DECLASIFICAREA INFORMATIILOR IN RELATIA CU UN DEBITOR

Tweet this

Acest subiect este extrem de interesant in perspectiva noii legi a colectarii debitelor pe cale amiabila in Romania , a unificarii legislatiilor tarilor membre ale Uniunii Europene in materia industriei colectarii debitelor, mai ales prin analiza unor obligatii care exista in privinta acestui subiect al declasificarii informatiilor fata de debitor , in tarile care au o experienta considerabila in acest sens si ne referim aici la USA .

In momentul in care un colector de debite initiaza un contract verbal sau scris cu un debitor, Sectiunea 807[11] din FDCPA [ Fair Debt Collection Practices Act] obliga colectorul sa prezinte urmatoarea informare catre debitor

" Aceasta comunicare este facuta in scopul colectarii unui debit si orice informatie astfel obtinuta va fi utilizata de agentia de colectare debite in acest scop"

Asa cum stim, in USA exista celebra lege Miranda, care a obligat organele de urmarire si cercetare penala sa citeasca unui invinuit sau urmarit penal, drepturile pe care le are, si vedem in fiecare film politist cum celor urmariti sau arestati li se citesc drepturile.

In industria colectarii debitelor fraza amintita de noi mai sus, pe care un colector de debite licentiat , trebuie sa o comunice debitorului este numita " Mini-Miranda" adica o adaptare a acestui drept pe care il are un debitor cand este contact de un colector.Cum in majoritatea cazurilor, procedurilor de colectare a debitelor la nivelul agentiilor de colectare debite, debuteaza prin comunicari verbale, acest lucru trebuie realizat verbal, insa recentele hotarari ale instantelor de judecata din USA au instituit obligatia pentru colectorii de debite de a inscrie aceasta fraza si in comunicarile scrise adresate debitorilor, alaturi de obligatia pentru agentiile de colectare debite de a afisa pe site-urile lor, fotografii recente si numarul de licenta si autorizare de practica pe care o are fiecare din colectorii de debite angajati ai agentiei.

Interesant este faptul ca, aceasta obligativitate a realizarii si respectarii Mini-Miranda, revine numai colectorilor de debite angajati la o agentie de colectare, nu si angajatilor unui proprietar de creante [ creditor ] care fac activitatea de colectare in-house.Exista si exceptii astfel incat in unele state americane [ District of Columbia, Georgia, Hawaii sau Iowa] si colectorii angajati ai proprietarilor de creante au aceste obligatii, situatie care ar putea fi repetata in Uniunea Europeana, unde anumite state membre ar putea sa instituie obligatii suplimentare fata de legislatia comunitara.

Ca amanunte particulare, va prezentam cateva sanctiuni care vizeaza activitatea de colectare a debitelor, in cazul nerespectarii dispozitiilor Mini-Miranda :
District of Columbia - conform Westlaw - legea colectarii debitelor valabila in acest stat american - omisiunea unui colector de debite de a comunica informarea Mini-Miranda in comunicarea verbala sau scrisa realizata fata de un debitor, duce la suspendarea licentei de libera practica a acestuia, pe baza reclamatiei primita de la debitor, reclamatie verificata si probata;
Georgia - omisiunea unui colector de debite de a comunica debitorului Mini-Miranda, daca debitorul poate proba acest lucru, este un motiv in baza caruia, instanta de judecata suspenda judecarea unei actiuni in justitie promovata de proprietarul de creante impotriva debitorului; in acest caz, instanta de judecata obliga proprietarul de creante sa refaca intre procesul de colectare amiabila a debitului;precizam insa faptul ca pe durata de refacere a procedurii de colectare amiabila sa intrerupe si termenul de prescriptie al actiunii in justitie;
Hawaii - omisiunea colectorului de a comunica debitorului Mini-Miranda, daca debitorul probeaza aceasta omisiune, poate sa conduca daca exista prejudicii grave si daca colectorul a avut si o atitudine jignitoare impotriva debitorului, chiar la suspendarea licentei de functioneaza a agentiei de colectare a debitelor unde este angajat colectorul vinovat
Iowa - omisiunea colectorului de a comunica debitorului Mini-Miranda, daca debitorul probeaza aceasta omisiune, duce la respingerea actiunii judecatoresti, refacerea procedurii de colectare amiabila, fara ca aceasta refacere a procedurii de colectare amiabila sa intrerupa termenul de prescriptie a actiunii in instanta





Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: