Se urmareste legalizarea torturii pentru obtinerea probelor; toti romanii vor putea fi spionati

Tweet this



Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:


Se urmareste legalizarea torturii pentru obtinerea probelor; toti romanii vor putea fi spionati

Tweet this




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


51 Comentarii pana acum»

  1. Bogdan said

    am March 30 2009 @ 11:22 am

    O sa traim cu totii intr-un Guantanamo Bay :)). Oscilez intre 2 variante: ori cei care propun legi si cei care le voteaza sunt foarte prosti (daca e asa cred ca as putea fi si eu politician), ori executa fix ce primesc si ei mai de sus.

  2. gabi said

    am March 30 2009 @ 11:46 am

    ESTE O MASURA BUNA ATATA TIMP CAT SCOPUL ACESTEIA ESTE OBITINEREA DE INFORMATII REFERITOARE LA DOSAR. SUNT UNELE INFRACTIUNI UNDE OBTINEREA DE INFORMATII SE FACE FOARTE GREU, UNELE DOSARE RAMANAND CU A.N. TIMP INDELUNGAT.

    CHIAR DACA NU SE RECUNOASTE OFICIAL, IN MAREA MAJORITATE A STATELOR LUMII, TORTURA CHIAR DACA ESTE INTERZISA, ESTE PRACTICATA PENTRU OBITNEREA DE INFORMATII. CEEA CE VEDEM NOI IN PRESA, SUNT DOAR SIMPLE FIRIMITURI ARUNCATE PRESEI.

  3. online said

    am March 30 2009 @ 11:52 am

    as pleca dar nu am unde :)

  4. Vlad Tepes said

    am March 30 2009 @ 11:57 am

    Traiasca statul tacalosit, mafiot si politienesc al domnului Basescu.
    Dupa ce si-a asigurat controlul asupra tuturor serviciilor, dupa ce si-a subordonat justitia si celelalte institutii represive ale statului, acum PDL si dl. Basescu LE PUN LA TREABA.
    Sa traiti bine !

  5. Tica said

    am March 30 2009 @ 12:05 pm

    Vlad Tepes, sa sugi pula ma jegule ordinar ce esti; javra pesedista cum te stiu, plus dobitoc, nu vezi ca esti pe site-ul unui senator PDL care lupta pentru a scoate aberatiile astea din Coduri, asa cum nu face nimeni de exemplu din muia aia de partid comunist numit PSD sau din clica jefuitorilor, adica PNL ?
    Sa-i sugi pula lui Basescu

  6. aXs said

    am March 30 2009 @ 12:06 pm

    Niste cretini
    Unii fura de rup / omoara oameni pe trecerea de pietoni si iau cate 1-2 ani cu suspendare iar ptr prostime legalizeaza tortura in scopul rezolvaruii AN-urilor politistilor…
    cum pot scrie asa ceva”Este supusa supravegherii tehnice si cercetarii orice persoana care se pregateste sa comita o infractiune pentru care legea prevede o pedeapsa mai mare de 5 ani, desi pregatirea in sine nu este pedepsibila; prin urmare, simpla ipoteza ca o persoana se pregateste sa comita o infractiune duce la restrangerea dreptului la viata privata prin supraveghere audio, video, fotografiere, retinere, predare si perchezitionare a trimiterilor postale, conservarea rapida a datelor informatice si a datelor privind traficul informational, etc.”
    cei care deja le-au comis sunt liberi cretinilor!!

    HUUUUUUUUAAAAAAAAAA

  7. Gabriel said

    am March 30 2009 @ 12:15 pm

    ptr Tica:
    mare DOMN esti. Limbajul tau cred ca e pe masura culturii tale generale.

  8. URBAN VIOREL said

    am March 30 2009 @ 12:19 pm

  9. Silvestru Radu said

    am March 30 2009 @ 12:20 pm

    HG nr. 55/2009 privind dispozitivele medicale implantabile active

    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 112 din 25 februarie 2009
    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 5 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Capitolul I – Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta hotarare se aplica dispozitivelor medicale implantabile active.

    Art. 2
    (1) In sensul prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    1. dispozitiv medical – orice instrument, aparat, echipament, software, material ori alt articol, utilizate separat sau in combinatie, impreuna cu orice accesorii, inclusiv software-ul destinat de catre producatorul acestuia a fi utilizat in mod specific pentru diagnosticare si/sau in scop terapeutic si necesar functionarii corespunzatoare a dispozitivului medical, destinat de catre producator sa fie folosit pentru om in scop de:
    a) diagnosticare, prevenire, monitorizare, tratament sau ameliorare a unei afectiuni;
    b) diagnosticare, monitorizare, tratament, ameliorare sau compensare a unei leziuni ori a unui handicap;
    c) investigare, inlocuire sau modificare a anatomiei ori a unui proces fiziologic;
    d) control al conceptiei, si care nu isi indeplineste actiunea principala pentru care a fost destinat in organismul uman sau asupra acestuia prin mijloace farmacologice, imunologice ori metabolice, dar a carui functionare poate fi asistata prin astfel de mijloace;
    2. dispozitiv medical activ – orice dispozitiv medical a carui functionare se bazeaza pe o sursa de energie electrica sau pe orice sursa de putere, alta decat aceea generata direct de organismul uman sau de gravitatie;
    3. dispozitiv medical implantabil activ – orice dispozitiv medical activ care este destinat sa fie introdus, partial ori total, prin interventie medicala sau chirurgicala, in organismul uman sau, prin interventie medicala, intr-un orificiu natural al acestuia si care este destinat sa ramana implantat dupa finalizarea procedurii;
    4. dispozitiv medical fabricat la comanda – orice dispozitiv medical fabricat in mod special conform prescriptiilor scrise ale unui practician medical calificat in mod corespunzator, care stabileste pentru acesta, pe propria raspundere, caracteristici specifice de proiectare si care este destinat sa fie utilizat numai de un anumit pacient. Dispozitivele medicale de serie care trebuie adaptate pentru a intruni cerintele specifice ale practicianului medical sau ale oricarui alt utilizator profesionist nu sunt considerate dispozitive medicale fabricate la comanda;
    5. dispozitiv medical destinat investigatiei clinice – orice dispozitiv medical destinat utilizarii de catre un practician medical calificat in mod corespunzator atunci cand acesta conduce investigatiile clinice mentionate la pct. 2.1 din anexa nr. 7 intr-un mediu clinic adecvat de medicina umana. In scopul conducerii investigatiei clinice, orice alta persoana care, in temeiul calificarii sale profesionale, este autorizata sa efectueze astfel de investigatii este acceptata ca echivalent al unui practician medical calificat in mod corespunzator;
    6. scop propus – destinatie pentru care dispozitivul medical este conceput pentru utilizare, potrivit indicatiilor inscrise de producator pe eticheta, in instructiunile de utilizare si/sau in materialele promotionale;
    7. punere in functiune – actiunea de a face dispozitivul medical disponibil profesionistilor in domeniul medical pentru a fi implantat;
    8. introducere pe piata – actiunea de a face disponibil pentru prima data, contra cost sau gratuit, un dispozitiv medical, altul decat dispozitivul medical destinat investigatiei clinice, in vederea distribuirii si/sau utilizarii pe piata Uniunii Europene, indiferent daca acesta este nou sau complet reconditionat;
    9. reprezentant autorizat – orice persoana fizica sau juridica cu domiciliul ori sediul in Uniunea Europeana care, in urma desemnarii explicite de catre producator, actioneaza si poate fi contactata de autoritatile si organismele din Uniunea Europeana in locul producatorului cu privire la obligatiile acestuia conform prezentei hotarari;
    10. date clinice – informatiile referitoare la securitatea si/sau performantele obtinute in utilizarea unui dispozitiv medical. Datele clinice sunt obtinute din:
    a) investigatii clinice ale dispozitivului medical respectiv; sau
    b) investigatii clinice sau alte studii la care se face referire in literatura de specialitate, avand ca obiect un dispozitiv medical similar pentru care se poate demonstra echivalenta cu dispozitivul respectiv; sau
    c) rapoarte publicate si/sau nepublicate privind alta experimentare clinica, fie a dispozitivului medical in cauza, fie a unui dispozitiv medical similar pentru care se poate demonstra echivalenta cu dispozitivul respectiv;
    11. producator- persoana fizica sau juridica care raspunde de proiectarea, fabricarea, ambalarea si etichetarea unui dispozitiv medical, inainte de a fi introdus pe piata sub numele sau propriu, indiferent daca aceste operatii sunt efectuate de ea insasi sau, in numele sau, de o terta parte.
    (2) Obligatiile instituite prin prezenta hotarare in sarcina producatorilor se aplica si persoanelor fizice sau juridice care asambleaza, ambaleaza, prelucreaza, reconditioneaza complet si/sau eticheteaza unul ori mai multe produse gata fabricate si/sau le atribuie acestora scopul propus de dispozitive medicale pentru a fi introduse pe piata sub propriul lor nume. Prevederile prezentului alineat nu se aplica persoanei care, fara a fi un producator in intelesul definitiei prevazute la alin.
    (1) pct. 11, asambleaza sau adapteaza dispozitive medicale deja existente pe piata in scopul propus de a fi folosite de catre un pacient individual.

    Art. 3
    In cazul in care un dispozitiv medical implantabil activ este destinat administrarii unei substante definite ca medicament in sensul art. 695 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, dispozitivul respectiv este reglementat prin prezenta hotarare, fara a aduce atingere dispozitiilor titlului XVII din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in ceea ce priveste medicamentul.

    Art. 4
    In cazul in care un dispozitiv medical implantabil activ incorporeaza, ca parte integranta, o substanta care, utilizata separat, poate fi considerata un medicament in sensul definitiei de la art. 695 din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si care poate actiona asupra organismului uman printr-o actiune auxiliara celei a dispozitivului, dispozitivul in cauza este evaluat si autorizat potrivit prevederilor prezentei hotarari.
    Art. 5
    In cazul in care un dispozitiv incorporeaza, ca parte integranta, o substanta care, utilizata separat, poate fi considerata un constituent al unui medicament ori un medicament derivat din sange uman sau din plasma umana in sensul definitiei de la art. 695 din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si care poate actiona asupra organismului uman printr-o actiune auxiliara celei a dispozitivului, denumit in continuare derivat din sange uman, dispozitivul este evaluat si autorizat potrivit prevederilor prezentei hotarari.

    Art. 6
    Prezenta hotarare constituie o reglementare specifica in sensul art. 1 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 982/2007 privind compatibilitatea electromagnetica.

    Art. 7
    Prezenta hotarare nu se aplica:
    a) medicamentelor reglementate de titlul XVII din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru a se decide daca un produs intra sub incidenta titlului XVII din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau a prezentei hotarari, se ia in considerare in mod deosebit modul de actiune principal al produsului respectiv;
    b) sangelui uman, produselor din sange, plasmei sau celulelor sanguine de origine umana ori dispozitivelor care incorporeaza, in momentul introducerii lor pe piata, astfel de produse din sange, plasma sau celule, cu exceptia dispozitivelor prevazute la art. 5;
    c) transplanturilor, tesuturilor ori celulelor de origine umana, precum si produselor care incorporeaza sau deriva din tesuturi ori celule de origine umana, cu exceptia dispozitivelor prevazute la art. 5;
    d) transplanturilor, tesuturilor sau celulelor de origine animala, cu exceptia cazului in care un dispozitiv este fabricat prin utilizarea de tesuturi de origine animala neviabile ori de produse neviabile derivate din tesuturi de origine animala.

    Capitolul II – Introducerea pe piata a dispozitivelor medicale implantabile active

    Art. 8
    Ministerul Sanatatii este abilitat sa intreprinda toate masurile necesare pentru a se asigura ca dispozitivele medicale implantabile active pot fi introduse pe piata si/sau puse in functiune numai daca respecta cerintele stabilite prin prezenta hotarare, atunci cand sunt furnizate, implantate si/sau instalate corespunzator, intretinute si utilizate in conformitate cu scopurile propuse ale acestora.

    Art. 9
    (1) Dispozitivele medicale implantabile active la care se face referire in art. 2 alin. (1) pct. 3-5, denumite in continuare dispozitive, trebuie sa indeplineasca cerintele esentiale prevazute in anexa nr. 1, care le sunt aplicabile, tinandu-se seama de scopul propus al acestora.
    (2) In cazul in care exista un risc relevant, dispozitivele care sunt si masini in sensul art. 3 alin.
    (2) pct. 1 din Hotararea Guvernului nr. 1.029/2008 privind conditiile introducerii pe piata a masinilor trebuie sa indeplineasca, de asemenea, cerintele esentiale in materie de sanatate si securitate prevazute in anexa nr. 1 la hotararea respectiva, in masura in care acele cerinte de sanatate si securitate sunt mai specifice decat cerintele esentiale prevazute in anexa nr. 1.

    Art. 10
    (1) Se admit introducerea pe piata si punerea in functiune a dispozitivelor care sunt conforme cu prevederile prezentei hotarari si poarta marcajul european de conformitate CE prevazut la art. 44, marcaj care semnifica faptul ca aceste dispozitive au fost supuse evaluarii conformitatii potrivit art. 14.
    (2) Nu pot face obiectul restrictionarii:
    a) punerea la dispozitia practicienilor medicali calificati in mod corespunzator sau a persoanelor autorizate in acest scop a dispozitivelor destinate investigatiilor clinice, daca acestea indeplinesc conditiile prevazute la cap. VI si in anexa nr. 6;
    b) introducerea pe piata si punerea in functiune a dispozitivelor fabricate la comanda, daca acestea indeplinesc conditiile prevazute in anexa nr. 6 si sunt insotite de declaratia mentionata in aceasta anexa, declaratie care se pune la dispozitia pacientului specific identificat. Aceste dispozitive nu poarta marcajul european de conformitate CE, denumit in continuare marcajul CE.
    (3) La targuri comerciale, expozitii, demonstratii, intruniri stiintifice si tehnice si altele asemenea, organizate pe teritoriul Romaniei, dispozitivele care nu sunt in conformitate cu prevederile prezentei hotarari pot fi prezentate, cu conditia sa existe o inscriptionare vizibila care sa indice in mod clar ca aceste dispozitive nu sunt conforme si nu pot fi comercializate sau puse in functiune inainte de a fi aduse la conformitate cu prevederile prezentei hotarari de catre producator sau de reprezentantul sau autorizat.
    (4) Cand un dispozitiv este pus in functiune, informatiile prevazute la pct. II pozitiile 8, 9 si 10 din anexa nr. 1 trebuie sa fie redactate in limba romana.
    (5) In cazul in care un dispozitiv face obiectul mai multor reglementari tehnice care prevad aplicarea marcajului CE, marcajul semnifica faptul ca dispozitivul este conform cu prevederile tuturor reglementarilor tehnice respective.
    (6) Daca una sau mai multe dintre reglementarile tehnice prevazute la alin.
    (5) permit producatorului, pentru o perioada tranzitorie, sa aleaga reglementarile pe care sa le aplice, marcajul CE semnifica faptul ca dispozitivele satisfac numai prevederile acelor reglementari tehnice care sunt aplicate de producator.
    (7) In cazul prevazut la alin. (6), elementele de identificare ale reglementarilor tehnice aplicate de producator trebuie sa fie indicate in documentele, notele sau instructiunile cerute de aceste reglementari, care insotesc dispozitivul. Documentele, notele sau instructiunile care insotesc dispozitivul trebuie sa fie accesibile, fara a fi necesara distrugerea ambalajului care asigura sterilitatea dispozitivului.

    Art. 11
    (1) Se considera ca fiind indeplinite cerintele esentiale prevazute la art. 9 daca dispozitivele sunt conforme cu standardele nationale corespunzatoare care adopta standardele europene armonizate ale caror numere de referinta au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
    (2) Lista cuprinzand standardele romane care adopta standardele europene armonizate din domeniul dispozitivelor medicale implantabile active se aproba prin ordin al ministrului sanatatii si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Lista standardelor se reactualizeaza ori de cate ori este cazul.
    (3) In sensul prezentei hotarari, referirea la standardele armonizate include, de asemenea, monografiile Farmacopeii Europene, in special in ceea ce priveste interactiunea dintre medicamente si materialele utilizate in dispozitivele care contin astfel de medicamente, ale caror referinte au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
    (4) In situatia in care Ministerul Sanatatii considera ca standardele armonizate adoptate nu satisfac in totalitate cerintele esentiale prevazute la art. 9, acesta sesizeaza, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.016/2004 privind masurile pentru organizarea si realizarea schimbului de informatii in domeniul standardelor si reglementarilor tehnice, precum si al regulilor referitoare la serviciile societatii informationale intre Romania si statele membre ale Uniunii Europene, precum si Comisia Europeana, cu modificarile ulterioare, Comitetul Permanent de pe langa Comisia Europeana constituit in temeiul Directivei 98/34/CE, precizand si motivele sesizarii.

    Capitolul III – Clauza de salvgardare

    Art. 12
    (1) Cand se constata ca dispozitivele mentionate la art. 2 alin. (1) pct. 3 si 4, corect puse in functiune si utilizate conform scopului lor propus, pot compromite sanatatea si/sau securitatea pacientilor, a utilizatorilor ori, dupa caz, a altor persoane, Ministerul Sanatatii ia toate masurile adecvate pentru retragerea acestor dispozitive de pe piata sau pentru interzicerea ori restrangerea introducerii lor pe piata sau a punerii lor in functiune.
    (2) Ministerul Sanatatii informeaza imediat Comisia Europeana cu privire la masurile prevazute la alin. (1), indicand motivele pentru care a luat aceasta decizie si, in special, daca neconformitatea cu prezenta hotarare se datoreaza urmatoarelor:
    a) neindeplinirii cerintelor esentiale mentionate la art. 9, in cazul in care dispozitivul nu indeplineste in totalitate sau in parte standardele prevazute la art. 11 alin. (1);
    b) aplicarii incorecte a standardelor mentionate la art. 11 alin. (1);
    c) unor deficiente ale standardelor.
    (3) In cazul in care un dispozitiv neconform poarta marcajul CE, Ministerul Sanatatii are obligatia de a adopta masuri adecvate impotriva celui care a aplicat marcajul CE si de a informa Comisia Europeana si statele membre ale Uniunii Europene despre acest fapt.

    Capitolul IV – Vigilenta.
    Informarea privind incidentele datorate dispozitivelor introduse pe piata

    Art. 13
    (1) Ministerul Sanatatii inregistreaza si evalueaza in mod centralizat orice informatie privind urmatoarele incidente semnalate in legatura cu dispozitivele:
    a) orice functionare defectuoasa sau deteriorare a caracteristicilor si a performantelor unui dispozitiv, precum si orice etichetare sau instructiuni de utilizare inadecvate, care pot sa conduca ori sa fi condus la decesul sau deteriorarea severa a starii de sanatate a unui pacient ori utilizator;
    b) orice cauza de ordin tehnic sau medical vizand caracteristicile ori performantele unui dispozitiv, care, din motivele prevazute la lit. a), conduce la retragerea sistematica de pe piata de catre producator a dispozitivelor de acelasi tip.
    (2) Obligatia de a anunta Ministerul Sanatatii despre incidentele mentionate la alin. (1) revine producatorului sau reprezentantului sau autorizat, importatorului, distribuitorului, personalului medical, institutiilor medico-sanitare sau altor utilizatori.
    (3) In cazul in care informarea despre incidentele mentionate la alin. (1) a fost transmisa de personalul medical, institutiile medico-sanitare sau de catre alti utilizatori Ministerului Sanatatii, acesta informeaza producatorul dispozitivului in cauza ori reprezentantul sau autorizat cu privire la incident.
    (4) Dupa efectuarea unei evaluari, daca este posibil impreuna cu producatorul sau cu reprezentantul sau autorizat, Ministerul Sanatatii informeaza imediat Comisia Europeana si celelalte state membre ale Uniunii Europene, fara a aduce atingere prevederilor art. 12, cu privire la masurile care au fost adoptate ori sunt avute in vedere pentru minimizarea repetarii incidentelor prevazute la alin. (1), inclusiv informatii privind incidentele subiacente.

    Capitolul V – Evaluarea conformitatii

    Art. 14
    In cazul dispozitivelor, altele decat dispozitivele fabricate la comanda sau cele destinate investigatiilor clinice, producatorul trebuie, in scopul aplicarii marcajului CE, sa urmeze una dintre urmatoarele proceduri:
    a) procedura referitoare la declaratia de conformitate CE, prevazuta in anexa nr. 2;
    b) procedura referitoare la examinarea CE de tip, prevazuta in anexa nr. 3, asociata cu:
    1. procedura referitoare la verificarea CE prevazuta in anexa nr. 4; sau
    2. procedura referitoare la declaratia de conformitate CE, prevazuta in anexa nr. 5.

    Art. 15
    In cazul dispozitivelor fabricate la comanda, producatorul trebuie sa emita declaratia prevazuta in anexa nr. 6 inainte de introducerea pe piata a fiecarui dispozitiv.

    Art. 16
    Acolo unde este cazul, procedurile prevazute in anexele nr. 3, 4 si 6 pot fi aplicate de reprezentantul autorizat al producatorului, stabilit in Uniunea Europeana.

    Art. 17
    Inregistrarile si corespondenta referitoare la procedurile mentionate la art. 14-16 se redacteaza in limba oficiala a statului membru al Uniunii Europene in care se desfasoara aceste proceduri si/sau intr-o limba acceptata de organismul notificat, definit in cap. IX.

    Art. 18
    In cursul procedurii de evaluare a conformitatii pentru un dispozitiv, producatorul si/sau organismul notificat ia in considerare rezultatele obtinute in urma oricaror operatiuni de evaluare si verificare efectuate potrivit prevederilor prezentei hotarari intr-o faza intermediara de fabricatie.

    Art. 19
    Atunci cand procedura de evaluare a conformitatii implica interventia unui organism notificat, producatorul sau reprezentantul sau autorizat stabilit in Uniunea Europeana se poate adresa unui organism la alegere, corespunzator sarcinilor in legatura cu care acesta a fost notificat.

    Art. 20
    Organismul notificat poate cere, in cazuri justificate, orice informatii sau date suplimentare care sunt necesare pentru a stabili si a mentine atestarea conformitatii in functie de procedura aleasa.

    Art. 21
    Deciziile adoptate de organismul notificat potrivit prevederilor anexelor nr. 2, 3 si 5 au o valabilitate maxima de 5 ani si pot fi prelungite, pentru perioade suplimentare de cel mult 5 ani, la cererea inaintata de catre producator sau de reprezentantul sau autorizat, la o data stabilita in contractul semnat de ambele parti.

    Art. 22
    Prin exceptie de la prevederile art. 14 si 15, Ministerul Sanatatii poate autoriza, pe baza unei cereri intemeiate, introducerea pe piata si punerea in functiune pe teritoriul Romaniei a unor dispozitive individuale pentru care nu s-au efectuat procedurile mentionate la art. 14 si 15 si a caror utilizare este in interesul protectiei sanatatii.

    Art. 23
    Ministerul Sanatatii solicita Comisiei Europene, in mod justificat, sa ia masurile corespunzatoare in urmatoarele situatii:
    a) atunci cand considera ca stabilirea conformitatii unui dispozitiv sau a unei grupe de dispozitive trebuie sa fie efectuata prin exceptie de la prevederile art. 14, prin aplicarea exclusiva a unei proceduri date, selectata dintre cele prevazute la art. 14;
    b) atunci cand considera ca este necesara o decizie pentru a determina daca un anumit produs sau grup de produse se incadreaza in definitia prevazuta la art. 2 alin. (1) pct. 1, 3, 4 sau 5.

    Capitolul VI – Investigatia clinica

    Art. 24
    In cazul dispozitivelor destinate investigatiilor clinice, producatorul sau reprezentantul autorizat stabilit in Uniunea Europeana prezinta Ministerului Sanatatii, cu cel putin 60 de zile inainte de inceperea investigatiilor, declaratia prevazuta in anexa nr. 6.

    Art. 25
    (1) Producatorul poate incepe investigatiile clinice relevante la sfarsitul perioadei de 60 de zile dupa notificare, daca pana la sfarsitul acestei perioade Ministerul Sanatatii nu ii comunica acestuia decizia de respingere, bazata pe considerente de ordine sau sanatate publica.
    (2) Ministerul Sanatatii poate autoriza producatorii sa inceapa investigatiile clinice respective inaintea expirarii perioadei de 60 de zile, cu conditia ca respectivul comitet de etica sa fi emis un aviz favorabil privind programul investigatiei in cauza, cuprinzand si analiza sa referitoare la planul investigatiei clinice.

    Art. 26
    (1) Ministerul Sanatatii are obligatia sa adopte toate masurile necesare pentru asigurarea sanatatii publice si a politicilor de sanatate publica.
    (2) In cazul in care investigatia clinica este refuzata sau oprita de Ministerul Sanatatii, acesta comunica decizia sa si motivele care au stat la baza ei tuturor statelor membre ale Uniunii Europene si Comisiei Europene.
    (3) In cazul in care Ministerul Sanatatii a solicitat o modificare semnificativa sau intreruperea temporara a unei investigatii clinice, acesta informeaza statele membre ale Uniunii Europene in cauza cu privire la actiunile sale si motivele pentru actiunile intreprinse.

    Art. 27
    (1) Producatorul sau reprezentantul sau autorizat notifica Ministerul Sanatatii cu privire la sfarsitul investigatiei clinice, cu o justificare in cazul unei incetari anticipate.
    (2) In cazul unei incetari anticipate a investigatiei clinice din motive de securitate, Ministerul Sanatatii comunica aceasta notificare tuturor statelor membre ale Uniunii Europene si Comisiei Europene.
    (3) Producatorul sau reprezentantul sau autorizat pune la dispozitia Ministerului Sanatatii raportul prevazut la pct. 2.3.7 din anexa nr. 7.

    Art. 28
    Investigatiile clinice se desfasoara potrivit prevederilor anexei nr. 7.

    Capitolul VII – Inregistrarea dispozitivelor
    Art. 29
    Producatorii cu sediul social sau, dupa caz, cu sediul profesional in Romania, care introduc pe piata dispozitive in nume propriu, potrivit procedurii prevazute la art. 15, au obligatia de a se inregistra la Ministerul Sanatatii, furnizand date cu privire la adresa sediului social sau, dupa caz, a sediului profesional si la descrierea dispozitivelor care fac obiectul activitatii acestora, in scopul introducerii in Baza nationala de date privind dispozitivele medicale a Ministerului Sanatatii.

    Art. 30
    Pentru toate dispozitivele, Ministerul Sanatatii va fi informat cu privire la toate datele care permit identificarea acestor dispozitive, impreuna cu eticheta si instructiunile de utilizare, atunci cand dispozitivele sunt puse in functiune pe teritoriul Romaniei.

    Art. 31
    In cazul in care un producator, care introduce pe piata un dispozitiv in nume propriu, nu are sediul social intr-un stat membru al Uniunii Europene, acesta desemneaza un reprezentant autorizat unic in Uniunea Europeana.

    Art. 32
    In cazul dispozitivelor prevazute la art. 29, reprezentantul autorizat care are sediul social sau, dupa caz, sediul profesional in Romania informeaza Ministerul Sanatatii cu privire la toate datele mentionate la art. 29.

    Art. 33
    Ministerul Sanatatii informeaza, la cerere, celelalte state membre ale Uniunii Europene si Comisia Europeana cu privire la datele prevazute la art. 29, furnizate de catre producator sau de reprezentantul sau autorizat.
    Art. 34
    (1) Datele inregistrate, potrivit prevederilor prezentei hotarari, se stocheaza in Baza nationala de date privind dispozitivele medicale a Ministerului Sanatatii.
    (2) Baza nationala prevazuta la alin. (1) cuprinde date referitoare la:
    a) inregistrarea producatorilor si dispozitivelor, potrivit art. 29;
    b) certificatele emise, modificate, suplimentate, suspendate, retrase sau respinse potrivit prevederilor prevazute in anexele nr. 2-5;
    c) procedura de vigilenta prevazuta la art. 13;
    d) investigatiile clinice prevazute in cap. VI.
    (3) Datele prevazute la alin.
    (2) se furnizeaza in format standard.

    Art. 35
    Datele inregistrate potrivit prevederilor art. 34 alin. (2) lit. b)-d) se transmit de Ministerul Sanatatii in Baza europeana de date, accesibila autoritatilor competente din statele membre ale Uniunii Europene, pentru a le permite acestora sa isi indeplineasca in cunostinta de cauza obligatiile care le revin referitoare la Directiva 90/385/CEE, astfel cum a fost modificata prin Directiva 2007/47/CE.

    Capitolul VIII – Masuri speciale de monitorizare a sanatatii

    Art. 36
    (1) Ministerul Sanatatii poate adopta masuri tranzitorii necesare si justificate in ceea ce priveste un produs sau o grupa de produse, atunci cand apreciaza ca, in scopul protectiei sanatatii si securitatii si/sau pentru a asigura respectarea cerintelor de sanatate publica, se impune retragerea acestor produse de pe piata ori interzicerea, limitarea sau impunerea asupra acestora a unor cerinte specifice pentru introducerea lor pe piata sau punerea lor in functiune.
    (2) Ministerul Sanatatii informeaza Comisia Europeana si toate celelalte state membre ale Uniunii Europene cu privire la masurile tranzitorii adoptate conform alin. (1), precizand ratiunile care au stat la baza deciziilor sale.

    Capitolul IX – Organisme notificate

    Art. 37
    (1) Ministerul Sanatatii notifica Comisiei Europene si statelor membre ale Uniunii Europene organismele pe care le-a desemnat pentru realizarea procedurilor de evaluare a conformitatii prevazute la art. 14, impreuna cu atributiile specifice pentru care aceste organisme au fost desemnate sa le indeplineasca si cu numerele de identificare atribuite in prealabil de catre Comisia Europeana.
    (2) Lista organismelor notificate si numerele de identificare alocate acestora, precum si sarcinile specifice pentru care au fost notificate se publica in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si se actualizeaza permanent.

    Art. 38
    (1) Pentru desemnarea organismelor, Ministerul Sanatatii aplica criteriile prevazute in anexa nr. 8. Se considera ca organismele care indeplinesc criteriile prevazute in standardele nationale care adopta standardele europene armonizate corespunzatoare satisfac aceste criterii.
    (2) Ministerul Sanatatii evalueaza competenta organismelor din Romania pe baza unor norme metodologice elaborate avand in vedere criteriile minime prevazute in anexa nr. 8, aprobate prin ordin al ministrului sanatatii, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    Art. 39
    In cazul in care Ministerul Sanatatii constata ca un organism notificat nu mai corespunde criteriilor specificate, care au stat la baza desemnarii, retrage aceasta notificare si informeaza statele membre ale Uniunii Europene si Comisia Europeana cu privire la retragerea notificarii.

    Art. 40
    Organismul notificat si producatorul sau reprezentantul sau autorizat stabilesc de comun acord termenele-limita pentru finalizarea activitatilor de evaluare si verificare prevazute in anexele
    nr. 2-5.

    Art. 41
    Organismul notificat informeaza Ministerul Sanatatii cu privire la toate certificatele emise, modificate, suplimentate, suspendate, retrase sau refuzate si informeaza celelalte organisme notificate in sensul Directivei 90/385/CEE cu privire la certificatele retrase, suspendate sau refuzate si, la cerere, cu privire la certificatele emise. De asemenea, organismul notificat pune la dispozitie, la cerere, toate informatiile suplimentare relevante.

    Art. 42
    (1) In cazul in care un organism notificat constata ca cerintele cuprinse in prezenta hotarare nu au fost indeplinite sau au incetat sa mai fie indeplinite de catre producator ori daca un certificat nu ar fi trebuit sa fie emis, acesta, tinand seama de principiul proportionalitatii, suspenda sau retrage certificatul emis ori impune restrictii pana cand conformitatea cu aceste cerinte va fi asigurata de catre producator prin implementarea unor masuri corective corespunzatoare.
    (2) In cazul suspendarii sau al retragerii certificatului ori al impunerii de restrictii sau in cazurile in care este necesara o interventie din partea autoritatii competente, organismul notificat informeaza Ministerul Sanatatii cu privire la acest fapt.
    (3) Ministerul Sanatatii informeaza statele membre ale Uniunii Europene si Comisia Europeana cu privire la masurile luate conform alin. (1).

    Art. 43
    Organismul notificat pune la dispozitie, la cerere, orice informatii sau documente relevante, inclusiv documentele bugetare, necesare pentru a-i permite Ministerului Sanatatii sa verifice respectarea criteriilor mentionate la art. 38.

    Capitolul X – Marcajul de conformitate CE
    Art. 44
    Dispozitivele, cu exceptia celor fabricate la comanda si a celor destinate investigatiilor clinice, considerate ca satisfac cerintele esentiale prevazute la art. 9, trebuie sa poarte marcajul european de conformitate CE prevazut in anexa nr. 3 la Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, republicata.
    Art. 45
    (1) Marcajul european de conformitate CE, conform prevederilor anexei nr. 9, trebuie sa fie aplicat vizibil, lizibil si de nesters pe ambalajul steril si, unde este cazul, pe ambalajul comercial si pe instructiunile de utilizare.
    (2) Marcajul european de conformitate CE trebuie sa fie insotit de numarul de identificare al organismului notificat, care poarta raspunderea pentru aplicarea procedurilor prevazute in anexele nr. 2, 4 si 5.

    Art. 46
    (1) Este interzisa aplicarea de marcaje care pot induce in eroare terte parti cu privire la intelesul sau forma grafica a marcajului CE.
    (2) Se poate aplica orice alt marcaj pe ambalaj sau pe instructiunile care insotesc dispozitivul, cu conditia ca acesta sa nu afecteze vizibilitatea si claritatea marcajului CE.

    Art. 47
    (1) Fara a aduce atingere prevederilor art. 12, in cazul in care Ministerul Sanatatii stabileste ca marcajul CE a fost aplicat in mod necorespunzator sau lipseste incalcand prezenta hotarare, producatorul sau reprezentantul sau autorizat stabilit in Uniunea Europeana este obligat sa puna capat acestei situatii de incalcare a reglementarilor in domeniu, in conditiile stabilite de Ministerul Sanatatii.
    (2) Daca se mentine situatia de neconformitate prevazuta la alin. (1), Ministerul Sanatatii adopta toate masurile adecvate pentru a restrictiona sau a interzice introducerea pe piata a dispozitivului in cauza ori pentru a se asigura ca acesta este retras de pe piata potrivit procedurilor prevazute la art. 12.

    Art. 48
    Prevederile art. 47 se aplica si atunci cand marcajul CE a fost aplicat potrivit procedurilor prevazute in prezenta hotarare, dar in mod necorespunzator, la produse care nu fac obiectul prezentei hotarari.

    Capitolul XI – Decizii de respingere sau de restrangere si obligatia de confidentialitate
    Sectiunea 1 – Decizii de respingere sau de restrangere

    Art. 49
    (1) Orice decizie adoptata conform prezentei hotarari, prin care se resping sau se restrang introducerea pe piata, punerea in functiune a unui dispozitiv, efectuarea unei investigatii clinice sau prin care se retrag dispozitive de pe piata, se motiveaza temeinic.
    (2) Decizia prevazuta la alin.
    (1) trebuie adusa de indata la cunostinta partilor interesate, cu indicarea cailor legale de atac si a termenului pana la care pot fi exercitate acestea.
    (3) In cazul unei decizii de natura celor prevazute la alin. (1), producatorul sau reprezentantul sau autorizat va avea posibilitatea de a-si expune in prealabil punctul de vedere, cu exceptia cazului in care consultarea directa nu este posibila, datorita urgentei masurilor ce trebuie adoptate.

    Sectiunea 2 – Confidentialitate

    Art. 50
    (1) Toate partile implicate in aplicarea prezentei hotarari sunt obligate sa respecte caracterul confidential al tuturor informatiilor obtinute in indeplinirea atributiilor lor, cu respectarea legislatiei in vigoare si a practicii nationale cu privire la secretul actului medical.
    (2) Prevederile alin. (1) referitoare la asigurarea confidentialitatii nu aduc atingere obligatiilor Ministerului Sanatatii si ale organismelor notificate, in ceea ce priveste informarea reciproca, informarea statelor membre ale Uniunii Europene si difuzarea avertismentelor si nici obligatiilor persoanelor care trebuie sa furnizeze informatii sub incidenta legii penale.

    Art. 51
    Nu sunt considerate confidentiale urmatoarele informatii:
    a) informatiile privind inregistrarea persoanelor responsabile cu introducerea pe piata a dispozitivelor potrivit prevederilor art. 29;
    b) informatiile destinate utilizatorilor transmise de producator, reprezentantul autorizat sau distribuitor in legatura cu o anumita masura, potrivit prevederilor art. 13;
    c) informatiile din certificatele emise, modificate, suplimentate, suspendate sau retrase.

    Capitolul XII – Supravegherea pietei, contraventii si sanctiuni

    Art. 52
    Structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii, instituita potrivit art. 9 alin. (2) din Legea nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale, republicata, verifica respectarea prevederilor prezentei hotarari si este responsabila pentru supravegherea pietei dispozitivelor.

    Art. 53
    (1) Urmatoarele fapte constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) nerespectarea cerintelor esentiale prevazute la art. 9, cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei, retragerea de pe piata si/sau interzicerea utilizarii si a introducerii pe piata a dispozitivelor neconforme;
    b) nerespectarea prevederilor art. 10 alin. (1), ale art. 44 si 45, cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei, retragerea de pe piata si/sau interzicerea introducerii pe piata a dispozitivelor nemarcate sau marcate incorect;
    c) nerespectarea prevederilor art. 10 alin. (4), ale art. 14, 15, 29 si 32, cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei si interzicerea comercializarii pana la o data stabilita de Ministerul Sanatatii impreuna cu producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau cu distribuitorul, dupa caz, pentru eliminarea neconformitatilor;
    d) nerespectarea prevederilor art. 30, cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei;
    e) nerespectarea prevederilor referitoare la detinerea documentatiei prevazute in anexa nr. 2 pct. 6 pozitia 6.1, in anexa nr. 3 pct. 7 pozitia 7.3, in anexa nr. 4 pct. 6 pozitia 6.5 si in anexa nr. 6 pct. 3, cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei si interzicerea comercializarii pana la o data stabilita de structura de specialitate prevazuta la art. 52 impreuna cu producatorul sau reprezentantul autorizat al acestuia, dupa caz, pentru eliminarea neconformitatilor;
    f) nerespectarea obligatiei producatorului ori a reprezentantului sau autorizat, dupa caz, de a comunica autoritatilor competente incidentele prevazute in anexa nr. 2 pct. 3 pozitia 3.1 lit. e), in anexa nr. 4 pct. 4, in anexa nr. 5 pct. 3 pozitia 3.1 lit. f), in anexa nr. 6 pct. 5 si in anexa nr. 7 pct. 2 pozitia 2.3.5, cu amenda de la 1.000 lei la 2.500 lei;
    g) nerespectarea masurilor dispuse de Ministerul Sanatatii in cadrul procedurii de vigilenta, cu amenda de la 1.000 lei la 2.500 lei;
    h) nerespectarea prevederilor art. 41 si ale art. 42 alin. (2), cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei;
    i) nerespectarea prevederilor art. 24, ale art. 25 alin. (1), ale art. 27 alin. (1) si (3) si ale art. 28, cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei si oprirea investigatiei clinice, dupa caz.
    (2) Constatarea contraventiilor prevazute la alin. (1) si aplicarea sanctiunilor se fac de catre personalul anume imputernicit de Ministerul Sanatatii.
    (3) Contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1), agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.

    Art. 54
    Contraventiilor prevazute la art. 53 alin. (1) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Capitolul XIII – Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 55
    Ministerul Sanatatii adopta masurile adecvate pentru a asigura cooperarea cu autoritatile competente din statele membre ale Uniunii Europene si cu Comisia Europeana si transmiterea catre acestea a informatiilor necesare pentru a permite punerea in aplicare uniforma a Directivei 90/385/CEE.

    Art. 56
    Ministerul Sanatatii comunica Comisiei Europene textele legislatiei nationale adoptate in domeniul reglementat de prezenta hotarare.

    Art. 57
    Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezenta hotarare.

    Art. 58
    (1) Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 21 martie 2010.
    (2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 344/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata si/sau de punere in functiune a dispozitivelor medicale implantabile active, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 304 din 6 aprilie 2004, cu modificarile ulterioare, se abroga.

    Prezenta hotarare transpune Directiva Consiliului 90/385/CEE din 20 iunie 1990 privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la dispozitive medicale implantabile active, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene seria L nr. 189 din 20 iulie 1990, astfel cum a fost modificata prin Directiva Consiliului 93/42/CEE din 14 iunie 1993, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene seria L nr. 169 din 12 iulie 1993, Directiva Consiliului 93/68/CEE din 22 iulie 1993, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene seria L nr. 220 din 30 august 1993, si Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2007/47/CE din 5 septembrie 2007 de modificare a Directivei 90/385/CEE a Consiliului privind apropierea legislatiilor statelor membre referitoare la dispozitivele medicale implantabile active, a Directivei 93/42/CEE a Consiliului privind dispozitivele medicale si a Directivei 98/8/CE privind comercializarea produselor biodestructive, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 247 din 21 septembrie 2007.

    Euroticket Company va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.

    Alte reglementari
    Sursa materialului: Monitorul Oficial nr. 112/2009

    Poate fi de interes si:
    Decizie pentru modificarea Deciziei Consiliului national al Colegiului Medicilor din Romania nr. 4/2008 privind continuarea activitatii medicale peste varsta legala de pensionare
    HG nr. 54/2009 privind conditiile introducerii pe piata a dispozitivelor medicale, hotarare nr. 54/2009
    OUG nr. 144/2008, ordonanta de urgenta privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor

  10. ildiko said

    am March 30 2009 @ 12:21 pm

    Asata vrea sa ne ofere Basescu, Boc si tagama? Au uitat ce a patit Ceausescu?

  11. DZ said

    am March 30 2009 @ 12:22 pm

  12. eva said

    am March 30 2009 @ 12:36 pm

    D-L CARE SE INTITULEAZA VLAD TEPES
    DORESTE REVENIREA PSD SAU PNL CARE SI-AU ARATAT “DOCTRINA”
    POLITICA DE JEFUTORI SI DUSMANI AI POPORULUI ROMAN SI AI ROMANIEI!
    TE ROG SA TE SEMNEZI CU ALT NUME CA PINGARESTI MEMORIA UNUI DOMNITOR DREPT SI BUN!
    DE EXEMPLU PSD-EL!

  13. adrians said

    am March 30 2009 @ 12:38 pm

    O hotarire promovata la comanda unora de afara.Este evident ca prin intermediul chipurilor se doreste transformarea ns.in niste simpli mutanti,gata oricind sa actionam dupa dorintele unora.Sint mai mult decit curios sa vad reactia PF Daniel,care daca a dat-o la intors in privinta ID biometrice,acum va trebui sa ne dea un raspicat DA sau NU.Adica sa ne spuna clar daca este de partea celor care l-au promovat in functie sau de partea poporului.Una peste alta,sint tare curios sa vd cum ne vor implata aceste chipuri ? Daca la nou nascuti o pot face fara sa-ti ceara acceptul, pe cei in virsta ne vor alerga ?! Dupa cum evolueaza lucrurile o sa ajungem sa-i regretam pe comunisti.

  14. Othelo said

    am March 30 2009 @ 12:50 pm

    Nici nu au ajuns sa ne oblige cei de afara ca noi luam intiativa singuri, atat in privinta pasapoartelor biometrice cat si a legii asteia cu legalizarea torturii. Poate dl. Urban si altii vor opri aceasta initiativa legislativa.

  15. dz said

    am March 30 2009 @ 12:53 pm

    othelo vrei sa schimbi ceva ? ajuta echipa astora , ajuta oameni ca astia care se zbat si fac ceva ! de multe ori merita sa incerci sa faci totul decat sa lasi pe altul sa faca si treaba ta..pentru ca la noi asa se face ! si apoi sar toti si spun ca de ce nu a facut x sau y?

    dar trebuie sa intelegeti ca daca nu puneti si voi osul real si devotat, NIMIC NU O SA SE SCHIMBE IN BINE

    si lasati aberatiile, lasati distrusii care propavaduiesc ca nu stiu cine va pedepsi pe nemernicii care ne vor sclavi ! noi si numai noi PUTEM SCHIMBA CEVA

    asa ca la lupta daca chiar vreti sa se faca ceva ! altfel aveti macar bunul simt si nu mai dati vina pe x sau y !

  16. Dorin said

    am March 30 2009 @ 1:20 pm

    Pai mai intai sa se aplice de proba vreo 5 ani pe initiatorii aberatiei cu tortura…. si pe politicienii si acolitii lor corupti sau fie de la noi sa mai adaugam pe toti cei platiti din bugetul de stat si sunt manjiti, apoi, daca le mai da mana, sa-l mai propuna odata! :)

  17. ildiko said

    am March 30 2009 @ 1:24 pm

    Astept amendarea lor sau macar amenintarea cu declansarea unui referendum.

  18. DAYRO said

    am March 30 2009 @ 1:43 pm

    Tica puti a prost

  19. CENTURIONUL said

    am March 30 2009 @ 1:45 pm

    bine zici tica ! bravo

  20. Eugen P said

    am March 30 2009 @ 2:12 pm

    tortura sa fie folosita impotriva celor care au facut fapte cu violenta ,sa vada si ei cum e cu durerea

  21. CENTURIONUL said

    am March 30 2009 @ 2:18 pm

    Eugene P te trezesti baiatule ? ia spune-ne [da articole din presa ] prin care putem sa vedem ca batausi, interlopi, tigani setosi de conflict AU FOST TORTURATI SAU MACAR BATUTI BINE DE FORTELE DE ORDINE ? ba am amici in politie ce vedeti voi in filme sau serialele de la hollywood NU ARE NICIO LEGATURA CU ACTIVITATEA REALA A POLITIEI , JANDARMERIEI SI ALTORA DE LA NOI !

    si stalin, lenin, hitler au folosit tortura insa ASTIA O SA O LEGALIZEZE SI CICA O SA AVEM SOCIETATE DEMOCRATICA

    TE TREZESTI INCA ? DACA NU DA-TI 2 PUMNI IN CAP

  22. Eugen said

    am March 30 2009 @ 2:32 pm

    Tica, omule, calmeaza-te, ce-ai patit?

  23. Elena said

    am March 30 2009 @ 2:50 pm

    @Bogdan
    Sigur nu ai vrut sa spui ceea ce ai scris intre paranteze!!!!!

  24. Othelo said

    am March 30 2009 @ 3:25 pm

    DZ, s-ar putea ca sa si fac ceva, si nu de azi de ieri. Faptul ca intru si pe acest blog nu inseamna ca doar dau din gura. In rest de acord cu tine ca trebuie sa si facem ceva. Si sa fim solidari. Dar oamenii trebuie sa inteleaga si care sunt cauzele, sa nu mai fie fraieriti, nu crezi?

  25. dz said

    am March 30 2009 @ 3:30 pm

    ba cred insa atentie de care parte a baricadei esti

    si nu uita ca romanii nu sunt prosti [sau nu toti oricum] si cand o sa ajungem la disperare nu o sa ma gandesc decat la aia care au incercat sa ma ajute cu adevarat si jigodiile care doar au postat filozofii pe site-uri si in rest nu au facut NIMIC pentru noi

  26. miha said

    am March 30 2009 @ 4:32 pm

    dreptul la demnitate si a nu fi torturat sunt DREPTURI ABSOLUTE in conventia de drepturile omului!!!!! adica nici presedintele nu are voie sa te tortureze. uitati-va la art. 3 al conventiei.

  27. Ilie Marian said

    am March 30 2009 @ 4:42 pm

    Pai voi sunteti la putere, schimbati legea.

  28. cristian said

    am March 30 2009 @ 5:07 pm

    Dintr-un sistem de… rahat nu poate iesi decat… lucruri de genul asta.
    Cred ca mai intai trebuie curatat sistemul…
    – Eu propun sa ni se ia statutul de cetateni si sa ni se dea statutul de SCLAVI asa scapam de toate discutiile, iar statul… e din nou stapan.Oricum nu este nici o diferenta fata de EvulMediu
    Seniori,Vasali, si iobagi…

  29. Florin said

    am March 30 2009 @ 5:53 pm

    Orice om a ajuns suspect de orice infractiune. Cine decide ce si de ce te pregatesti sa faci? exista vreun aparat de masura? Am ajuns sa traim vremurile cand prezumtia de nevinovatie dispare si orice cetatean devine suspect. Si asta in vremea lui… fara nume pentru ca cine stie cine se va lega de mine, ma voi trezi cu injurii samd… Daca asa ceva se intampla, plus multe altele de care probabil nu stim s-ar putea ca piatra de piatra din parlamentul ala sa nu ramana, indiferent cat timp ne va lua sa construim altul. Am invatat pe pielea nostra asta, noi l-am construit, pe banii si munca noastra si a parintilor nostri, noi il daramam, dar peste aia care sunt acolo… Sa duceti vorba asta in parlament d-le senator Urban… nu ma intereseaza cand, cum si unde o sa ma urmariti, la un moment dat nu mai conteaza daca o faceti legal sau nu, sunt multi care stiu ca urmarirea asta nu a incetat nicio SECUNDA, de zeci de ani de zile… pentru anumite personaje, bineinteles, noi eram mult prea “mici” – citez pe unul care lucreaza intr-un anumit sistem, intr-un anumit departament, intr-o anumita institutie -, dar sa ajung sa fiu considerat suspect asa pentru ca i se nazare cuiva, asta nu am mai pomenit si nu m-am gandit vreodata. Ne intoarcem la o didactura de care am scapat dupa zeci de ani si cu ce pret… economia bate spre 0, imaginea tarii bate spre 0, suntem o generatie de sacrificiu, ne-am sacrificat si noi si copii nostri vor fi la fel sacrificati, cat tine oameni buni o generatie???
    Sa nu-mi serviti ca partidul cutare sau nu stiu care sunt de vina, m-am saturat sa primesc praf in ochi de fiecare data… sunt aceleasi vesnice personaje, ba au mai venit si alti neaveniti, duca-se fiecare in ce parte a lumii sustine, adica ori la rusi, ori la americani, ori la englezi, francezi… Ma duc sa ma calmez, asa ceva nu se poate…

  30. Othelo said

    am March 30 2009 @ 9:41 pm

    DZ, eu unul nu ma simt ca as face parte din categoria celor pe care i-ai mentionat tu, in consecinta nu ma simt jigit de afirmatiile tale. Altfel iti ignoram toate mesajele ulterioare. Dar observ ca tu ai impartit lumea in baricade, stii dinainte ce face si ce nu face fiecare, etc. Sincer, mi se parea ca esti in “baricada” care trebuie, dar s-ar putea sa ma fi inselat. Eu unul stiu ce am de facut, incearca si tu sa faci cel mai util lucru cu putiinta in situatia actuala, si fiecare ce crede ca poate el mai bine. Poate ca vreodata soarta ne va pune in situatia sa colaboram, cine stie. Daca incepem sa ne aratam coltii unii la altii inutil, cu siguranta nu vom avea nici o finalitate.

  31. Razboi întru Cuvânt » O NOUA SMETIE PATRIARHALA / OPRITI CODURILE! (Noutati 30 martie 2009) said

    am March 31 2009 @ 2:59 am

    […] Iulian Urban: Se urmareste legalizarea torturii pentru obtinerea probelor; toti romanii vor putea fi spionati! […]

  32. faqt said

    am March 31 2009 @ 7:38 am

    Desdemona spune…:

    Unii incearca sa faca ce cred ca-i mai bine; se imbogatzesc…
    Altzii cearca a-shi apara “cuceririle revolutzionare”…
    “Ce-am furat al meu sa fie”….
    Altzii… se pregatesc sa ramana “forever” la putere…
    Ce importantza mai pot avea “drepturile omului”, “democratzia” “justitzia” (“patria”????) cand stapanii le-or promis ca de-s cumintzi shi se conformeaza vor fi (tot) shefi(ei shi beizadelele lor…);”dulai” peste turma proasta…

    Dimineatza ascultam cum un “formator de opinie”
    (“…” -completatzi Dv caracterizarea potrivita…) informa entuziast “opinia publica” despre punerea in functziune a sistemului “Big Brother” de urmarire shi amendare AUTOMATA!!!! a traficului…
    Incet, ni se inoculeaza otrava…
    Cu bruma de “democratzie” de forma, vom CERE sa fim supravegheatzi… shi in baie (ca ne spalam pe dintzi… ca tragem apa…) Shi “deshteptzii” civilizatzi , cozi de topor (chiar involuntare…) vor aproba entuziashti “creshterea nivelului de trai”….

    Vlad Tzepesh a fost drept… Probabil. BUN??? Ma indoiesc…
    A fost un feudal care accidental shi-a sincronizat vointza politica shi unele fapte cu mersul istoriei… unui mic popor…
    Viziunea dushmanilor sai s-a strecurat in conshtiintza lumii…
    Shi , cu concursul unora aleshi democratic, copii noshtri vor shti despre el numai c-a fost un vampir…
    Istoria o scriu invingatorii…

    Adevarul acesta il shtiu shi prietenii noshtri din TZARA SFANTA…

    Shi ei practica tortura… Evident , suspectzii lor sunt mai ushor de diferentziat… Au criterii mai putzin vagi decat potentziala pedeapsa …

    Candva spuneam ca-n momentul cand urca la volan, fiecare om e un potentzial infractor… criminal fara vointza sa…(sau victima).
    Evident mai deshteptzi, potentatzii vremii noastre ne transforma pe TOTZI in suspectzi… Infractori nefaptuitori inca…
    Da’ numai buni de urmarit shi (de ce nu?) arestat.
    Tortura… nu-i nevoie chiar sa se aplice (implica costuri, specialishti…) caci “frica pazeshte bostanaria”…
    Da’ efectul psihologic al terorii potentziale e benefic pentru orice “supraom”…

    Caci asha se vad in oglinda stramba a propriilor iluzii …
    Au “ajuns” pentru ca-s mai deshteptzi/frumoshi/descurcaretzi/orientatzi/competentzi/…
    Nu pentru ca s-au dovedit lashi/lingai/manipulabili/shantajabili/… “folositori”…

    Acum e momentul… Pana nu se trezesc:TREBUIE sa punem in Coduri ceea ce ne-a “dictat”(… nu inspiratzia divina”) …UE…
    Inalta Poarta a vremii noastre…
    Clica puturoasa cu conturi in … nu cu reshedintza-n Fanar… ne tot prosteshte cu ce-a zis/-o sa spuna/… Ieuropa/Axa(?)/lumea/.

    Nu-mi place ideea Apocalipsei… Sper sa nu fim traitori ai acelor vremi… nu shtiu in care parte m-ar situa erorile proprii.
    Da’ vadit, intentzia unora e sa transforme omenirea intr-o masa de sclavi marcatzi, controlabili…
    Generatzia celor ce s-ar mai putea opune… se autoelimina.
    Shi procesul natural poate fi accelerat…Exista mijloace…
    Copiii noshtri… (ne)educatzi, cu idealul CocaCola/Burgher/…
    sunt infinit vulnerabili la orice “shantaj” … Majoritar, nu mai citesc, nu mai comunica idei… adora subcultura shi tentatziile viciului …(prezentat obsesiv drept eliberare…)
    Nu-shi mai “propun” sa ajunga la pensie…shi probabil, nici n-or sa…
    Crescutzi in epoca creierilor umani hapaitzi de-un caine televizat… de Craciun… cum sa se infioare la gandul torturii?

    Traiasca BB…!!! Va rog sa ma iertatzi ca mai gandesc…

  33. Bardan Gheorghe said

    am March 31 2009 @ 9:51 am

    Daca esti o cinstit nu ai de ce te teme. Vedem bine ce se intampla in tara asta. Ori ne hotaram sa ne aparam tara si neamul romanesc, si atunci trebuie sa avem legi de autoaparare, ori lasam totul balta si in loc de Romania vom scrie BulibasaLand.

  34. CENTURION said

    am March 31 2009 @ 9:55 am

    habar nu ai despre ce vorbesti bardane

    vai de capul tau

  35. ildiko said

    am March 31 2009 @ 10:12 am

    @bardan
    Poate te confunda cu cineva si pana isi dau seama ca esti om cinstit ramai fara unghii sau te lungesc cu vreo 5 cm.

  36. Ana said

    am March 31 2009 @ 10:28 am

    Bardan a scris “Daca esti om cinstit nu ai de ce te teme. Vedem bine ce se intampla in tara asta. ” As continua cu unirea noastra ca romani si apararea valorilor tarii noastre.

    Fara sa ne gandim bine ne atacam unii pe altii doar ptr ca unul are o idee mai stralucita.

    Nu stiu care dintre noi ar fi bucuros sa vada pe cineva maltratat, batut, doar pentru a se scoate de la el o marturie? Ce marturie poate avea o importanta atat de mare ca omul sa poata fi maltratat fizic??

    Ganditi-va ca au murit 3000 de oameni in turnurile gemene si nici unul din cei vinovati nu a fost inchis, batut, maltratat sa spuna adevarul. Sunt sute de filmulete cu adevarul pe net, si cu toate astea, nu este bagat in seama. Ce inseamna asta?

    Cei maltratati vor fi tot cei de jos, oamenii simpli, care vor primi batai pentru conditia lor sociala, politica sau religioasa! In special ptr cea din urma.

    Sa avem putin grija unul de altul, caci prea ne-a racit inimile comunismul.

  37. Eugen P said

    am March 31 2009 @ 10:40 am

    @CENTURION said
    Ceva pareri personale despre subiect ai?

  38. CENTURIONUL said

    am March 31 2009 @ 10:43 am

    o mare porcarie eugene
    ne intoarcem la vremea securitatii si o sa regretam mai tarziu ca acum ne dam destepti si vrem tortura “pentru binele ” societatii….

    n-am incredere si nu ma bazez pe politie sau alte forte de ordine

    in 2007 la bradul millenium aveam politia langa mine si era sa mi-o fur de la niste baieti cu cutite si sticle de bere care nu venisera decat sa faca scandal

    am ramas socat cand mi-a zis politaiul in verde : SI EU CE SA FAC FRATELE MEU ?! adica : CE DACA ITI IEI OMOR SI TU SI PRIETENA TA, EU NU SUNT AICI SA TE PAZESC

    asta e realitatea pe care nu o vedem la tv si in mass-media care prezinta ce vrea ea [nu ceea ce este cu adevarat]

    de acord cu parerile urbanilor

  39. Eugen P said

    am March 31 2009 @ 10:54 am

    @CENTURION said
    Corect

  40. Florin said

    am March 31 2009 @ 11:22 am

    Ideea e ca indiferent daca esti om cinstit sau nu, poti ajunge pe “masa de tortura” – in orice fel s-ar exprima tortura aia, ca te da cu capul de pereti, iti lungeste unghiile, iti baga ardei pe gat, sau iti spala creierii prin metode pe care ar putea sa vi le explice cei care au infundat puscariile comuniste (cititi despre ei)… Daca sa stai si sa te contrezi aici in opinii este cel mai bun lucru pe care il poate face un om, atunci ne meritam toti soarta. Daca ajungi din prima in strada si te apuci de daramat si de luat gatul la unii si la altii, iarasi nu e bine, pentru ca te vei trezi cu trupe NATO, UE… (completati voi) si vei ajunge cu cipul implantat mai repede decat gandesti. Si camerele alea au fost montate pentru ca lumea nu a inteles de buna voie regulile de circulatie si au loc atatea accidente. Astia de-abia au asteptat sa li se dea apa la moara. E si vina multora dintre romani, care din inconstienta sau prostie, i-au motivat pe aia care ne-au adus acest Big Brother pe cap.
    Revolta asta trebuie sa inceapa prin informare si presiune la organele legislative, guvernamentale, ONU etc., ca sa fie avertizati si sa-ti iei toate masurile de precautie in caz ca vei fi nevoit sa-i scoti pe aia cu forta din parlament. De asemenea trebuie sa pui ceva in loc fara sa afectezi economia, imaginea tarii, armata trebuie sa fie de partea ta, precum si serviciile secrete fara de care o tara este condamnata la sclavie din prima clipa… si multe alte conditii pe care unii habar nu au si nici nu le gandesc ca ar exista pentru conducerea unei tari. O
    campanie de imagine a Romaniei a fiecaruia prin locurile pe unde este nu ar strica si sa-si exprime opinia in cel mai elevat mod cu putinta. Dar si restul lumii trebuie sa-si faca treaba, cati mai au asa ceva, si sa incercam sa cooptam cat mai multi in transformarea asta a Romaniei intr-un stat demn, independent si performant pe piata economica… trebuie o politica interna si externa foarte bine si inteligent facuta.
    Sunt multe de spus, dar lumea macar sa incerce sa inteleaga situatia si sa adopte o ATITUDINE pe care unii incearca sa o promoveze aici… si sa raspandeasca atitudinea asta la cat de multi oameni care in mod sigur isi vor dori aceleasi lucruri.

  41. Othelo said

    am March 31 2009 @ 5:43 pm

    Florin,
    Sunt perfect de acord cu tine. Dupa parerea mea ai punctat exact ceea ce trebuie facut si ceea ce nu trebuie facut. Exact asa vad si eu lucrurile.

  42. Florin said

    am March 31 2009 @ 9:09 pm

    Sa dea D-zeu sa citeasca cat mai multi pagina asta…

  43. Vlad Tepes said

    am April 1 2009 @ 8:49 am

    PT EVA
    psd-ul si pnl-ul sunt o ceata de banditi declarati, adica asta este scopul declarat al acestor partide si al membrilor lor; cu nu ne vindem tara (decat pe sub tejghea) cu nationalizarea valutei si cu golirea vistieriei astia nu s-au ascuns dupa degete au facut ce au spus ca vor face si o turma de cretinozi i-au votat.
    Cu pdl-ul in schimb lucrurile stau altfel, caci pe langa banditi astia sunt si necinstiti adica mincinosi; cu sa traiti bine si cu basmele despre statul ticalosit, cu promisiunile lor de la refacerea statului de drept roman la respectarea legii si plata (nemeritata a) salariilor profesorilor, la astia totul este o minciuna.
    Este una sa fi furat de un hot declarat, de un bandit la drumul mare precum Iliescu, Nastase & Co, caci asta-i meseria lor si alta sa fi inselat, sa ti se mai si spuna ca esti protejat si apoi sa ti se ia si ultima vertebra din coloana: asta este mafiotism.
    Cand spui lucrurilor pe nume despre psd sau pnl incalci legea pentru ca legea lor era furtul, cand insa spui lucrurilor pe nume despre pdl provoci fenomene, boraturi si viermi de genul lui TICA. Asta spune totul despre pdl fara ca psd-ul sau pnl-ul sa fie catusi de putin o alternativa acceptabila.

  44. DANEZU' said

    am April 1 2009 @ 8:52 am

    vlad tepes omoara-te omule ! pe bune, omoara-te pentru ca doar comentezi si arunci cacat

    toata lumea e rea si malefica, doar tu esti bun

    asa ca valea din lumea asta de cacat, in care doar tu esti impecabil

    get a life si pune mana si lupta ! daca ti-e scarba sa lupti TACI DRACU DIN GURA CA N-AM CHEF DE FILOZOFIILE TALE INFECTE

  45. Florin said

    am April 1 2009 @ 9:58 am

    REVIN (intamplator, ca mi-a ramas pagina deschisa la mozilla): sa dea D-zeu sa INTELEAGA cat mai multi pagina asta…

  46. calu balan said

    am April 1 2009 @ 4:33 pm

    Criza va însemna victoria socialismului

    Dominique Strauss-Kahn, directorul Fondului Monetar International, s-a pus in ipostaza unui pedagog al crizei etalandu-si totodata convingerile socialiste declarand ca aceasta este “o victorie ideologica a social-democratiei care este pe cale sa se produca astazi”.

    Invitat la o emisiune difuzata de o televiziune franceza, fostul ministru socialist a declarat ca singura cale de iesire din criza este reactionarea efectiva.

    “Ceea ce traim acum este o criza a valorilor, o criza a lacomiei”, motiv pentru care social-democratia va triumfa, este de parere cel care conduce FMI din septembrie 2007.

    http://gandeste.org/general/criza-va-insemna-victoria-socialismului/1784/

    Ne intoarcem oare la constrangerile de inainte de 89`. Ne va calca iarasi securitatea fara motiv doar pentru a putea preaslavi un PreIubit FIU al poporului?

  47. raluca said

    am April 2 2009 @ 1:05 am

    asta seamana cu legislatia stalinista, cand daca se suspecta ca ai gandit ceva impotriva sistemului primeai bilet pt Siberia. Cine citeste “Arhipeleagul Gulag” de Soljenitan va descoperi multe asemanari cu prezentul.

  48. elena said

    am April 3 2009 @ 8:33 am

    Tortura este un abuz .Tortura a fost si asa trebuie sa ramana:o arma la negru.

  49. Othelo said

    am April 3 2009 @ 8:09 pm

    Asa spunea si Nicholas Rockefelle: Sa ii convingem ca socialismul este egal cu capitalismul si obtinem controlul absolut. Spre sfarsitul interviului de mai jos.

    http://saccsiv.wordpress.com/2009/02/20/documentare-celebre-interviul-luat-de-alex-jones-lui-aaron-russo-subtitrare-in-limba-romana-si-o-analiza-a-sa/

  50. orthodoxnews » Blog Archive » News said

    am November 17 2009 @ 11:12 pm

    […] Se urmareste legalizarea torturii pentru obtinerea probelor; toti romanii vor putea fi spionati […]

  51. orthodoxnews » Blog Archive » Linkurile zilei said

    am November 17 2009 @ 11:13 pm

    […] Se urmareste legalizarea torturii pentru obtinerea probelor; toti romanii vor putea fi spionati […]

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: