei sa imi inchid orice relatie si tot cu ei ca o sa ajung sa fac cu nervii. oricum sunt excroci.

  50. Marian said

    am February 20 2014 @ 4:42 pm

    Culmea!
    Am si eu un astfel de card chiar de multi ani. Am facut un “credit” in magazin la altex si mi s-a explicat din start ca nu e un credit de nevoi personale ci e mai ciudat. Am venit acasa, am citit contractul, am realizat ca este un card de credit pe care l-am si primit peste 1 luna, am achitat lunar ratele asa cum se si scadeau din disponibil lunar, la un moment dat am si retras bani de pe el pe care i-am innapoiat in cateva saptamani. Din nou, am urmarit extrasul si am pus pe el cat sa acopar suma retrasa, comisionul si dobanda aferente. Cardul meu are sold 0. Daca nu am datorie fata de ei nu se emite extras de cont, deci nu se percepe taxa de extras de cont. Nu lucrez pt ei si nu le fac reclama, dar va plangeti toti ca ati pus minimul de plata si nu s-a acoperit datoria, ba mai mult a crescut. Unii dintre voi mai si spuneti ca ati retras maxim cat v-a permis, unii recunoasteti si ca nu i-ati mai pus inapoi pe card. Parerea mea este ca nu ati citit si ati semnat ca primarii. Nu este un card de credit deloc ieftin sau bun, e foarte scump si ineficient, dar daca este folosit corect nu are cum sa va faca problemele pe care le reclamati. Cum naiba sa retragi 150 de lei si peste 5 ani sa vrei sa pui acceasi suma inapoi??? Pot sa jur ca 90% dintre voi nu aveti decat 1 singura problema: vreti sa scapati de o datorie pe care nu aveti cu ce sau chef sa o platiti!
    Succes!
    D’le avocat: felicitari pentru afacerea pe care o dezvoltati aici. (Nu sunt avocat si nici judecator, dar aveam senzatia ca e interzisa instigarea/reclama… Poate totusi gresesc)

  51. cristian cosofret said

    am November 24 2014 @ 12:12 pm

    buna ziua ,am si eu un credit la fel ca ceilalti platesc de multi ani si vreau sa scap acum de hotii astia,mai am de platit 2051ron si vreau sai platesc pe toti odata dar ma tem ca nici asa nu termin cu ei.ce trebuie sa fac .va rog sa ma ajutati cu un raspuns.va multumesc

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:


Bunicii fac credit pentru rechizitele nepotilor

Tweet this




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


1 Comentariu pana acum»

  1. Dani Mois said

    am August 28 2009 @ 10:14 pm

    Pai las sa faca, deoarece pensiile lor sa dau tot din credite, pe care le vor achita la randul lor… nepotii. Sau ma rog, vor incerca, macar dobanzile…

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: