Votul uninominal va umple conturile televiziunilor si va aduce audienta la TVR , care va incasa bani de la candidati dar si taxa TV de la alegatori

Tweet this

CNA a facut jocul TVR atunci cand a decis ca, toti candidatii la alegerile generale sa isi plateasca timpii de antena.
Spun asta pentru ca, posturile TV comerciale oricum traiesc din reclama, astfel incat , pe fondul dezbaterilor incinse , ar fi profitat si facut bani frumosi. In schimb, pentru ca se incearca cu disperare sa se atraga audienta pe TVR, post care vegeteaza pe banii romanilor care platesc taxa TV, CNA a scos aceasta decizie care nu are menirea sa aduca bani in conturile TVR , ci are menirea sa le aduca mult dorita audienta.
Audienta cu care spera sa scape de procesul care se va deschide la Curtea Constitutionala acolo unde se intentioneaza sa se atace cu exceptia de nelegalitate, HG-ul prin care s-a instituit taxa TV. Asta pentru ca in proces se va argumenta de catre cei care cer desfiintarea taxei TV tocmai audienta mica a TVR, si faptul ca banii incasati din aceasta taxa TV se arunca pe fereastra pe emisiuni idioate si pe salarii astronomice platite unor vedete de mana a doua.
Pentru TVR nu intereseaza cine va ajunge in Parlament, astfel incat este de asteptat ca manelistii si combinatorii care se vor injura si scuipa in direct pe postul national de televiziune, sa aduca audienta , bani si justificari pentru incasarea taxe TV pentru cei din conducerea TVR.

Iata si o analiza facuta de Andreea Lupu pe tema modului in care votul uninominal ca creste incasarile televiziunilor
Începând cu alegerile din aceast? toamn?, posturile TV ?i de radio vor putea percepe tarife candida?ilor

Campania pentru uninominale a aprins discu?iile dintre membrii CNA ?i cei ai posturilor TV ?i radio, urmând ca Decizia s? fie finalizat? s?pt?mâna viitoare.

Odat? cu primele semnale din partea scenei politice privind alegerile uninominale din aceast? toamn?, s-au încins ?i discu?iile în leg?tur? cu proiectul de decizie asupra desf??ur?rii campaniei electorale. ?edin?a de ieri a adus la aceea?i mas? reprezentan?i ai posturilor comerciale (Pro TV, Antena 1, Realitatea TV, Na?ional TV), ai postului public, dar ?i ai societ??ii civile (Asocia?ia Jurnali?tilor din România ?i Agen?ia de Monitorizare a Presei).

Chiar ?i pre?edintele director general al Televiziunii Române, Alexandru Sassu, a fost prezent la întâlnire. Maria ?oghin?, directorul SRR, a dat startul: „?in s? felicit CNA pentru ini?iativ?".

Trebuie precizat c? noutatea acestui proiect reprezint? faptul c? pentru prima dat? campania se va desf??ura pe bani pentru posturile comerciale. Candida?ii independen?i sau reprezentan?ii competitorilor electorali vor trebui s? î?i pl?teasc? spoturile ?i apari?ia în cadrul emisiunilor electorale. Televiziunea Român? va r?mâne la cele opt minute de publicitate, iar campania electoral? se va face „gratuit". „Nu m? deranjeaz? limita de opt minute atât timp cât nu iau bani", a spus Alexandru Sassu.

Important de precizat este c? radiodifuzorii vor stabili pre?uri unice pentru fiecare candidat indiferent din ce partid face parte sau pentru ce colegiu candideaz?. Singura excep?ie o fac ?tirile pentru care nu se stabilesc tarife.

Dezbaterile, „pe gratis"

Un punct care a stârnit discu?ii aprinse a fost cel al dezbaterilor. „Noi nu sus?inem plata în ceea ce prive?te dezbaterile din timpul perioadei electorale. Propunerea noastr? este s? se difuzeze spoturi pl?tite în cadrul dezbaterilor. Este o form? de pervertire a unei emisiuni care trebuie s? fie o emisiune de informare a publicului prin ascultarea candida?ilor care vorbesc liber", a precizat Mircea Toma, pre?edinte AMP.

Explica?ia ar fi faptul c? acest tip de emisiuni sunt un proces strict jurnalistic ?i atragerea unor sume de bani ar putea reduce implicarea moderatorilor în desf??urarea emisiunii, dar ?i credibilitatea posturilor. ?i problema cea mai acut? este prezent? în presa local?, care este mult mai controlat? politic.


Posturile î?i asum? responsabilitatea

Reprezentan?ii posturilor au ripostat vehement, precizând c? fiecare candidat î?i va pl?ti prezen?a în cadrul dezbaterilor ?i nu un tratament preferen?ial. „CNA are de ales între dou? paradigme: interesul publicului ?i cel al canalelor TV ?i radio comerciale care urm?resc profitul", a r?spuns Toma. Precizarea se va mai discuta s?pt?mâna viitoare.

Un alt aspect asupra c?ruia s-au oprit participan?ii la ?edin?a Consiliului a fost prezen?a ?tirilor electorale în sec?iuni marcate ca atare ?i precizarea ca atunci când televiziunile vor folosi materialul clientului s? specifice acest lucru.

Decizia prevede c? radiodifuzorii î?i vor asuma integral responsabilitatea editorial? pentru realizarea ?i difuzarea emisiunilor electorale, trebuind s? respecte principiul echilibrului ?i al echit??ii jurnalistice.

Competitorii electorali au la dispozi?ie intervalul 11-20 octombrie pentru a adresa în scris posturilor private de radio ?i de televiziune care ?i-au anun?at inten?ia de realizare ?i difuzare a emisiunilor, solicitând ?i timpii de anten? pe care inten?ioneaz? s? îi utilizeze.

Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com




Reclamati abuzurile la adresa iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


1 Comentariu pana acum»

  1. Messa said

    am September 28 2008 @ 2:53 am

    Asta e o tampenie, nu e rentabil sa iesi pe TV la alegerile in sistemul asta nou – pur si simplu platesti audienta de sa zicem 100 de oameni si in colegiul tau sunt 0.002…

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: