Banner

CREDITORUL RASPUNDE PENTRU CORECTITUDINEA INFORMATIILOR TRANSMISE COLECTORULUI DE DEBITE

Tweet this

De cele mai multe ori in activitatea agentiei de colectare debite Urban si Asociatii, ne-am confruntat cu situatii in care proprietarii de creante care au apelat la serviciile noastre nu ne-au pus la dispozitie cu acuratete actele, informatiile, datele si documentele relative la debitele pe care ne cer sa le colectam amiabil.

Am extrem de multe cazuri in care, un proprietar de creante care ne solicita serviciile, nu ne pun la dispozitie toate documentele doveditoare ale unui debit [ contracte/facturi/etc] sau pur si simplu nu stiu daca au incasat debitul respectiv. Ne cer sa colectam aceste sume de bani, desi noi le atragem atentia asupra consecintelor care pot sa apara, intrucat pe langa disconfortul cauzat unui restantier care de fapt si-a achitat debitul, este vorba si de o incalcare a termenilor contractuali stabilit cu noi, care le impun raspunderea totala pentru calitatea informatiilor care ne sunt puse la dispozitie.

Recent, am avut o situatie cu o mare companie din domeniul distributiei de hardware. Aceasta ne-a solicitat asistenta in colectarea unor restante insa ne-a rugat sa incepem demersurile de colectare a debitelor, fara sa ne puna la dispozitie documentele doveditoare ale debitelor. Intrucat in contractul incheiat de Urban si Asociatii si respectiva companie, este mentionat transant faptul ca, proprietarul de creante isi asuma intreaga raspundere pentru informatiile pe care ni le pune la dispozitie, am constatat dupa prima serie de contacte avuta cu restantierii acesteia, faptul ca foarte multi dintre acesti restantieri aveau achitate debitele de foarte mult timp.

Lipsa de informatizare si logistica deficitara a clientului a facut ca, acesta sa nu cunoasca existenta acestor plati, iar unii din restantieri s-au declarat afectati de faptul ca proprietarul de creante care ne era client, nu stia de existenta acestor plati.

Am informat oficialii companiei proprietare a creantelor, insa a ceastanu a avut o reactie imediata, iar la urmatoarea lista de restantieri primita de la aceasta in lucru am intampinat aceleasi probleme, demonstrandu-ni-se ca nu invatasera nimic din experientele anterioare.

In fata acestei noi dovezi de lipsa de seriozitate , am anuntat aceasta companie de faptul ca nu vom mai primi dosare in lucru de la ei, atat timp cat nu ne vor furniza si documentele doveditoare a ledebitelor scanate pe suport DVD.

Reversul situatiei a venit mai repede de cat ne asteptam, intrucat, aceasta companie de distributie hardware, a intrat in evidentele noastre cu o restanta fata de un distribuitor national de produse de papetarie. Reactia companiei de distributie hardware a fost una extrema cand a primit solicitarea de plata a debitului catre distribuitorul de produse de papetarie, aratand intr-o lunga scrisoare faptul ca este inadmisibil ca , furnizorul lor a nu stie ca ei isi platisera restanta, uitand total insasi modul in care ei abordau problerma fata de proprii lor clienti. Ce trebuie sa faca colectorul de debite cand se confrunta cu asemenea situatii ?

In primul rand, este clar faptul ca, orice proprietar de creante care doreste sa apeleze la serviciile unei agentii de colectare debite, trebuie sa puna la dispozitia acesteia absolut toate actele doveditoare ale debitului, altfel fiind tinuta contractual sa raspunda in fata unor eventuale daune pretinse de restantierul deranjat pe nedrept de catre colector, si pentru daunele suferite insasi de compania de colectare debite.

Consumatorii din Romania trebuie sa stie ca o agentie de colectare debite, preia niste informatii si date de la proprietarul de creante, astfel incat daca primesc solicitari de plata de la colectori de debite, trebuie sa emita un raspuns sau o reclamatie in care sa arate faptul ca nu au de plata debitul pretins, urmand ca proprietarul de creante sa fie instiintat de solicitarea si reclamatia lor si sa faca verificarile necesare.

Agentiile de colectare debite din Romania, nu trebuie sa accepte implicarea lor in cazuri de colectare a debitelor, pana ce , proprietarul de creante, nu le pune la dispozitie actele doveditoare ale debitului.

De unde stie insa un colector de debite daca a primit sau nu toate informatiile de la proprietarul de creante ? Este evident faptul ca,la momentul semnarii unui contract de colectare debite, colectorul nu are cum sa verifice aceasta informatie singura sa garantie fiind obligatia sumata contractual de catre proprietarul de creante, cum ca, datele, informatiile, documentele si inscrisurile puse la dispozitia colectorului sunt reale, corecte si exacte.

Orice abatere de la aceasta obligatie care revine proprietarului de creante, va da dreptul agentiei de colectare debite sa ceara daune de la proprietarul de creante, intrucat colectorul de debite este obligat prin FDCPA [ Fair Debt Collection Practices Act] sa vegheze la respectarea drepturilor debitorului care beneficiaza de prezumtia de culpabilitate limitata [ adica se prezuma ca un debitor nu a achitat o restanta pentru ca a uitat pur si simple sa faca plata ] , prezumtie care din investigatiile ulterioare poate fi rasturnata fie in sensul demonstrarii unei intentii frauduloase in neachitarea debitului, fie in sensul inexistentei debitului pretins de proprietarul de creante.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: