Interviu E-finance

Tweet this

1.

Recent aţi lansat www.vrajitorul.eu, un soft de  identificare a persoanelor fizice si juridice. Cum funcţionează acest site şi ce avantaje au firmele şi persoanele fizice care îl folosesc? (aici vă rog să amintiţi şi despre modelul american al site-ului)


 


UI : Pornind de la propriile probleme pe care le intampinam in activitatea colectorilor nostri de debite, cand lipsa informatiilor despre debitori ne afecta major rezultatele muncii, am inceput inca din 2005 sa construim o baza de date care si-a propus de la inceput sa contina cat mai multe informatii despre companiile si persoanele fizice din Romania;

In urma deselor schimburi de informatii cu partenerii si colegii nostri de la agentii de colectare a debitelor din USA, unde piata extrem extrem de avansata pe acest segment, am aflat de existenta unui soft intitulat MerlinData dezvoltat de o companie nord-americana, care pe baza numarului de asigurari sociale, putea identifica persoane, companii si bunuri din USA; In baza lor de date exista informatii despre peste 400 de milioane de companii si persoane fizice, iar softul lor este utilizat de colectori debite, avocati, companii, agenti de vanzari si chiar de catre IRS [ Fiscul american] si Politie.

Discutand de asemenea cu prieteni avocati, lichidatori judiciari , executori judecatoresti , ori chiar cu clientii care apelau la serviciile noastre, am vazut ca exista un interes urias si un potential foarte mare pentru ca un asemenea soft sa fie dezvoltat si in Romania.

Avantajele utilizarii lui sunt majore si eu le plasez mai ales in sfera de preventie , adica in momentul in care se decide incheierea unui contract cu un partener, sa se poata face o verificare imediata si cat mai completa a bonitatii acestuia. In zilele noastre, indiferent ca faci afaceri sau in viata personala, a avea informatie rapida, reala si corecta este conditia de baza pentru a putea supravietui in lumea noastra, si Vrajitorul tocmai acest lucru isi propune sa il ofere utilizatorilor sai. 

Dezvoltarea Vrajitorului a implicat o munca complexa a specialistilor in marketing, brand, punerea informatiilor intr-un format prietenos si simplu. In primul rand s-a investit numai in echipamentele informatice care gazduiesc si proceseaza informatiile, suma de peste 450.000 euro, serverul care gazduieste softul avand o capacitate de circa 500 de Terrabiti; apoi a trebuit investit in realizarea unei benzi extrem de mari de acces internet, si am primit de la furnizorul RDS&RCS cea mai larga banda pe care ei o ofera la acest moment in Romania. Dupa ce am acoperit aceste etape, a trebuit sa obtinem si avizul ANPDCP pentru a putea stoca si prelucra date cu caracter personal.


 


2.

Ce informaţii oferiţi utilizatorilor? De ce bază de date dispuneţi? Câţi angajaţi lucrează pentru culegerea şi procesarea informaţiilor furnizate pe site?


UI : Informatiile oferite de Vrajitor sunt aranjate in mod centralizat, intr-un format care sa fie usor de interpretat , citit, analizat si utilizat. Softul cauta in principal utilizand CUI-urile companiilor si CNP-urile persoanelor fizice, insa intrucat in Romania spre deosebire de USA , exista baze de date publice care din pacate nu sunt organizate dupa aceste doua criterii de cautare, Vrajitorul cauta si dupa nume,prenume ori denumire. Ma refer aici la Portalul Instantelor , acolo unde sunt publicate date despre procesele din Romania, acolo unde eu nu pot sa inteleg cum a putut sa fie construita aceasta baza de date, fara sa aiba la baza acest criteriu al CNP-ului sau CUI-ului. Pentru ca avem multi utilizatori ai Vrajitorului, care ne spun ca firma lor apare ca ar avea procese, insa de fapt, nu este vorba de ei, intrucat in Romania, pot sa existe mai multe firme cu acelasi nume si de aici apare confuzia. Ca sa nu mai spun de persoanele fizice : am gasit in Portalul Instantelor 1300 de procese in care apare numele persoanei fizice Popescu Ioan; intrucat aceasta persoana nu este individualizata dupa CNP, va dati seama ce confuzii se produc, si am decis sa propunem Ministerului Justitiei sa up-gradeze Portalul Instantelor, adica sa individualizeze companiile dupa CUI si persoanele fizice dupa CNP.

Exista baze de date pe care noi le achizitionam , le transformam din formatele lor initiale si le inscriem in Vrajitor [ Lista Firme, Monitorul Oficial, Buletinul Insolventei] iar costurile lunare cu achizitia acestor baze de date necesita un buget de 6000 de euro.Altfel, se cauta in bazele de date le Ministerului Finantelor Publice, ANAF, CNAS, AVAS, in toate bazele de date on-line care contin informatii despre companii, in bazele de date publice ale primariilor  [ putem de exemplu sa oferim informatii despre certificatele de urbansim sau autorizatiile de constructie ale unei persoane sau companii, intrucat acestea sunt acte publice], oferim informatii privind situatia creditelor si garantiilor inscrise la Arhiva Electronica de Gajuri Reale Mobiliare, in site-urile burselor electronice, iar impreuna cu Google am reusit sa integram motorul de cautare a informatiilor din internet relative la persoana sau compania cautata.

Asteptam de asemenea ca si Autoritatea Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara sa isi treaca in format electronic informatiile despre proprietati imobiliare inscrise in Cartea Funciara, si suntem pregatiti sa achizitionam si aceasta baza de date pentru a o integra in Vrajitor.

In structura Vrajitorului, sunt implicate in acest moment 150 de persoane, din care 110 sunt agenti de vanzari care promoveaza softul la nivel national, iar restul il reprezinta echipa de programatori condusa de Filip Lepus, partenerul meu care este un geniu al programarii in Romania si care a facut ca ideile noastre legat de Vrajitorul sa fie transpuse in realitate.Ei au grija ca informatiile sa fie extrase in permanenta din bazele lor initiale si implementate in Vrajitor, astfel incat utilizatorii sa aiba informatie proaspata in permanenta.


 


3.

Cum se accesează portalul şi care sunt costurile pentru clienţi (să vorbiţi şi de promoţiile şi reducerile oferite până la sfârşitul anului)?


UI : Spre deosebire de omologul sau nord-american, pentru a carui utilizare trebuie sa cumperi un CD de instalare, noi am facut pentru Romania, o versiune mult mai prietenoasa a Vrajitorului, astfel incat acesta poate fi accesat on-line la adresa www.vrajitorul.eu . Am ales sa utilizam domeniul .eu intrucat din 2008 impreuna cu fonduri de investitii care sunt interesate sa investeasca masiv in acest proiect [ avem un buget de circa 15 milioane de euro ] vrem sa lansam versiuni ale Vrajitorului pentru fiecare din tarile membre ale Uniunii Europene , intrucat exista o cerere de informatie imensa din acest punct de vedere.

Accesarea softului este extrem de facila, in sensul ca exista asistenta on-line 24/24h pentru utilizatorii care se descurca mai greu la inceput cu softul nostru; Sistemul de utilizare este bazat pe credite care au valoare nominala; exact ca in cazul serviciilor de telefonie mobila, se pot achizitiona pachete de credite, plata putand fin realizata gratie sistemului de plati E-payment implementat impreuna cu Gecad, direct din fata PC-ului, cu acces on-line imediat la soft, adica cu eforturi minime din partea clientului.

Pentru testarea Vrajitorului, se poate accesa pachetul de credite gratuite, iar pana la finele acestui an exista o promotie, pretul creditelor fiind redus la jumatate din valoarea lor de lista. In plus, pentru anumite categorii profesionale exista promotii si preturi speciale si aici ma refer la : avocati, lichidatori judiciari, executori judecatoresti si bancari, clienti. In plus la soft au acces gratuit lucratorii de politie, comisarii Garzii Financiare si alte institutii cu atributii de cercetare si urmarire penala pentru care Vrajitorul reprezinta o sursa de informatie necesara si utila in combaterea infractionalitatii din Romania.


 


4.

Câţi clienţi (defalcat - companii, instituţii de stat şi persoane fizice) estimaţi că veţi avea după un an de la lansare?


UI : In numai 6 saptamani de la lansare, Vrajitorul are deja peste 6000 de utilizatori, din care 500 au abonamente permanente. de asemenea in soft au fost facute in sase saptamani peste 200.000 de cautari , rezultatele fiind chiar si pentru noi peste asteptarile din planul nostru de business.

Interesant este faptul ca, Vrajitorul a fost gandit initial de catre noi, ca fiind destinat, paradoxal, in special clientilor persoane fizice, intrucat natura curioasa a omului se pliaza pe acest soft, existand experienta variantei nord-americane a acestuia. Rezultatele de pana acum au demonstrat ca romanul este la fel de curios ca si americanul ori alta natie din lume, si la acest moment 60 % din utilizatori sunt persoane fizice. Pe masura ce va creste numarul celor care au acces la internet in Romania , va creste si numarul clientilor nostri, mai ales ca oferim promotii de exemplu tuturor celor care incheie un contract cu RDS&RCS si vom extinde acest tip de promotie si in relatia cu alti furnizori de internet sau telefonie mobila.

Peste un an de zile, speram ca Vrajitorul sa aiba peste 150.000 de utilizatori in Romania, iar conform planului nostru de business, in 2008 acesta ar trebui sa genereze incasari de circa 1,5 milioane de euro; estimam ca proportia clientilor persoane fizice va creste raportat la totalul lor, la peste 75 % , fiind si normal daca raportam numarul persoanelor fizice din Romania la numarul companiilor.

Ne pregatim de asemenea sa lansam in parteneriat cu unul din cele mai mari portaluri de recrutari on-line din Romania, o promotie in baza careia, in dreptul fiecarui anunt postat de un angajator, sa existe un link unde candidatii sa poata verifica on-line , gratuit, bonitatea viitorului patron, astfel incat sa stie de la inceput care sunt coordonatele firmei cu care el va semna un contract de munca.

Totul este asadar centrat in jurul ideii ca omul, cu cat este mai informat cu atat este mai puternic si capabil sa ia decizii mai favorabile pentru el.





Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: