Cand spamul este folosit ca sabotaj economic

Tweet this

Si eu ma numar printre utilizatorii de internet ca, zilnic primesc zeci chiar sute de spamuri. Cele care ajung direct in spam le sterg si cu asta basta, iar cele care imi ajung in inbox, la fel, le dau la o parte, fara sa fac prea mult caz, pentru ca nu ma numar printre cei care nu au ce face si suna la concursurile care sunt la radio pe la pranz.
Exista clar o problema foarte mare cu aceste spam-uri si, am vazut ca in USA se ia inchisoare, insa eu , personal, cred ca un spam este la fel de periculos sau inofensiv, ca panoul ala publicitar de la podul Grozavesti, care prezinta reclame TV, si la care, mai ales noaptea, daca esti sofer, esti tentat sa te uiti in loc sa fii atent la drum.
Dar sa revenim la spam si la modul in care, acesta poate fi utilizat in lupta concurentiala din Romania.
In general spamu-ul este o forma agresiva de publicitate, si este echivalat de legea comertului electronic cu un mesaj nesolicitat primit de un destinatar; totusi, exista extrem de multe interpretari abuzive ale notiunii. Astfel, lansand de curand softul de identificare a bunurilor, persoanelor si firmelor din Romania, intitulat Vrajitorul.ro, am trimis abonatilor si clientilor nostri mesaje de informare in acest sens. Acesti clienti care erau interesati sa primeasca aceste mesaje nu au facut la ISP-ul nostru [ Internet Service Provider] nici un fel de reclamatie impotriva noastra.
Repet, faptul ca eu zilnic primesc intre 15 si ciar am avut o zi cand am primit 150 de spamuri, desi serverul nostru este protejat cu cele mai scumpe programe anti-spam care se puteau cumpara din piata in Romania.
Vineri 12 octombrie 2007, m-am trezit pe la orele 12:00 ca RDS&RCS, care este ISP-ul nostru, ne blocheaza accesul la internet, pe motiv ca, ar fi primit in data de 10 octombrie 2007 o reclamatie de la unul din Finlanda ! Insa ne-au oprit intai accesul la server, apoi noi am inceput sa sunam , sa facem scandal, si DOAR DUPA CE NE-A BLOCAT ACCESUL LA SERVER, ne-au spus ca aveau aceasta reclamatie din Finlanda.
Interesant este faptul ca, noi am verificat si adresa de e-mail de unde se primise de catre RDS reclamatia, nu figura pe lista noastra de adrese de e-mail ale clientilor, iar finlandezul care a reclamat, si firma acestuia, nu exista , reclamatia fiind facuta [ conform a ceea ce am aflat noi] de la internet-cafe din Helsinki ! Am intrebat in mod firesc la RDS, carora le suntem clienti si la care platim zeci de mii de ron pe luna , de ce nu ne-au anuntat ca faptul ca primisera aceasta reclamatie, si au preferat sa ne trateze nu ca pe niste clienti, ci ca pe ultimii infractori, oprindu-ne accesul la server, avand in vedere cati bani castiga lunar de pe urma noastra !
Raspunsul lor a fost ca, asta este, au primit o reclamatie si li se pare normal sa procedeze astfel ! Pai oricine poate astfel sa isi saboteze un concurent din piata; adica ma abonez la newsletterul de exemplu de la Capital, il primesc, ma dezabonez imediat, si apoi reclam ca  am fost spamuit, si gata, ISP-ul celor de la Capital ar trebui sa le intrerupa site-ul ; pai va dati seama unde s-ar ajunge astfel ?
Pentru ca, in opinia acestor superonesti de la RDS, ei daca primesc o reclamatie, nici nu stau sa o verifice, nu verifica sursa ei decat primar, si apoi gata isi iau la suturi clientii care le platesc o gramada de bani in fiecare luna;
Ceea ce le-am reprosat a fost faptul ca, de ce s-a gasit tocmai un finlandez sa faca aceasta reclamatie , adica unul  care face o reclamatie de la un IP care nu se poate verifica fizic de aici din Romania , ca doar nu o sa ma duc la internet-cafe-ul din Helsinki sa vad cine a trimis reclamatia; sabotajul a fost unul clar insa in climatul romanesc s-a potrivit de minune ; adica daca maine  magazinul on-line de la e-mag este reclamat de unul din Congo, ISP-ul lor ar trebui sa isi bata joc de afacerea e-mag si sa le blocheze serverul ! Pentru ca , chiar vineri , noi derulam o campanie de presa privind Vrajitorul.eu, care consta in reclama in mass-media scrisa, si chiar la ora de trafic de varf, ne-am trezit cu site-ul suspendat abuziv, urmand acum sa le cerem daune celor de la RDS pentru acest mod de actiune , care nu a tinut cont de faptul ca : [1] reclamatia trebuia verificata, altfel orice dement te poate reclama si iti poate sabota afacerea; [2]  fiind clientii lor si platind o caruta de bani lunar la ei trebuiau sa ne anunte in legatura cu reclamatia nu sa ne suspende ei site-ul ca asa vor ei; [3] sunt niste norme deontologice totusi pe care nu le poti incalca cum vrei tu;
Sa fim intelesti : si eu sunt o victima a spam-erilor, insa atentie la faptul ca, aceasta lupta anti-spam se poate  folosi si invers, adica, mergand pe credulitatea si prostia de-a dreptul  aberanta a unor  provideri de internet,  te poti trezi cand ti-e lumea mai draga cu site-ul suspendat !  Pentru ca stiti ce mi-au spus cei de la RDS ? ca din punctul lor de vedere, fiecare roman ar trebui , atunci cand primeste un mesaj care il considera nesolicitat, ar trebui sa reclame imediat acest lucru la ISP-ul de unde se trimite mesajul si sa ceara suspendarea site-ul care il gaduieste ! Pai voi va dati seama ce ar fi daca lucrurile s-ar intampla dupa mintea lor ? Eu ar trebui sa stau zilnic sa scriu zeci sau sute de reclamatii, adica nu asi mai face nimic decat sa reclam intr-una; asta este o aberatie fara margini.
Si apropos, am incercat sa reclam niste spameri care folosesc adrese de gmail si yahoo, insa degeaba pentru ca primesc in continuare de la ei spamuri !
Asa ca in jocul asta in care legile incearca sa ne apere de spam, suntem extrem de vulnerabili, mai ales daca ISP-ii se comporta ca niste cretini si nu verifica macar elementar sa vada daca reclamatiile au suport sau nu !




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


2 Comentarii pana acum»

  1. Sergiu said

    am January 5 2008 @ 11:08 am

    Asta e problema veche la RDS. Abureala cu latimile de banda si asa mai departe este ” traditie ” la ei pentru ca nimeni nu-i scutura. Daca intirzii cumva cu plata pentru serviciile lor imediat primesti factura cu penalizari dar din factura curenta uita sa scada perioadele de ”inactivitate” sau ”proasta functionare” a serviciilor. baietii actioneaza in stil mafiot … si-au asigurat o pozitie dominanta pe piata prin cumpararea concurentei si acum practic nu ai alta alternativa. Aici este vina si a asa ziselor Agentii ( ANRC ) care nu fac altceva decit sa-si ia banii pentru ”monitorizarea” concurentei si nu i-au nici o masura serioasa impotriva RDS-ului. Ce sa va mai spun de telefonie …. e prapad , incercati sa trimiteti un fax pe maretele linii ale RDS – ului poate veti reusi dupa 4 – 5 incercari daca nu , mergeti la Romtelecom.

  2. alex.dumitrascu said

    am April 8 2008 @ 4:14 pm

    E iluzoriu sa-ti inchipui ca o sa te protejeze ISP oricine ar fi el de spam.
    Blocati si publicati pe site lista de mail-uri, si chiar ip de unde primiti spam. Functioneaza.
    Nu inteleg ce legatura are gazduirea site-ului cu ISP.
    Chestiile astea pot fi si e bine sa fie separate.
    http://financiar-imobiliar.guvernarea.ro/forum/viewtopic.php?p=2331#2331

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: